Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


TBA Media AB

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-23, 20:12 #11
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Synd. Hade knappats varit fel att flyttas från JX till något annat.

Blir väl till att säga upp kontot istället.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-23, 23:08 #12
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Fyfan vad löjligt och korkat.

Har 8 kunder som haft TBA, och alla har varit missnöjda med den berömda "Telefonsupporten"... Nu ramlade JX ner en bra bit på min lista...

#Edit

Säger som andra i tråden...

Hoppas betalningen var bra, för pengarna lär ni nog behöva i framtiden..
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 09:02 #13
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
För många år sedan när reklamen på TPB sköttes av mig så nekade jag TBA personligen att köpa reklamutrymme, av skäl jag nog gör bäst i att inte gå in på här. Det borde vara ett väldigt dåligt betyg, om något.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 12:54 #14
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 653
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 653
Jag skulle inte använda TBA av rent avundsjuka skäl. Det var nämligen de som en gång i tiden dammsög alla bra .se namn som är värda att ha...utom design.se förstås... De försökte rätt friskt med .eu domäner också. Så trust ranking på dem är väl tyvärr lika med noll.
design.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 14:28 #15
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
Citat:
Originally posted by PRQ@May 26 2007, 08:02
För många år sedan när reklamen på TPB sköttes av mig så nekade jag TBA personligen att köpa reklamutrymme, av skäl jag nog gör bäst i att inte gå in på här. Det borde vara ett väldigt dåligt betyg, om något.

Antar att du med TPB menar The Pirate Bay, vilket leder mig till två möjliga negativa resultat för TBA

1. Vilka seriösa företag skulle köpa reklam på en sida som av myndigheter världen över klassats som kriminell?
2. Nekas köpa reklam på en sida som klassats som kriminell världen över

:P
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 16:42 #16
Gidlund Gidlund är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 1
Gidlund Gidlund är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 1
Hela denna flytten känns jävligt konstig. Vad som påstods först vara en vanlig serveruppdatering blev ett byte till ett annat företag. Vilket i förlänggningen innebär att alla sidor har varit mer eller mindre otillgängliga i flertalet dagar.
Nej, detta känns inte alls bra, efter att tidigare ha varit helt nöjd med sitt webhotell känns det nu ungefär i kvalité som om man ligger på nåt skabbigt gratishotell i polen.
Gidlund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 17:31 #17
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Ja man undrar om man ska skratta eller gråta.
Den här senaste veckan har varit den sjukasta sedan jag började hyra plats på webbhotell.

Allt började som tidigare talare har nämt, som en enkel serverbyte. Visst det brukar alltid göra possitivt,
men fan inte i detta läge genom att det under Onsdagen damp ner ett mail om att man blivit såld till ett annat bolag.
Och att flytten av server skulle ske dan efter, kl 16 vilket för min del är den dagen då jag brukar ha mest trafik på mina sidor inför helgen då alla hellre sitter med vännerna än att surfa. Kortfattat hände följande i veckan:

Söndag kväll:
JX börjar flytta konton till nya servern vid 20:00.
Några timmar sedan är de klara, eller bryter för att fortsätta dagen efter.

Måndag t.o.m Torsdag fm:
Jag och några till JX för att få i ordning allt eftersom det så klart blev en soppa.
De hade i början varit tvungen att dela flytten i flera steg, och så klart hamnade man ju mitt i mellan, så att man var tvungen att bevaka sidan dygnet runt.

Under onsdagen dimper det även ner ett mail om att man blivit såld. Och efter lite koll, till Sveriges sämsta hotell enligt senaste största testen av Internetworld. Jaja, man började ju ana att veckan kommer forsätta som jävulen själv.

Torsdag em:
Sidan är uppe och rullar, jippi... Folk slutar ringa och påpeka massa fel på mina sidor eller att de inte går att nå.
Till kl 17:33 då TBA drar ner servern helt och hållet.
Jaha, där förlorar man en jävla massa kunder och förtroende hos kunder.

Fredag morgon
Sidan börjar till och från synas på nätet, efter ytterligare 11,5 timmard Downtime.

Fredag EM
Sidorna funkar skitdåligt, börjar jaga Supporten på TBA som efter mycket bråkande får igång vissa saker, men inte i närheten av allt. Så forsätter det hela eftermiddagen man hitter mer fel, ringer och får det delvis fixat, och om om om igen.

Lördag(idag)
Sidorna funkar skit dåligt bara kolla på följande så får ni svart på vitt(tänkt då att bevakningen är satt på 2min):
http://uptime.pingdom.com/site/detailed_do.../2007/month/May
(Tänk på att dessa är total downtime, medan det över detta var en hel del script problem som även jag tycker hör till att räkna med i downtime. Scriptfel som funkat innan men inte efter serverbyte och flytt).

