Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


16års gräns på affiliatebolag?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-18, 16:28 #1
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Standard 16års gräns på affiliatebolag?

Hejsan,

jag är 17år och jag har sökt efter bra affiliatebolag till mina hemsidor och hittade affiliator.com som har "för mig" som är över 16år. Men min fråga är ju då, varför har inget ALLA eller iaf fler affiliatebolag 16års gräns utan istället 18års?

Tacksam för svar!
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 16:31 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
För att att man inte får skriva avtal som är bindande med folk under 18 år.

Och att många säkerligen är fega och inte vågar chansa.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 18:13 #3
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Sätt morsan som bulvan tills du blir myndig. Problemet är att få ut pengarna från henne.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 18:33 #4
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Problemet med det är om man börjar tjäna mycket så kan det påverka skatt mycket negativt.

Går det riktigt illa så kan hon då åka på statlig skatt med.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 18:38 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Därför att affärsverksamhet och barn i nio fall av tio är en extremt dålig kombination.

Det finns rent juridiska hinder, eftersom minderåriga inte kan ingå avtal på samma sätt som myndiga personer. Men den främsta orsaken är förmodligen att fusket i nätverket skulle öka explosionsartat om man släpper in minderåriga. Även om det finns undantag så har tonåringar ofta svårt att skilja på sådant som rätt och fel, mitt och ditt.

Skötsamma tonåringar tycker säkert att det är diskriminerande. Men alla som lever blir någon gång myndiga och alla myndiga som har levat har någon gång varit tonåring.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 20:52 #6
Sebbe Sebbe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 81
Sebbe Sebbe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 81
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Därför att affärsverksamhet och barn i nio fall av tio är en extremt dålig kombination.

Det finns rent juridiska hinder, eftersom minderåriga inte kan ingå avtal på samma sätt som myndiga personer. Men den främsta orsaken är förmodligen att fusket i nätverket skulle öka explosionsartat om man släpper in minderåriga. Även om det finns undantag så har tonåringar ofta svårt att skilja på sådant som rätt och fel, mitt och ditt.

Skötsamma tonåringar tycker säkert att det är diskriminerande. Men alla som lever blir någon gång myndiga och alla myndiga som har levat har någon gång varit tonåring.
Jag delar inte den åsikten att barn och affärsverksamhet är en mycket dålig kombination. Eller barn under 15 år bör nog inte syssla med affärsverksamhet. Men jag tror att en tidig start också inom näringslivet borgar för goda förutsättningar att lyckas bra. Vill man ha en lite populärvetenskaplig aspekt på det, så har många som varit framgångsrika inom näringslivet börjat i tidig ålder. (börjar inte lista några namn) Att då hållas tillbaka av sin ålder när man vill starta affärsverksamhet är förkastligt för framtida utveckling. Jag vet inte hur det är i Sverige, men i Finland får ungdomar starta egna företag om de så vill. Det vill säga vara enskilda näringsidkare samt sitta i styrelens för aktiebolag. Detta med förutsättningen att vårdnadshavaren godkänner att ungdomen gör så. Sedan bär vårdnadshavaren det juridiska ansvaret. Med detta i botten kan sedan denna unga företagare ingå avtal som han/hon förstår innebörden av. Detta förutsätter dock att det är en skötsam ungdom, som vårdnadshavaren vågar "gå i borgen för".

Nej, så jag tycker generellt att allt ungt företagande och entreprenörskap skall tas vara på.
Att ungdomar skulle sakna uppfattning om rätt och fel / ditt och mitt, är väl en fördom. Barnet får i tidig ålder 5-6år uppfattningen om just dessa frågor. Senare är väl frågan hur man förvaltar denna kunskap senare i livet en individuell fråga. Att en ung företagare inte känner till all juridik är förståeligt, men det kan bygga på med om man vill inleda företagandet.

/Sebastian
Sebbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 21:10 #7
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
håller med alla här. Men i mitt fall så är det inga problem då jag har AB med kompanjon, dock var det mest en liten fråga eftersom jag kommer ihåg när man för ett år sedan leta affiliates och ingen hade till min ålder men nu dyker affiliator helt plötsligt upp.
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 22:08 #8
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
När man är 16 år får man starta företag i Sverige med förmyndares godkännande.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 22:39 #9
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
När man är 16 år får man starta företag i Sverige med förmyndares godkännande.
Stämmer bra det=) startade mitt första företag någon månad efter att jag fyllt 16.
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 22:57 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag tror också att det är bra om tonåringar får prova på entreprenörskap i ett tidigt skede. Ur ett samhällsperspektiv dvs. Men ur affiliatenätverkens perspektiv så tror jag enbart att det blir negativt. Det i sig är inte konstigare än att priskonkurrens är bra ur ett samhällsperspektiv, men att få företag vill ha det inom sin egen bransch.

Angående "rätt och fel, mitt och ditt" så är det inom psykologin och psykiatrin allmänt vedertaget att ungdomar (och då framför allt killar) ofta har starkt antisociala personlighetsdrag som hos en vuxen person skulle diagnostiseras som en personlighetsstörning. Men det är alltså helt normalt. Varför tror du att en bilförsäkring för en ung man kostar skjortan, medan samma försäkring är betydligt billigare för kvinnor och medelålders män? Det grundar sig inte på fördomar, utan statistik - som förvisso har det gemensamt att båda utgår ifrån generaliseringar.

Jag tror att affiliatenätverken väljer att avstå minderåriga av den enkla anledningen att de är rädda om sina annonsörer. Jag tror inte heller att de missar några bra affiliates pga detta. Driftiga ungdomar hittar alltid en väg förbi stelbenta regler.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017