Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone - erfarenheter??

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-18, 19:25 #41
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Mina erfarenheter från idag.

Jag hjälper en kompis med utveckling av hans hemsida. F n en wordpress-sajt som har fungerat utan problem sedan november 2011.

Idag meddelade min kompis att hemsidan är nere "Service unavailable" står det bara samt att mailen också är nere.

Loggar in på kontrollpanelen och ser att lagringsutrymmet (2GB) är maxat - med hur mycket står dock inte.
Jag undrar varför man inte meddelat kund att lagringsutrymmet börjar ta slut och att tjänster kan komma att stängas av som en följd av detta?!

Det blir iaf mycket pillande med att ta bort filer, så det inte framgår vilken mapp som utnyttjar mest.
Jag tar iaf bort så att det är 50MB ledigt, till en början, bara för att få upp sajten och mailen igen, men inget händer.
Hittar ingenstans att starta om applikationspoolen.

Jag ringer supporten - skönt med 24/7 - men blir bortkopplad. TVÅ gånger. Tragiskt.

Använder chatten och får snabbt kontakt med någon, men det är som att prata med en telefonsvarare. "Kontrollera dina databasgenvägar". Erh, va?
Inget nämnt om övernyttjande av lagring eller varför mail och webben ligger nere. Blev hänvisad att skicka ett mail till teknisk support.
Varför finns ens chatten, undrar jag då!?


Så, nu iofs mailat till tekniskt support, men fortfarande oklart varför tjänsterna ligger nere och hittar inget på sajten som säger att man stänger ner dem om man överutnyttjar lagringen.


Tack för ingenting, Crystone!
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-18, 20:49 #42
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Mina erfarenheter från idag.

Jag hjälper en kompis med utveckling av hans hemsida. F n en wordpress-sajt som har fungerat utan problem sedan november 2011.

Idag meddelade min kompis att hemsidan är nere "Service unavailable" står det bara samt att mailen också är nere.

Loggar in på kontrollpanelen och ser att lagringsutrymmet (2GB) är maxat - med hur mycket står dock inte.
Jag undrar varför man inte meddelat kund att lagringsutrymmet börjar ta slut och att tjänster kan komma att stängas av som en följd av detta?!

Det blir iaf mycket pillande med att ta bort filer, så det inte framgår vilken mapp som utnyttjar mest.
Jag tar iaf bort så att det är 50MB ledigt, till en början, bara för att få upp sajten och mailen igen, men inget händer.
Hittar ingenstans att starta om applikationspoolen.

Jag ringer supporten - skönt med 24/7 - men blir bortkopplad. TVÅ gånger. Tragiskt.

Använder chatten och får snabbt kontakt med någon, men det är som att prata med en telefonsvarare. "Kontrollera dina databasgenvägar". Erh, va?
Inget nämnt om övernyttjande av lagring eller varför mail och webben ligger nere. Blev hänvisad att skicka ett mail till teknisk support.
Varför finns ens chatten, undrar jag då!?


Så, nu iofs mailat till tekniskt support, men fortfarande oklart varför tjänsterna ligger nere och hittar inget på sajten som säger att man stänger ner dem om man överutnyttjar lagringen.


Tack för ingenting, Crystone!
Hej Allstars, vi stänger inte ner någon pga utrymmet, vi skickar mail till dessa och informerar om det.

Detta ska absolut inte behöva hända någon kund hos oss, men om du skickar ditt ärendenummer till mig här eller via epost ([email protected]) så ser jag till att vi kollar ditt ärende direkt.

Åter igen, ledsen att du upplevt denna support av oss.

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-20, 14:48 #43
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Tack, jag fick hyfsat snabb hjälp att sätta igång webb- och mailtjänster igen.
Gränserna för lagring och trafik uppdaterades samtidigt till det som ingår idag, vilket jag uppskattar.

Ser gärna över att varningsmailen verkligen går ut (kan man lägga till en teknisk kontaktperson på ett konto som mail också går till?) samt att man inte blir bortkopplad i telefonsupporten samt utbildning till er chatpersonal.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-28, 11:46 #44
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Kanske skulle varit försiktig med att hylla Crystones drift, idag har det gått supersegt istället
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-28, 13:01 #45
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Kanske skulle varit försiktig med att hylla Crystones drift, idag har det gått supersegt istället
Hmm, vi har haft ett problem med en äldre server idag, men ingen som bör drabba det "nya" systemet. Har du ett exempel så ska jag kika på det direkt!
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-04, 07:59 #46
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Närmare ett 30-tal sidor som jag har hos Crystone har nu legat nere i närmare fyra dagar. Det ska inte få ske...
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-04, 09:09 #47
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
Närmare ett 30-tal sidor som jag har hos Crystone har nu legat nere i närmare fyra dagar. Det ska inte få ske...
Hejsan Legenz, vi har inte haft någon driftstörning eller liknande som skulle kunna orsakat denna nertid. Så jag behöver lite mer information för att kunna se vad som har drabbat dig. Självfallet ska inte dina tjänster kunna ligga nere i 4 dagar. Återkoppla till mig här eller via email, du har mina kontaktuppigfter så ser vi till att lösa det.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 03:41 #48
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Andra som upplever extremt långamma laddningstider hos Crystone just nu? Den senaste månaden så laddar sidor som jag har hos Crystone på i snitt 8-12 sekunder, och det verkar bara bli värre för varje dag som går...

