Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


inArchive.com

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-26, 16:06 #41
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Exclamation Nikke Lindqvist

Nikke Lindqvist, jag vet inte ditt bakomliggande skäl till varför du inte vill arbeta i dina kunders intresse, men det är bara trist att detta drabbar dem som du har uppdrag för.

Själv kommer jag i alla fall att fortsätta verka i mitt eget och i mina kunders intresse, och det är nog inte mycket du kan göra åt detta.

Jag behöver inte förlita mig till oärliga metoder när jag optimerar sajter och därför finns det heller ingen anledning för mig att försvara InArchives lagbrott.

Förhoppningsvis lyckas du inte vilseleda mer än en handfull lättlurade personer. Jag är övertygad om att de flesta har förmåga att förstå givna fakta om InArchive och deras försök att lura sökmotorerna.
Samt att de kommer att göra det du inte vill, dvs att be InArchive ta bort sina kopior och/eller anmäla InArchive till Google och andra.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 16:56 #42
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
För mig verkar det här handla om att du Bosse bygger sidor inte ens 90 talet vill kännas vid (hotpot.se), och sannolikt därför blir hårt drabbade av meningslösa skräpsidor av typen inarchive som klarar att slå sig förbi dig med kopierat content.

När detta sker så försöker du skapa ett tryck mot Inarchive genom att få flest möjliga att anmäla sidan i google, för att få den granskad / nedtagen., naturligtvis väl marskerat

Nu försvarar jag inte inarchive, det är naturligtvis tråkigt att dom kopierar content, men dom är knappast först ute, och sannolikt inte ens dom största fiskarna. När du skriver här på forumet och undviker frågor som passar dig, och totalt kritiserar och är otrevlig mot folk som är av annan åsikt så blir det såna här trådar, och det blir dessutom väldigt svårt att få medhåll i sak.

Dessutom det här med att du är expert på sökmotorer och sökmotoroptimering, har du inget belägg för det så kan du väl sluta med denna självutnämning? Det blir bara för komiskt när du kallar dig för expert, och samtidigt förklarar en riktig sökmotorexpert för okunnig.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 17:36 #43
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Exclamation Helt utanför ämnet. Igen!

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
För mig verkar det här handla om att du Bosse bygger sidor inte ens 90 talet vill kännas vid (hotpot.se), och sannolikt därför blir hårt drabbade av meningslösa skräpsidor av typen inarchive som klarar att slå sig förbi dig med kopierat content.
Du uttalar dig om något du inte vet det minsta om. Du refererar till personliga testsidor jag har sedan väldigt många år tillbaka och drar dina milt uttryckt förhastade slutsatser utifrån detta.
Dessutom pratar du nu om att bygga hemsidor, i stället för om optimering. Jag förstår inte vad du är ute efter när du avviker så här långt från vad det egentligen handlar om.

Sedan är du helt ute i det blå när du tror att jag blivit hårt drabbad av InArchive. Så är det alls icke, eftersom jag har den kompetens som behövs för att inte påverkas i någon större grad av obskyra sajter som InArchive!

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
När detta sker så försöker du skapa ett tryck mot Inarchive genom att få flest möjliga att anmäla sidan i google, för att få den granskad / nedtagen., naturligtvis väl marskerat
Så är det inte. Finns inget maskerat här. Jag arbetar mer för andra än för mig själv i denna fråga. Tråkigt att du inte ser detta.

Tycker du verkligen det är fel att rikta tryck mot dem som bryter mot lagen och skadar seriösa sajter samt lurar intet ont anande sökmotoranvändare?

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Nu försvarar jag inte inarchive, det är naturligtvis tråkigt att dom kopierar content, men dom är knappast först ute, och sannolikt inte ens dom största fiskarna.
Det är ju bra att du avviker från vissa andra här i denna fråga när du inte försvarar InArchive, men vad är det du säger egentligen?
Menar du att bara för att du tror att InArchive inte är först ute eller för att InArchive inte utfört den största masskopieringen genom tiderna så behöver man inte bry sig om den skada InArchive ställer till med?

