Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone - erfarenheter??

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-20, 07:16 #51
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
Jag kör både VPS och delad server hos Crystone. Det är det den delade miljön som är problemet, VPS:en har som tur är alltid fungerat utan problem.

Kör delad miljö hos både City Network och Binero, så ja, det är samma typ av hostinglösning som jag har med i jämförelserna.

Har inte aning om vad supporten gör för att lösa problemet, det enda jag får som svar är att de jobbar på en lösning. Har försökt att få ett utförligare svar, men icke.

Tack för tipsen - tar en kik på dem direkt!
Hej Legenz,


Vi har försökt få tag i dig både jag och Edward (Vår key account manager) för att diskutera detta med dig. Våra servrar fungerar men det är några av dina sidor som orsakar problemet med dom långa svarstiderna.

Du får gärna återkoppla till mig och Edward så vi kan gå vidare i detta ärende och hitta en lösning som fungerar för dig.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 07:47 #52
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hej Legenz,


Vi har försökt få tag i dig både jag och Edward (Vår key account manager) för att diskutera detta med dig. Våra servrar fungerar men det är några av dina sidor som orsakar problemet med dom långa svarstiderna.

Du får gärna återkoppla till mig och Edward så vi kan gå vidare i detta ärende och hitta en lösning som fungerar för dig.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Hej Fredrik,

Jag pratade i telefon med Edward för några dagar sedan gällande detta...

Vad som är väldigt märkligt är att jag inte har rört sidorna på säkert ett halvår och det är först nu som det har börjat dyka upp problem. Testade för skoj skull att helt göra om en av sidorna (ny wordpressinstallation, nytt tema osv), men sajten är fortfarande lika segladdad.
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 08:17 #53
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
Hej Fredrik,

Jag pratade i telefon med Edward för några dagar sedan gällande detta...

Vad som är väldigt märkligt är att jag inte har rört sidorna på säkert ett halvår och det är först nu som det har börjat dyka upp problem. Testade för skoj skull att helt göra om en av sidorna (ny wordpressinstallation, nytt tema osv), men sajten är fortfarande lika segladdad.
Hej,

Ja alltså, du kan skapa hundra sidor och dom kommer gå segt, anledningen till segheten är att dom andra sidorna belastar servern och skapar problemet. Jag känner inte att vi bör diskutera detta på ett öppet forum, skicka mig ett mail istället så kan vi ta detta vidare där och hitta en bättre lösning för båda partner.

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 08:19 #54
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Våra servrar fungerar men det är några av dina sidor som orsakar problemet med dom långa svarstiderna.
Givetvis ska du inte svara här i forumet, men du borde specificera till kunden vad det är för problem ni identifierat eller i varje vilket problemområde som ni ringat in.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 08:25 #55
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar Visa inlägg
Givetvis ska du inte svara här i forumet, men du borde specificera till kunden vad det är för problem ni identifierat eller i varje vilket problemområde som ni ringat in.
Hej,

Självklart kommer vi göra det, därför vi har diskuterat detta över mail och PM tidigare. Så där av jag inte vill skriva ut öppet i ett forum när det gäller kundrelation.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 08:44 #56
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Vi har försökt få tag i dig både jag och Edward (Vår key account manager) för att diskutera detta med dig.
Båda parter bör nog fundera på det du skriver. Ni har antagligen ett välfungerande ärendehanteringssystem men uppenbarligen saknas ömsesidiga villkor för kommunikation.

Det är nästan alltid leverantören som får bära hundhuvudet i liknande fall för att kunden (OBS! Jag syftar inte på Legenz då denne pratat med Edward) inte återkopplar när webbhotellet proaktivt till exempel mailar "vi ser att du har en stor belastning på delar av din e-handelsbutik som kan bero på A, B eller C. Detta kan påverka din webbplats negativt med avseende på ditt eller datt. Vi föreslår att du X, Y eller Z. Om detta inte hjälper kontakta gärna vår support så kan vi gemensamt felsöka. Hör vi inte av dig så fortsätter vi att bevaka din webbplats. Vi vill påminna dig om att vi enligt våra villkor kan göra detta eller detta om du inte så gör vi si eller så."

Som jag ser det gör ingen av er fel i rådande ramverk - däremot måste ni säkerställa framöver att båda parter som ingått avtalet verkligen kan nå varandra.

I det här specifika fallet är det det nog bokade telefonmöten (mellan Legenz och account) som ska till om det inte går att lösa via mail.

