Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bra webbhotell för Wordpress?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-03, 15:43 #11
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag skulle strunta helt i det där testet om jag vore du, det är ganska intetsägande även om tanken är god.

EgenSajt har funnits några år nu i alla fall men de är som du säger bland de mindre. De kör till skillnad från i princip alla andra webbhotell Lighttpd vilket gör att du inte kan använda .htaccess. Det går dock att byta till Apache om man kontaktar supporten men det är inget de rekommenderar.
Jaha, OK, tillbaka på ruta ett lite grand. Hmmm. Vad är det som gör att siffrorna inte är användbara?
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 16:07 #12
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag skulle strunta helt i det där testet om jag vore du, det är ganska intetsägande även om tanken är god.

EgenSajt har funnits några år nu i alla fall men de är som du säger bland de mindre. De kör till skillnad från i princip alla andra webbhotell Lighttpd vilket gör att du inte kan använda .htaccess. Det går dock att byta till Apache om man kontaktar supporten men det är inget de rekommenderar.
FEL! det går självklart att köra .htaccess under Light. Det som oftast är att det är lite mer meck och att de ligger på serversidan att få det att fungera och inte hos kunden.

Men det är absolut inget som gör att de skulle vara omöjligt. Dock skulle jag inte rekommendera köra light med tanke på mer jobb som det ställer till med att konfigurera upp det hela.

/ZynX
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 16:13 #13
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
FEL! det går självklart att köra .htaccess under Light. Det som oftast är att det är lite mer meck och att de ligger på serversidan att få det att fungera och inte hos kunden.

Men det är absolut inget som gör att de skulle vara omöjligt. Dock skulle jag inte rekommendera köra light med tanke på mer jobb som det ställer till med att konfigurera upp det hela.

/ZynX
Nej, Egensajt låter inte som någonting för mig då. Vill kunna göra det på ett enkelt sätt för ompekningar etc. Då kan vi bocka av den från listan i alla fall.
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 16:24 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
FEL! det går självklart att köra .htaccess under Light. Det som oftast är att det är lite mer meck och att de ligger på serversidan att få det att fungera och inte hos kunden.

Men det är absolut inget som gör att de skulle vara omöjligt. Dock skulle jag inte rekommendera köra light med tanke på mer jobb som det ställer till med att konfigurera upp det hela.

/ZynX
Det finns väl inget stöd för .htaccess i Lighttpd? Visst går det alltid att ordna på ett eller annat vis på egen hand men håller man på så så försvinner ju till sist hela poängen med att köra det. Att det finns stöd för rewrites är en helt annan sak.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 16:26 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy Visa inlägg
Jaha, OK, tillbaka på ruta ett lite grand. Hmmm. Vad är det som gör att siffrorna inte är användbara?
De är enkla att manipulera, det har stor betydelse var testet körs, det går inte att översätta siffrorna till en generell applikation osv.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 16:31 #16
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
De är enkla att manipulera, det har stor betydelse var testet körs, det går inte att översätta siffrorna till en generell applikation osv.
Allright, tack för input. Synd att det inte går att mäta generellt då. Då återstår utvecklares egna erfarenheter?

Admax, Oderland, City Network, Space2U, eller annat - fler erfarenheter av vad som kan lira snabbt och bra för Wordpress över lag?

Senast redigerad av Kennedy den 2012-07-03 klockan 16:36
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 16:33 #17
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
FEL! det går självklart att köra .htaccess under Light. Det som oftast är att det är lite mer meck och att de ligger på serversidan att få det att fungera och inte hos kunden.
Det låter som att du inte vet riktigt vad en .htaccess är. Det är en enkel konfigurations-fil i filsystemet som läses in av webbservern utan att det krävs något "mer meck". Det du kanske menar är att det går att lägga in rewrites för lighttpd för att få samma beteende.

Det går, sure. Men det kräver att du ändrar lighttpd.conf (eller inkluderade filer) och startar om lighttpd. En process som du beskriver kräver hantering hos hosting-leverantören. T ex egensajt tror jag har gjort lite automatiska hanterare för vanliga rewrites, inklusive wordpress (tänker inte uttala mig hur pass bra den lösningen är då jag inte testat dom). Det finns förvisso vissa moduler som underlättar där (men inga som används brett), men det finns såvitt jag vet ingen som ens försöker ersätta .htaccess.

Har man behov av .htaccess-liknande beteende gör man egentligen bättre i att använda nginx då den har en mycket bättre omstartsprocedur som gör att den precis alltid är tillgänglig under den processen genom att starta upp processen med den nya konfigurationen och inte stänga den gamla förräns den nya är helt redo att ta emot requests, och även efter det stannar den gamla processen tills den sett att den nya inte kraschar.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 16:56 #18
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy Visa inlägg
Jaha, OK, tillbaka på ruta ett lite grand. Hmmm. Vad är det som gör att siffrorna inte är användbara?
För en vidare förklaring av varför de inte är översättbara till en riktig applikation får man titta på exakt vad som mäts.

Compile blir t ex helt betydelselös om webbhotellet använder en opcode cache (vilket de flesta gör) då processen bara kommer köras när en php-fil körs första gången på en längre tid.

Insert/read/update 1000 gånger på liten datamängd blir likt väl konstigt. Det gör mer för att mäta svarstiden 1000 gånger än relevanta prestandan på SQL-servern. Svarstiden spelar i de flesta fall mindre roll än prestandan vid joins. Det mäts på helt andra sätt och optimeras genom andra cache-inställningar hos webbhotellets SQL-server.

Calc PI ger en förhållandevis begränsad mätning på webbserverns prestanda. Dels är den begränsad till en viss typ av beräkningar och sedan är de flesta applikationer inte märkbart begränsade i renderingshastighet av PHP-beräkningar.

Med det sagt skulle jag bara vilja varna för de tre sista på listan ur prestanda-synpunkt utifrån resultaten. Och även där är det mest bara indikativt.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 17:08 #19
Webbförvaltarens avatar
Webbförvaltaren Webbförvaltaren är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 67
Webbförvaltaren Webbförvaltaren är inte uppkopplad
Medlem
Webbförvaltarens avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy Visa inlägg
Allright, tack för input. Synd att det inte går att mäta generellt då. Då återstår utvecklares egna erfarenheter?

Admax, Oderland, City Network, Space2U, eller annat - fler erfarenheter av vad som kan lira snabbt och bra för Wordpress över lag?
Skulle rekomendera Voox webbhotell dels har de nya sevrar och en support som är svårslagen.
Webbförvaltaren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-03, 17:55 #20
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Webbförvaltaren Visa inlägg
Skulle rekomendera Voox webbhotell dels har de nya sevrar och en support som är svårslagen.
Verkar som hela firman är VÄDLIGT ny? Alla tips emottages hur som helst tacksamt.

Senast redigerad av Kennedy den 2012-07-03 klockan 17:58
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017