Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Företag intresserad av domän, värt lika mycket som de är villiga att betala?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-16, 16:20 #1
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Standard Företag intresserad av domän, värt lika mycket som de är villiga att betala?

"Ponera" att jag har en sida idag med tillhörande domän som är inriktad på en företags produkt. Nu är företaget intresserad av domänen "oklart om de är intresserad av sidan också".

Och så kan vi säga att koncernens resultat 2010 var i stil med 4 miljarder så vi får lite fingervisning på storlek.
Vad gör man i dessa fall, låter dem ta kontakt och man ber dem lägga ett bud, eller ska man säga att *kr vill man ha?
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-16, 17:48 #2
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU Visa inlägg
"Ponera" att jag har en sida idag med tillhörande domän som är inriktad på en företags produkt. Nu är företaget intresserad av domänen "oklart om de är intresserad av sidan också".

Och så kan vi säga att koncernens resultat 2010 var i stil med 4 miljarder så vi får lite fingervisning på storlek.
Vad gör man i dessa fall, låter dem ta kontakt och man ber dem lägga ett bud, eller ska man säga att *kr vill man ha?
Oj, finns inget facit på sådant, ibland fungerar det ena bäst och ibland det andra.

Om Du tar kontakten framstår du som "villig att sälja" och förmodligen kommer få lägre slutsumma, du är lättare att pruta av...
Men om du inte tar kontakt finns ju risken att bolaget faktiskt inte är intresserad av din domän och/eller sida. Å andra sidan lär du i det fallet ändå inte få särskilt högt bud..

Så mitt råd, avvakta.
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-16, 18:56 #3
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Jag blev kontaktad av ett företag som ville köpa en domän där jag hade väldigt svårt att prissätta, så då lät jag Sedo ta hand om förhandling/osv med företaget. Väldigt smidigt och jag tror att alla blev nöjda.
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017