Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning fÖr bluffÖretaget webbkonsulterna!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-16, 08:59 #11
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Jag har köpt ett antal domäner och de har aldrig varit nått problem.
Så tycker de är fel att säga att de är bedragare osv.

Men som jag skrev tidigare så tycker jag att de är dyra och jobbiga i sina uppsägning's flöden.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-16, 11:39 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det enda man kan invända mot är väl priserna men det är ju knappast detsamma som att vara ett blufföretag... Robertsson har ju också ett humör som heter duga
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-16, 12:24 #13
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU Visa inlägg
Men hur?

Jag gillar dem inte för att de är dyra vid "förnyelse" samt att de är jobbiga när man skall säga upp domäner, måste faxa/skicka in brev o skit.
Men för övrigt så är de välla reko?

Har skrivit om det i andra trådar.

De har sjukt dyr överföringsavgift även om själva domänen skall flyttas till en annan registrar. Om du har en domän där och säljer den till mig skall jag betala 700 kr eller något svinigt. Trots att JAG INTE ÄR KUND HOS WK! Utan de gör mig till kund när du för över en domän till mig och jag får pynta avgiften.

Du måste således först flytta över din domän till Binero och SEDAN sälja den till mig. Helt sjukt system.

Deras kundtjänst är sjukt dryga.

De har negativ avtalsbindning på domännamn som ingen annan seriös registrar har.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-16, 12:45 #14
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Att jag betalat 2 av era bluffakturor betyder inte att jag ingått nått livslångt avtal med er. Vad är det för mening att säga upp nått som redan sagts upp en gång? Där avtal aldrig ingåtts och där domänen ligger hos ett annat ombud. Du får gärna attacha ingånget avtal eller nån slags bevis på att domänen ligger hos er.

Jag la på för att ni är så sjukt dryga...

EDIT: Nu har jag fått bekräftelse på att avtalet är uppsagt. Vilket avtal? Domänen ligger hos Loopia. Återstår se om det kommer en faktura nästa år igen.

Senast redigerad av robertsson den 2009-10-16 klockan 12:50
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-16, 13:10 #15
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Jag har aldrig varit kund hos WK trots att jag bor granne med dem, men de har ett mycket dåligt rykte här i stan. Rykten är ju just det; rykten, och inte fakta så jag vet inte hur mycket som är sanning där. Men innan jag själv skulle bli kund där skulle jag nog helst vilja höra åtminstone ett positivt omdöme. Personligen tycker jag dessutom att WKs inlägg här ang. Robertsson är väldigt opassande, ifråga om innehållet. Försvar i all ära men avtal och affärstransaktioner är inte att anse som offentliga uppgifter...

Vad gäller negativ avtalsbindning så är det som regel en otillåten praxis och det finns prejudicerande dom i MD från 2003, tror det var Staten vs Senda, som du kan hänvisa till, förutsatt att den som står som kund är privatperson.
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-16, 13:36 #16
Webbkonsulternas avatar
Webbkonsulterna Webbkonsulterna är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 43
Webbkonsulterna Webbkonsulterna är inte uppkopplad
Nykomling
Webbkonsulternas avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av teddyjohan Visa inlägg
Intressant, har för mig att Webbkonsulterna har sitt HK i min hemstad...dom söker iaf alltid nytt folk, typ säljare, har jag för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av teddyjohan Visa inlägg
Jag har aldrig varit kund hos WK trots att jag bor granne med dem, men de har ett mycket dåligt rykte här i stan. Rykten är ju just det; rykten, och inte fakta så jag vet inte hur mycket som är sanning där. Men innan jag själv skulle bli kund där skulle jag nog helst vilja höra åtminstone ett positivt omdöme.
Du måste tänka på något annat företag för vi har inte sökt några säljare alls, vi använder faktiskt oss inte alls av sådana.

Att vi skulle ha dåligt rykte i staden kan inte heller stämma, vi har aldrig hört något sådant under de snart 15 år som vi hållit på med domännamn och webbhotell. Däremot finns det några stora telefonsäljföretag i denna stad med dåligt rykte men vi håller inte på med något sådant. Kanske förväxlar du oss med någon av dem.

Du ville höra positiva rykten skrev du, läs då vad andra mer i denna tråden har skrivit, exempelvis BarateaU. Tyvärr är det väll så med oss människor att det är mest när det blir något problem som vi skriver och inte så ofta när allt fungerar bra. Men det är nog ett tips till oss alla att även ge beröm när saker är bra.
Webbkonsulterna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-16, 14:46 #17
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
Använder också webbkonsulterna och jag måste säga att de är duktiga och hjälpsamma. Vet inget om denna "affären" men jag har bara positiva erfarenheter av dom.
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-16, 14:47 #18
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Binero får beröm gång på gång, även andra hotell får berör då och då. Men så är det vissa skillnader i bineros och WK's avtal. Dom ena har kunden i fokus, dom andra vill bara djävlas med "kunden".
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-16, 15:47 #19
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Jag kan instämma i att det givetvis är en sanning att missnöjda röster hörs många gånger högre än nöjda och som sagt, jag har ingen personlig erfarenhet. Som jag redan betonat, rykten är rykten. Jag skulle dock aldrig själv byta till WK, måhända mer för att jag gillar Binero starkt än för att WK är särskilt dåliga.

Dock är det precis så som Robertsson skriver också så att det mesta som viskas om WK är negativt och motsatsen gäller för Binero med flera. Givetvis kan man slå ifrån sig kritiken bäst man vill, men det vore kanske i WKs egna intresse att ta till sig av den istället.
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-16, 16:37 #20
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Man skulle kunna jämföra webbkonsulterna med Yrkesregistret (YREG). Det är enkelt att ta sig in, men ett helvete att ta sig ur. Same shit, different name. En support som antingen är en inlärd apa eller placerad på dagcenter i Svedala.

Sen ni som säger "de är jättebra, jag har köpt en domän där". Visst, problem visar sig inte förrän du blir ett problem för dem. De är inte det minsta intresserade av sina kunder, de är intresserade av att ha kortsiktiga kundförhållanden och kräma ut så mycket som möjligt.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017