Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


IS valde .IS - Webbsidan stängd

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-23, 15:40 #1
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ja, indirekt kan dina egna pengar gå till maffian när du handlar i butiker också Det innebär inte att det är ditt syfte.
Haltande liknelse tycker jag. Om jag vet att det kan finnas en risk att pengar går till maffian när jag går till en affär avstår jag, och på samma sätt borde regeringen avstå från att ge pengar när man nu med fog kan misstänka att Hamas får del av pengarna.

Senast redigerad av Danielos den 2014-10-23 klockan 15:51
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-23, 15:20 #2
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
Hoppas att de inte får andrum någonstans, låt dem bekämpas tills det enbart består atomer.
OnlyMe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-23, 16:12 #3
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jo men indirekt hamnar ju självklart mycket pengar i Hamas händer eftersom Hamas styr i stor utsträckning, läs tex: http://www.sydsvenskan.se/sverige/si...hamas-omraden/
och http://petterssonsblogg.se/2014/08/1...r-om-aret-men/
Citat: "Abbas har öppet erkänt att en massa av donationerna går direkt till Hamas"
Jag kunde inte hitta citatet i någon respektabel tidskrift, inte ens med sökning genom inlänkade artiklar. Så vad du har där verkar inte vara mer än ett citat från en högerextremistisk blogg.

Hur internationella samfundet ställer sig till organisationerna som pengarna hanteras av kanske är mer intressant för att bilda sig en vettig uppfattning?

Bidragen görs via MDLF och UNDP. Dessa är några av de mest erkända och pålitliga organisationerna för hjälp på plats. Till och med Sverigedemokraterna skulle nog vilja påstå att det är sådana organisationer man ska hjälpa istället för att ta emot invandrare. Även USA och de flesta andra europeiska länder litar tillräckligt på dessa för att kanalisera sina bidrag genom bland annat dom för att hjälpa till i återuppbyggnaden efter den senaste omgången förstörelse i Gaza.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017