Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sveawebpay vs Klarna

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-14, 12:47 #31
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Har kört Svea i snart 1år utan några större problem. Supporten är lite trög och så men det vägs upp mot att vi slipper skriva ut alla fakturor själva. Fakturorna är inställda så att de skickas ut automatiskt direkt när order kommer in så vi slipper tänka på fakturadelen helt och hållet.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 17:52 #32
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Det spelar igentligen inte så stor roll vilken av dem du kör.
Klarna har lite mer känt namn annars är det samma skit.
Välj den som ger dig bäst avtal.
Citat:
Ursprungligen postat av SweCat Visa inlägg
Klarna har ett starkare varumärke gentemot konsumenterna, och bättre service mot e-handlarna tycker jag efter att ha provat bägge, mitt tips kontakta bägge och få ett förslag på avtal och fundera utifrån

Jag kanske får fler köp om jag väljer Klarna gentemot Svea? Det är mest det jag oroar mig över. Annars har jag gjort en sammanställning i excel med de olika priserna och Svea leder där!

Så just nu funderar jag på Svea då klarna tar en startavgift på 3000:-. Det tycker jag är lite för högt, då Svea tar 0:-.

Payson faktura ligger dock 1:a när det kommer till priser. Ingen månadskostnad, ingen bindningstid. Du betalar endast 3% + 19 SEK.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-16, 18:19 #33
glastron glastron är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 77
glastron glastron är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Jag kanske får fler köp om jag väljer Klarna gentemot Svea? Det är mest det jag oroar mig över. Annars har jag gjort en sammanställning i excel med de olika priserna och Svea leder där!

Så just nu funderar jag på Svea då klarna tar en startavgift på 3000:-. Det tycker jag är lite för högt, då Svea tar 0:-.

Payson faktura ligger dock 1:a när det kommer till priser. Ingen månadskostnad, ingen bindningstid. Du betalar endast 3% + 19 SEK.

Kör på Svea, hade inga problem med dem förut.. har för mig att priset var 15kr/faktura.

Klarna har ju rena skämtpriserna, jag skulle undvika företag som har såna överpriser!!
glastron är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-25, 14:22 #34
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av glastron Visa inlägg
Kör på Svea, hade inga problem med dem förut.. har för mig att priset var 15kr/faktura.

Klarna har ju rena skämtpriserna, jag skulle undvika företag som har såna överpriser!!
Det blir nog klarna. Fler kommer nog köpa av mig när jag har klarna. Kan alltid testa det i 1 år.

Senast redigerad av Lancelot den 2011-02-25 klockan 14:55
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-25, 15:53 #35
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Fick dessa priser:

Startavgift: 1995:-
Trans avg: 2.75% + 12,6:-
De gav mig en pristrappa på 0-5 ordrar 2.75 %
5-10 ordrar för 2.25%
Förhandlade i flera timmar över 14 dagar och det gick bara inte mer. Är det ens bra?
Bör jag skriva på?
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-25, 17:19 #36
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Frågan är vad fasta priset är och dessutom om du fick 12 eller 24 månaders avtal. 24 månader är ganska saftigt, men det är vad de brukar sätta som avtalstid.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-25, 17:28 #37
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
12 månaders avtal: Årspris: 2995
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-25, 19:35 #38
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 45
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 45
Jag använde Fakturera mig. Alltså innan det bytte namn till Klarna, och jag var inte imponerad. Jag tyckte administrationen var en "Pain in the ass" kort och gott. Kanske har det förändrats.

Det som fick mig att säga upp det var när vi inte fått in pengar för några fakturor. När vi ringde och frågade varför så var svaret "Kunden har inte betalat". Så vad betalade jag dem för. De betalade när jag klagade på det. Någon annan som varit med om det?

Jag funderar på om det är bra att ha factoring. Om det är som Svea att man får betalt dagen efter låter det bra, men annars har jag funderat att bara köpa UC's tjänster. Jag tror inte man tappar 3% av fakturorna till folk som inte betalar. Har man ingen anmärkning brukar man i allmänhet vara ganska noga med att inte få någon heller. UC låter en ju själv bestämma en profil som den bedömer efter.

Just nu har vi faktura avstängt, men i och med det allt större krånglet att betala med kort så är det nog något som måste återinföras.
randis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-25, 22:53 #39
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av randis Visa inlägg
Jag använde Fakturera mig. Alltså innan det bytte namn till Klarna, och jag var inte imponerad. Jag tyckte administrationen var en "Pain in the ass" kort och gott. Kanske har det förändrats.

Det som fick mig att säga upp det var när vi inte fått in pengar för några fakturor. När vi ringde och frågade varför så var svaret "Kunden har inte betalat". Så vad betalade jag dem för. De betalade när jag klagade på det. Någon annan som varit med om det?

Jag funderar på om det är bra att ha factoring. Om det är som Svea att man får betalt dagen efter låter det bra, men annars har jag funderat att bara köpa UC's tjänster. Jag tror inte man tappar 3% av fakturorna till folk som inte betalar. Har man ingen anmärkning brukar man i allmänhet vara ganska noga med att inte få någon heller. UC låter en ju själv bestämma en profil som den bedömer efter.

Just nu har vi faktura avstängt, men i och med det allt större krånglet att betala med kort så är det nog något som måste återinföras.
Okej.

Tror nog inte jag kör med klarna.

Vi utgår ifrån att jag har 50 ordrar/mån i butiken som jag vill lägga till fakturatjänst på.
Snittorder: 1000
Om året betalar jag alltså:

600*12,6=7560SEK i faktura avgift
600 000 * 0,0275= 16 500 SEK i transaktionsavgift (2,75 %)
+ 2950 SEK i årsavgift.

Sammanlagt blir det: 16500+7560+2950=27010SEK

Det är inte lite pengar.

Så jag kommer antingen fakturera i egen regi eller endast betala något företag för att administrera mina fakturor.

Gör jag det i egen regi kommer jag typ betala 8*600= 4800/år till kreditkontrollsföretag
Ska ta reda på hur mycket Svea tar för att endast administrera fakturor och återkommer.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-26, 00:02 #40
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Det är dock inte många bedrägerier som behövs för att det ska gå jämnt upp. Klarna är dessutom välkänt hos många e-handelskunder, och jag skulle gissa att det leder till fler köp.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017