Nikke Lindqvist påstår att det finns hundratals till tusentals sajter som InArchive. Detta är naturligtvis helt uppåt väggarna fel, men du ifrågasätter inte ens detta???

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
När du skriver här på forumet och undviker frågor som passar dig,
Nämn en enda fråga - EN ENDA FRÅGA - som jag undvikit om InArchive.com. Någon sådan fråga existerar inte!!!

Hur kan du kritisera mig för att inte besvara frågor, som just besvarat alla frågor, men du har inte någon åsikt om Nikke Lindqvist som glidit undan 100 % av alla frågor som ställts i denna tråd?

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
... och totalt kritiserar och är otrevlig mot folk som är av annan åsikt så blir det såna här trådar
Om du läser denna tråd från början så kommer du snabbt att upptäcka något, som torde vara ganska uppenbart för alla. Nämligen att jag aldrig varit otrevlig mot någon som inte varit otrevlig mot mig.
Vad får dig att tro att jag stillatigande skulle sitta och acceptera infantila personangrepp?

Dessutom har jag inte ägnat mig åt personangrepp som vissa andra, t ex Nikke Lindqvist. Det gör man bara när man saknar sakliga argument.

Jag har enbart försökt styra diskussionen till vad tråden ska handla om, och det är inte om mig, utan om InArchive.

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
, och det blir dessutom väldigt svårt att få medhåll i sak.
Jag söker inte medhåll. Jag vill att fakta ska komma fram. Något annat bryr jag mig inte om.

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Dessutom det här med att du är expert på sökmotorer och sökmotoroptimering, har du inget belägg för det så kan du väl sluta med denna självutnämning?
Oj, vad svårt det är att hålla sig till trådens ämne, men visst, om du slutar med din självutnämning; "Det är vi som bevakar dina domäner".

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Det blir bara för komiskt när du kallar dig för expert, och samtidigt förklarar en riktig sökmotorexpert för okunnig.
Glad att du är så lättroad. Jag har inte förklarat Nikke Lindqvist som okunnig. Däremot står det klart att det Nikke Lindqvist säger inte är förenligt med verkligheten.
Varje av Nikke Lindqvist obesvarad fråga här visar på detta!
Vill du inte gå på fakta så är det nog tyvärr inget jag kan göra för att få dig att förstå.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-26 klockan 17:43
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 17:43 #44
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Bosse007: Jag kan bidra med några frågor som borde vara ganska enkla att svara på och som antagligen kan bidra med lite ljus kring vem du är så att vi lättare kan sätta oss in i situationen.

Fråga: Vilka siter jobbar du med? Ge oss några länkar, alla är nog inte hemligstämplade?

Fråga: Vad har du för dokumenterad erfarenhet / utbildning inom SEO?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 17:47 #45
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Du uttalar dig om något du inte vet det minsta om. Du refererar till personliga testsidor jag har sedan väldigt många år tillbaka och drar dina milt uttryckt förhastade slutsatser utifrån detta.
Dessutom pratar du nu om att bygga hemsidor, i stället för om optimering. Jag förstår inte vad du är ute efter när du avviker så här långt från vad det egentligen handlar om.

Sedan är du helt ute i det blå när du tror att jag blivit hårt drabbad av InArchive. Så är det alls icke, eftersom jag har den kompetens som behövs för att inte påverkas i någon större grad av obskyra sajter som InArchive!


Så är det inte. Finns inget maskerat här. Jag arbetar mer för andra än för mig själv i denna fråga. Tråkigt att du inte ser detta.

Tycker du verkligen det är fel att rikta tryck mot dem som bryter mot lagen och skadar seriösa sajter samt lurar intet ont anande sökmotoranvändare?


Det är ju bra att du avviker från vissa andra här i denna fråga när du inte försvarar InArchive, men vad är det du säger egentligen?
Menar du att bara för att du tror att InArchive inte är först ute eller för att InArchive inte utfört den största masskopieringen genom tiderna så behöver man inte bry sig om den skada InArchive ställer till med?