Vissa delar av mailkontona har fortfarande inte kommit igång.
Allt vad som heter administration av sitt konto eller databaser finns inte.
Supporten vägrar svara på telefon eller mail, även om de i går eftermiddag lovade extra bemmaning under helgen.
VD:n sade först att det skulle gå ut mer information om allt detta på måndag till oss kunder, men efter ha pratat ett tag gick de över till att få ut dem innan helgen, även supporten bekräftade detta innan de gick hem i går eftermiddag. Men ännu har inte något synats till... Det ekar tomt i mailboxarna som efter bråk nu funkar...


Ja vad ska man säga, först så behöver JX en stor spark i baken för att de skötte denna byte av servrar på det sämsta möjliga vis. Det var inte direkt en smärtfri över gång.. Vissst de valde sena kvällar, men när det fungerade förbannat dåligt dagarna efter så blir det inte direkt plusspoäng. Sedan hur man från JX sida kan gå med på att sälja sin kunder till ett webbhotell som inte direkt har fått mycket possitiva betyg i något läga.

Vad gäller TBA är det redan vid serverflytten som allt började. Hur FAN kan man välja att flytta servrar mitt i veckan under tiden då alla kommit hem från jobb och skola och verkligen sitter och surfar. Att ta ner en server under em mitt iveckan är inte direkt lika smärtfritt som att göra det under en söndag eller lördag kväll.
Sedan är det ju skrattretande att de inte ens lyckas köra igång två servar på några timmar efter att man fått ner dem till Göteborg. Visst det tar ett tag att få ompekninar att slå igenom, men fan att dra igång en mysql db server som fungerade timmarna före kan väl inte vara så svårt. Det tog drygt ett dygn(från när den fungerade hos JX) till att den servern fungerade som den skulle hos TBA.
Det värsta jag var med om var att VD:n klar och tydligt säger åt mig att detta har man planerat i över en månad innan själva flytten gjordes, och han tyckte den hade gått smärtfritt. Kyss mig i arslet att den gjorde, allt vad som kunde gå fel gick fel.
Bör tilläggas att TBA så klart skulle börja skylla på att JX inte dragit igång allt innan de fick servrarna, men det kan jag då säga inte gällde mina konton. Eftersom det under tordagen hade börjat fungera klockrent och flöt på som det skulle, så felet låg helt i TBA:s händer. Kan det vara så jävla svårt att dra ut några kablar, packa ner två Servrar(en webbserver och en mailserver), flyga ner dem till Göteborg, Plugga in dem på plata, peka om alla domäner och ställa in alla domäner så att de funkar enligt vad de varit hos JX. På ta om det har de fullständigt missat dennna bit med att beka domäner rätt, för nu funkar inte en enda av alla redirect man gjort genom kontrollpanelen JX körde med. Utan domäner med dessa inställningar pekar mot tomma kataloger, jipppi, vad lyckat....


Tänk på att detta är en sammanfattning, och det finns mycket i mellan som jag lämnar utanför detta.
Att vara kvar hos TBA, känns väldigt avlägset, efter ha hört bakvägen att det inte kommer finnas möjlighet till kontrollpanel eller liknande på sina konto och ingen vågar svara på vad som händer den dagen när våra konton har löpt ut under kontraket vi hade hos JX.

Något webhotell som vågar utmana TBA, och ta över mig/oss som kund.
Exakt vad jag behöver, stämmer ganska bra med det Pro konto JX körde med....
Har även börjat kolla vad som skulle vara intressant, och Aleborg känns närmast som att passa oss.
Eller om man kan hitta en VPS till vettig kostand som har allt inkl. mysql.

Tack för mitt ord... Tror nog det finns fler som kan säga nästa lika som mig.. tyvärr...
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 21:35 #18
JX.se JX.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 21
JX.se JX.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 21
Uppdateringen som påbörjades hade inget med flytten att göra utan helt enkelt en uppdatering till Hsphere 3.0 då allt under 2.5 inte längre stöds av supporten, JX körde 2.4.3, vi avvecklade samtidigt win1 och win3 till en mycket kraftfull win2.

Att kontrollpanel inte kommer finnas är fel, möjligheterna kommer vara precis likadant som förut, det är lite tekniska trubbel innan den snurrar bara som det arbetas på.

Om någon har akuta störningar just nu, eller behöver hjälp, så kan ni självklart kontakta oss istället om TBA har stängt under helgen, så försöker vi hjälpa till så gott vi kan.
Temporärt journummer för ärenden som dessa är: 076-5833333 (nästan dygnet runt, fram till Måndag)
JX.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-26, 22:11 #19
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Säg vad ni vill om TBA media, men torbjörn är en internetkung
Trots han höga ålder :P
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017