Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Active24

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-17, 11:59 #1
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Hallå!

Jag har fått i uppdrag av en kund att göra om en sajt som hostas av webhotellet Active24. Jag loggade precis in med kundens uppgifter för att se vilka möjligheter som fanns. Det "avancerade" läget hade färre funktioner än alla andra webhotell jag sett när dessa är i "standard"-läge. I princip fick jag reda på ftp-adressen, men inte så mycket mer.

Jag behöver både PHP- och MySQL-möjligheter. Är det någon som vet om detta finns hos Active24, eller blir det till att byta webhotell? Alla erfarenheter från Active24 är välkomna!

Tackar!
Indigo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-17, 14:18 #2
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Har också haft att göra med Active24 via kunds räkning och de är ett stående skämt. Det gick egentligen bara att få kontakt med säljavdelningen som var både okunnig och otrevlig. Fick man väl tag i supportavdelning så var de bara otrevliga. Avbröt samtal, etc, etc. Sedan hade vi en rad tekniska problem som de vägrade åtgärda. Bland annat att peka om domännamnet till rätt konto och byta till rätt kontotyp. Detta hände innan de uppgraderade sina konton för att matcha deras internationella filialer, då snackade vi alltså samma pris för 50mb utrymme.

De bör ha PHP och MySQL möjligheter dock, men jag skulle nog övertyga din kund om att byta fortare än illa kvickt.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-18, 23:09 #3
stakess avatar
stakes stakes är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 219
stakes stakes är inte uppkopplad
Medlem
stakess avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 219
Kan bara instämma med ovanstående, har själv haft att göra med dom via kunds räkning och det var ingen behaglig åktur, inte mycket att hurra för helt enkelt. Jag övertalade min kund att byta men de visade sig vara svårt att bryta banden med dom; envetna som attans, efter diverse 30-tal mail-respons under ett antal veckor löste det sig tillslut men de känns inte bra någonstans.
stakes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-19, 02:15 #4
jihoakim jihoakim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 56
jihoakim jihoakim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 56
Har tyvärr oxå haft att göra med dom, alla gånger har jag rekomenderat mina kunder att flytta därifrån.
Men för att svara på din fråga.. ja det finns php & mysql möjligheter... har din kund "active home" kontot så måste dom köpa till mysql... http://www.active24.se/sw33606.asp

Har dom "Active Business" så ska det finnas med.

windows-konto på active24 är = asp
senast jag hade att göra med dom iallafall.
jihoakim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-19, 09:26 #5
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Tackar för att ni delar med er av era erfarenheter.... ska ta ett snack med kunden.
Indigo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-19, 09:55 #6
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
är det inte dom som äger Loopia numera? om så är fallet, ska man bli nervös och börja oroa sig då?
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-19, 14:43 #7
Amnells avatar
Amnell Amnell är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 30
Amnell Amnell är inte uppkopplad
Nykomling
Amnells avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 30
Active24 köpte Loopia och Mammut köpte Active24 om jag inte minns snett, om man ska oroa sig vet jag dock inte (och hoppas inte på det heller)
Amnell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-23, 13:05 #8
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Indigo Indigo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 305
Oj.

Fick tag i support- och säljavdelningen hos Active24 idag. Jag är i chocktillstånd.
Min kund betalar i skrivande stund 49 kr i månaden för 5 megabyte utrymme, utan mysql-möjligheter och ett uruselt användargränssnitt. Vill han ha mysqldatabas måste han uppgradera till Active Business, som kostar 149kr i månaden (visserligen med 2gb utrymme). Dock sa ju säljaren när han hörde tveksamheten i min röst: "Men då får han ju ett BRA webbhotell...."

Eh right.
Indigo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-23, 15:52 #9
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Citat:
Originally posted by Indigo@May 23 2007, 12:05
Oj.

Fick tag i support- och säljavdelningen hos Active24 idag. Jag är i chocktillstånd.
Min kund betalar i skrivande stund 49 kr i månaden för 5 megabyte utrymme, utan mysql-möjligheter och ett uruselt användargränssnitt. Vill han ha mysqldatabas måste han uppgradera till Active Business, som kostar 149kr i månaden (visserligen med 2gb utrymme). Dock sa ju säljaren när han hörde tveksamheten i min röst: "Men då får han ju ett BRA webbhotell...."

Eh right.
Vill minnas att vi hade samma problem då jag hade att göra med dem. Skulle byta och uppgradera konto. Då hade kunden ifråga betalat för en gammal konto-typ i ett flertal år.

Dem verkar inte ha som praxis att meddela eller uppgradera kundernas konton.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017