Tidigare tyckte jag att Crystone hade betydligt bättre laddningstider jämfört med konkurrenter som Binero och City Network, men nu är det precis tvärtom.

En enkel Wordpressida tar 8-12 sekunder att ladda hos Crystone, medan samma sida tar 2-4 sekunder hos Binero respektive City Network.

Lite nyfiken om fler upplever samma problem? Har varit i kontakt med supporten på Crystone flera gånger och de jobbar med det får jag som svar, har dock ännu inte sett några förbättringar. Var ett par veckor sedan jag hörde av mig första gången gällande detta problem...
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 06:46 #49
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
En enkel Wordpressida tar 8-12 sekunder att ladda hos Crystone, medan samma sida tar 2-4 sekunder hos Binero respektive City Network.
Vad är det för hosting du har? VPS, Dedicerad, paket på delad server?

Vad använder du för verktyg för dessa mätningar? Pingdom.com? Där får du en massa tips på hur sidan kan optimeras.

Mycket bra att du använder en identisk "enkel Wordpressida" hos Crystone, Binero respektive City Network för jämförelsens skull, men är det på samma typ av hostinglösning?

Vad ör det som Crystones support jobbar med? Kan vara bra att veta för dig vad det är för problem och vet de inte själva så be att få ett svar när problemet är löst. Superbra att ha dessa mail till hands om det upprepas.

Lite beroende på vad det är för sida, t.ex. mycket bilder eller samtidiga anrop kan det vara bra att t.ex. prova med Jetpack för att servera bilderna med WP's nät samt testa med Cloudfare och Amazone Content Network.

Därmed sagt tycker jag, utifrån vänner som har en eller flera av dessa leverantörer, så kan den faktiska och upplevda prestandan variera över tid. Det kan mycket väl vara så att Crystone dessa veckor levererar en långsammare tjänst, men det tycks de andra leverantörerna göra de med då och då.

Tipsen ovan har använts med viss framgång för att komma runt en del av problematiken och servera snabbare WP-sidor som inte är lika känsliga för webbhotellens dagsform.

Senast redigerad av autosvar den 2013-12-20 klockan 06:48 Anledning: Typo - sorry
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-20, 06:54 #50
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar Visa inlägg
Vad är det för hosting du har? VPS, Dedicerad, paket på delad server?

Vad använder du för verktyg för dessa mätningar? Pingdom.com? Där får du en massa tips på hur sidan kan optimeras.

Mycket bra att du använder en identisk "enkel Wordpressida" hos Crystone, Binero respektive City Network för jämförelsens skull, men är det på samma typ av hostinglösning?

Vad ör det som Crystones support jobbar med. Kan vara bra att veta för dig vad det är för problem och vet de inte själva så be att få ett svar när problemet är löst. Superbra att ha till hands om det upprepas.

Lite beroende på vad det är för sida, t.ex. mycket bilder eller samtidiga anrop kan det vara bra att t.ex. prova med Jetpack för att servera bilderna med WP's nät samt testa med Cloudfare och Amazone Content Network.

Därmed sagt tycker jag, utifrån vänner som har en eller flera av dessa leverantörer, så kan den faktiska och upplevda prestandan variera över tid, så det kan mycket väl vara så att Crystone dessa veckor levererar en långsammare tjänst, men det tycks de andra göra de med då och då. Och tipsen ovan har använts med viss framgång för att komma runt en del av problematiken och servera snabbare WP-sidor som inte är lika känsliga för webbhotellens dagsform.
Jag kör både VPS och delad server hos Crystone. Det är det den delade miljön som är problemet, VPS:en har som tur är alltid fungerat utan problem.

Kör delad miljö hos både City Network och Binero, så ja, det är samma typ av hostinglösning som jag har med i jämförelserna.

Har inte aning om vad supporten gör för att lösa problemet, det enda jag får som svar är att de jobbar på en lösning. Har försökt att få ett utförligare svar, men icke.

Tack för tipsen - tar en kik på dem direkt!
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017