Nikke Lindqvist påstår att det finns hundratals till tusentals sajter som InArchive. Detta är naturligtvis helt uppåt väggarna fel, men du ifrågasätter inte ens detta???


Nämn en enda fråga - EN ENDA FRÅGA - som jag undvikit om InArchive.com. Någon sådan fråga existerar inte!!!

Hur kan du kritisera mig för att inte besvara frågor, som just besvarat alla frågor, men du har inte någon åsikt om Nikke Lindqvist som glidit undan 100 % av alla frågor som ställts i denna tråd?


Om du läser denna tråd från början så kommer du snabbt att upptäcka något, som torde vara ganska uppenbart för alla. Nämligen att jag aldrig varit otrevlig mot någon som inte varit otrevlig mot mig.
Vad får dig att tro att jag stillatigande skulle sitta och acceptera infantila personangrepp?

Dessutom har jag inte ägnat mig åt personangrepp som vissa andra, t ex Nikke Lindqvist. Det gör man bara när man saknar sakliga argument.

Jag har enbart försökt styra diskussionen till vad tråden ska handla om, och det är inte om mig, utan om InArchive.


Jag söker inte medhåll. Jag vill att fakta ska komma fram. Något annat bryr jag mig inte om.


Oj, vad svårt det är att hålla sig till trådens ämne, men visst, om du slutar med din självutnämning; "Det är vi som bevakar dina domäner".


Glad att du är så lättroad. Jag har inte förklarat Nikke Lindqvist som okunnig. Däremot står det klart att det Nikke Lindqvist säger inte är förenligt med verkligheten.
Varje av Nikke Lindqvist obesvarad fråga här visar på detta!
Vill du inte gå på fakta så är det nog tyvärr inget jag kan göra för att få dig att förstå.

En eloge till dig Bosse som skapar ett konto i 2005 och sitter på händerna och väntar i 7 år före du börjar trolla här, det måste vara rekord.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 17:58 #46
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Standard Fortsättning helt utanför ämnet

Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Jag kan bidra med några frågor som borde vara ganska enkla att svara på och som antagligen kan bidra med lite ljus kring vem du är så att vi lättare kan sätta oss in i situationen.
Och på vilket sätt menar du att detta har med InArchive att göra?

På vilket sätt skulle svaren på dessa uppenbart irrelevanta frågor göra dig klokare i vad InArchive sysslar med?

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-26 klockan 18:01
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 18:01 #47
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Shield Meningslös kommentar utanför ämnet återigen!

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
En eloge till dig Bosse som skapar ett konto i 2005 och sitter på händerna och väntar i 7 år före du börjar trolla här, det måste vara rekord.
Jag är glad för detta rekord, men du famlar efter grässtrån i dina försök att nedvärdera mig. Men det är klart, det är säkert lättare än att bemöta vad det handlar om i sak.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 18:37 #48
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Jag är glad för detta rekord, men du famlar efter grässtrån i dina försök att nedvärdera mig. Men det är klart, det är säkert lättare än att bemöta vad det handlar om i sak.
Det var iaf betydligt lättare än att försöka diskutera med dig.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 18:48 #49
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Och på vilket sätt menar du att detta har med InArchive att göra?

På vilket sätt skulle svaren på dessa uppenbart irrelevanta frågor göra dig klokare i vad InArchive sysslar med?
Ett välmenat råd - var öppen och tolerant. Du kommer aldrig att få en vettig kund om du fortsätter bete dig på det här viset.

Dina egna ord passar in ganska bra här

Citat:
Förhoppningsvis lyckas du inte vilseleda mer än en handfull lättlurade personer.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 20:13 #50
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Bosse: Som du märker så råder det en del oenigheter gällande din kunskap och din profession. Oenigheter och frågor du kan kontrollera genom att ge deltagarna i tråden lite mer information om vem du är.

Hur det påverkar synsättet på inArchive är kanske mer invecklat än vad du vill tro. Delar du med dig av vem du är så finns det stora chanser att gensvaret på dina trådar blir positivt riktat än kritiskt.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
bottar, copyright, inarchive.com


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 16 (0 medlemmar och 16 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017