Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AdSense och PR

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-24, 23:51 #1
Schneakers avatar
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Schneaker Schneaker är inte uppkopplad
Medlem
Schneakers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 168
Jag funderar lite kring AdSense och PageRank.

Om två sidor skriver om tandställningar och visar AdSense vid dessa artiklar, får den sida som rankas högst vid sökningar även mer pengar?
Söker jag på Google efter "tandställning" så anser Google att sidaB är mer relevant än sidaA, och visar därför sidaB högre upp. Inverkar det alls på hur AdSense-annonser fördelas?

Jag funderar på om det är värt att bry sig om sökmotoroptimering för vår site överhuvudtaget. Vad gäller trafik så får vi inte mycket från sökmotorer utan vi har våra stammisar. Kan det ändå vara intressant att leka med optimering för att få högre PR och kanske få mer cash?

(Givetvis var jag i fel forum, och man kan inte radera inlägg. Vill nån moderator vara vänlig och flytta den?)
Flyttad av Bengt från Allmänt
Schneaker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-25, 15:16 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Jag har svårt att se något som helst samband mellan adsense annonserna och PR. Annonserna beror enligt Googles utsago endast på innehållet på sidan de visas på.

Att ta detta som ett argument för att inte bry sig om sökmotorerna tycker jag verkar lite drastiskt. Att ni inte får mycket besökare från sökmotorer när ni inte lagt ner någon energi på sökmotorsoptimering är kanske inte så konstigt?
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017