Att försöka ringa skulle i varje fall inte fungera för mig som ibland är okontaktbar i flera dagar på grund av konferenser eller liknande, då skulle jag som i Legenz fall uppskatta ett mail med förslag på telefonmöten för att slippa missade samtal från min leverantör. Jag har ett eget ansvar som kund som jag vill ta, men kan vara svårt utan ett tydligt ramverk.

Lyckligtvis är ni ett av de webbhotell som tydligen inte blixtsnabbt stänger av en webbplats för att ett skript löper amok, men nås inte kunden kan det vara rimligt att dra ur sladden efter en stipulerad tid (som bör vara om möjligt generös eftersom shit happens) så ni får respons.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 08:50 #57
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar Visa inlägg
Båda parter bör nog fundera på det du skriver. Ni har antagligen ett välfungerande ärendehanteringssystem men uppenbarligen saknas ömsesidiga villkor för kommunikation.

Det är nästan alltid leverantören som får bära hundhuvudet i liknande fall för att kunden (OBS! Jag syftar inte på Legenz då denne pratat med Edward) inte återkopplar när webbhotellet proaktivt till exempel mailar "vi ser att du har en stor belastning på delar av din e-handelsbutik som kan bero på A, B eller C. Detta kan påverka din webbplats negativt med avseende på ditt eller datt. Vi föreslår att du X, Y eller Z. Om detta inte hjälper kontakta gärna vår support så kan vi gemensamt felsöka. Hör vi inte av dig så fortsätter vi att bevaka din webbplats. Vi vill påminna dig om att vi enligt våra villkor kan göra detta eller detta om du inte så gör vi si eller så."

Som jag ser det gör ingen av er fel i rådande ramverk - däremot måste ni säkerställa framöver att båda parter som ingått avtalet verkligen kan nå varandra.

I det här specifika fallet är det det nog bokade telefonmöten (mellan Legenz och account) som ska till om det inte går att lösa via mail.

Att försöka ringa skulle i varje fall inte fungera för mig som ibland är okontaktbar i flera dagar på grund av konferenser eller liknande, då skulle jag som i Legenz fall uppskatta ett mail med förslag på telefonmöten för att slippa missade samtal från min leverantör. Jag har ett eget ansvar som kund som jag vill ta, men kan vara svårt utan ett tydligt ramverk.

Lyckligtvis är ni ett av de webbhotell som tydligen inte blixtsnabbt stänger av en webbplats för att ett skript löper amok, men nås inte kunden kan det vara rimligt att dra ur sladden efter en stipulerad tid (som bör vara om möjligt generös eftersom shit happens) så ni får respons.
Hej,

Vår KAM Edward har pratat med kund (Legenz) via telefon för två dagar sedan, en pågående diskussion görs alltså. Att supporten sa att tekniker jobbar på det går ju att diskutera, men jag tror inte dom har fått höra en diskussion pågår med Sales och Kunden. Detta är även något vi som leverantör ser över så att det flaggas eller liknande på kontot.

Även jag har diskuterat saken med Legenz via PM både tidigare och nu angående problemet med hans sidor (som har trappats upp under senaste månaden).

Det är klart rutiner alltid går att förbättra och ändras, för att både kund och vi själva ska fungera så bra som möjligt. Kunderna är ju ändå det vi alla lever på.

Med vänlig hälsning, Fredrik

Senast redigerad av Frebjo den 2013-12-20 klockan 08:51 Anledning: Meningsfel
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 09:01 #58
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Det är klart rutiner alltid går att förbättra och ändras, för att både kund och vi själva ska fungera så bra som möjligt. Kunderna är ju ändå det vi alla lever på.
Observera att det inte var någon negativ kritik mot vare sig er eller Legenz utan en reflektion kring vikten av att ha tydliga ömsesidiga villkor för ärenden. Då hade nog inte detta ärende stutsat via detta forum och tillbaka till er.

Men som potentiell kund uppskattar jag transparensen och att se att ni tar ärendet på allvar.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-21, 00:40 #59
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Nu är problemet äntligen löst. Visade sig att två sidor av misstag hade kommentarsfunktionen helt öppen, och därmed blivit nerspammade med över 500 000 kommentarer totalt. Det segade ner mer eller mindre samtliga mina sidor hos Crystone.

Nu är dock allt löst igen och laddningstiden är återställd. Tack för all support, Crystone! Uppskattas!
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-21, 06:55 #60
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Var det dessa två sidor som segade eller alla på ditt konto?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017