Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


www.sverigesrestauranger.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-05, 00:45 #1
Musician Musician är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 10
Musician Musician är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 10
Standard www.sverigesrestauranger.se

Hejsan! Jag är villig att sälja mitt domännamn www.sverigesrestauranger.se då vi lagt ned projektet vi höll på starta.
När vi köpte domänen för cirka ett år sedan så var det redan registerat och en lång kö av folk som ville ha just sverigesrestauranger.se.

Om ni finner intresse så kan ni maila mig via [email protected] eller svara på detta forum (rekommenderar mail då vi kan prata mer personligt och då går det mycket fortare.).

Du får föreslå med ett pris så kommer jag antingen acceptera eller neka.


MVH Matheus
Musician är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-05, 08:00 #2
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av Musician Visa inlägg
När vi köpte domänen för cirka ett år sedan så var det redan registerat och en lång kö av folk som ville ha just sverigesrestauranger.se.
Var den redan registrerad när ni köpte den för 1 år sen? Enligt whois på domänen så är den registrerad för första gången 2012-01-30! 8 månader gammal alltså.

Och vart var denna långa kö? Hur yttrade sig detta? Var det en fysiks butik som sålden den med en ringlande kö utanför butiken?
chatroulette är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-05, 16:27 #3
Axelssons avatar
Axelsson Axelsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 214
Axelsson Axelsson är inte uppkopplad
Medlem
Axelssons avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 214
Jag skulle kontakta de i "kön" för att fråga om de fortfarande var intresserade. Sen skulle jag starta en budgivning.
Du får den nog såld på nolltid!
Axelsson är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-05, 19:03 #4
Musician Musician är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 10
Musician Musician är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 10
Jag försöker inte på något som helst sätt göra reklam för sidan, antingen är ni intresserade eller inte, inte så att jag kan säga; "Domännamnet är i 3D effekt!".

Det jag försöker säga, som ni tydligen inte förstod utan såg mera som reklam är att då jag ville köpa sidan var den redan registrerad - Jag vet inte hur du fick din källa att den för första gången vart registrerad av mig då jag samt 2 andra personer försökte köpa sidan och det stod "upptaget" när vi försökte registrera. Vi försökte komma på något annat namn för vårt projekt men kom inte på något bättre namn. Vi höll på med att komma på ett nytt namn så länge att vi en dag gav upp och tänkte köpa sidan från förre ägaren; och då vi kollade upp sidan för att få kontakt hade han/hon tagit bort sidan. (Ja, det fanns design m.m. samt en viss aktivitet!). Vi antog att av ren slump hade han/hon tagit bort sidan, och vi valde att köpa domännamnet fort innan någon annan köpte namnet.




Jag har inte direkt hållit på med försäljning inom .se/.com sidor, men jag antar att ni vet bäst vad en .se sida ska kosta, därför ber jag er föreslå och är efterfrågan stor så säljer jag antagligen till den som har sagt mest.

Om ni har mera frågor eller kommentarer som ni vill ha svar på så kan jag mer än gärna förklara, då jag inte har på någon som helst anledning att ljuga. Som sagt, är ni intresserade så är ni intresserade.

Senast redigerad av Musician den 2012-11-05 klockan 19:06
Musician är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-05, 20:26 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Musician Visa inlägg
Det jag försöker säga, som ni tydligen inte förstod utan såg mera som reklam är att då jag ville köpa sidan var den redan registrerad - Jag vet inte hur du fick din källa att den för första gången vart registrerad av mig då jag samt 2 andra personer försökte köpa sidan och det stod "upptaget" när vi försökte registrera. Vi försökte komma på något annat namn för vårt projekt men kom inte på något bättre namn. Vi höll på med att komma på ett nytt namn så länge att vi en dag gav upp och tänkte köpa sidan från förre ägaren; och då vi kollade upp sidan för att få kontakt hade han/hon tagit bort sidan. (Ja, det fanns design m.m. samt en viss aktivitet!). Vi antog att av ren slump hade han/hon tagit bort sidan, och vi valde att köpa domännamnet fort innan någon annan köpte namnet.
Hur vet du att två andra personer försökte registrera domänen när den användes?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-05, 20:56 #6
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Det var nog 2 vänner misstänker jag
www är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-05, 23:35 #7
Musician Musician är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 10
Musician Musician är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 10
Precis Dem två som var med i projektet vi lade ned.
Musician är inte uppkopplad  
Oläst 2012-11-06, 01:53 #8
Kruger Kruger är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 237
Kruger Kruger är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 237
Den har varit reggad och blivit ledig förr tex. 2010-07-20 och 2012-01-21

Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette Visa inlägg
Var den redan registrerad när ni köpte den för 1 år sen? Enligt whois på domänen så är den registrerad för första gången 2012-01-30!
Kruger är inte uppkopplad  
Oläst 2012-12-13, 17:59 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Låser denna tråd nu. Raderade samtidigt en rad bumpningar av densamma (en räcker!), om någon är intresserad så kontakta säljaren via pm eller e-post.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017