Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


JX - TBA media slöare?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-28, 20:03 #1
freteks avatar
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
freteks avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
Jag upplever min site som avsevärt mycket slöare nu när jx kastade in handduken och flyttade över oss helt ovetande kunder till något företag som heter TBA media. Min site använder inga databaser, utan endast lite flash tillsammans med asp.net 2.0. Slött som sirap är det iallafall. Fler som upplever detta "fenomen"?

JX har funkat klanderfritt (om man bortser senaste veckan), men nu är det piss tycker jag. :angry: Sen kan man ju passa på och undra hur länge det kommer att ta innan priserna justeras till tba medias nivå...
fretek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 21:31 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
What? Varför har inte jag hört ett ljud om detta... För bara någon månad sedan mailade jag jx och frågade om de kommer att fortsätta driva verksamheten med webhotell nu när de inte tar in några nya kunder. Svaret jag fick var att jag inte behövde oroa mig, utan att de tänkte "satsa på befintliga kunder" en tid framöver. Men det jag läser nu motsäger ju det. Suck. Jag hatar att behöva flytta om en massa webbsidor och mailkonton.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 21:38 #3
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Originally posted by Gustav@May 28 2007, 20:31
What? Varför har inte jag hört ett ljud om detta... För bara någon månad sedan mailade jag jx och frågade om de kommer att fortsätta driva verksamheten med webhotell nu när de inte tar in några nya kunder. Svaret jag fick var att jag inte behövde oroa mig, utan att de tänkte satsa på befintliga kunder en tid framöver. Men det jag läser nu motsäger ju det. Suck. Jag hatar att behöva flytta om en massa webbsidor och mailkonton.
Det är deras Windows-kunder som har sålts till TBA Media. Vi Linux-kunder är fortfarande kvar hos JX, tyvärr - eller egentligen inte tyvärr men JX suger ganska hårt nu också
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 22:41 #4
dejwul dejwul är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 96
dejwul dejwul är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 96
Sirap här med.
dejwul är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-28, 23:15 #5
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
Hej, skicka ett mail till [email protected] med vilket/vilka domännamn det gäller så ser vi till att titta på det och fixar det åt er. Det finns säkert en hel del vi kan göra åt saken.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 00:07 #6
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
JIPPI, välkommen till gängen och känna dig nerbytt...

Det är rena skämtet gällande slöhet på servern... Har varit kontakt med supporten sedan i fredag om detta och de har bara sagt att nu är det fixat. Men med en lite koll på:
http://uptime.pingdom.com/site/month_summa...www.stubok.net/
kan man direkt se att det inte direkt går smärtfritt. Visst det har gått bättre i dag än tidgare, men fortfrande är det långt i från vad det gick undan hos JX.
För där ska JX ha ett stort beröm, hos dem gick det alltid som bara av fan...

Det måste fram lösning på problemet, för en sekunden skyller ni på att det är MySQL servern som segar, näste sekund är det Webservern. Jag som kund skiter fullständigt i var problemet ligger, fixa det bara...

EDIT:
Det är överlag allt som går segt, i bland får man inte en hem bilderna innan webbläsare ger upp och slutar hämta helt.
I bland får man vänta 1-2 minuter innan man kommer åt sidan, om det inte blir en tom bland sida.
Sedan Asp.net 2.0, bilder och databas, verkar fungera sämst... ren asp flyter på ibland ganska snabbt.

Och personligen orkar jag inte maila supporten hela jävla tiden, eller ringa... Det är dags att TBA fixar detta, för det är ju rena skämtet. Framförallt när man sedan inte kan göra ett piss själv numera genom att allt vad gäller kontroll av databaser och konto är icke existerande. Vet att ni lovat att det kommer, men det var redan innan flytten gjordes. Allt skulle ju fungera som tidigare....
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 00:32 #7
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Nu vill jag inte prata ur munnen för TBA så jag fattar mig kort, men det lutar åt att något gått vajsing under transporten.
Vi kör natten lång och hjälps åt att fastställa och korrigera.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 01:39 #8
blueplayas avatar
blueplaya blueplaya är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 263
blueplaya blueplaya är inte uppkopplad
Medlem
blueplayas avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 263
Hejsan

Två av mina hemsidor har varit nere 5 dagar i sträck pga flytten. Rent fiasko måste jag säga.
Jag har talat med TBA's support, mycket blev till snack bara. Dem skulle höra av sig och fixa detta omedelbart osv. (Ingen åtgärd eller svar från deras håll har gjorts iaf).
Jag har inte försökt ta kontakt med JX eftersom jag förmodar att mina mail och samtal skulle inte komma fram då det har inte gjorts förrut. Samtidigt så förmodar jag att dem skulle rådgiva mig att ta detta med TBA.
Enda lösningen i detta fallet förblev att försöka hitta ett annat seriöst webbhotell med pålitlig support.
Denna flytten har bara orsakat förlust för oss som har varit kunder. (Detta borde ha hanterats bättre med planering tycker jag).
Förmodligen som alltid så är det ingen som kan ta åt sig skulden utan bara skylla ifrån sig.
blueplaya är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 20:43 #9
freteks avatar
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
freteks avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
Skickade mail till TBA:s support igår ang sirapen. Fortfarande inget svar... Tycker det är DJÄVLIGT dåligt av JX att slussa över kunder till något skithotell utan att först informera om detta. PISS är detta JX!
fretek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 21:45 #10
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Så det var fler än jag som inte blev informerad?

I vilket fall som helst så tycker jag TBA har en mkt fin support, ringde och hetsade om alla mina sidor som hade legat nere i 7 dagar, kom upp inom 30min, finfint!

Har svårt att bli arg så jag vill bara tacka för fin support från TBA och tack för den fina driften tidigare JX!
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017