Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


inArchive.com

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-25, 17:00 #31
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Standard Röd tråd, ej längre?

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Han syftar på PageRank när han skriver rank. Och han gör misstaget att tro att Nikke menar samma sak. Det är i alla fall min gissning.
Jag har redan innan kw-wasabi skrev sin till tråden ej hörande synpunkt gett en förklaring till detta. Hoppas att vi kan försöka hålla oss till tråden istället och att vi kan avhålla oss från meningslösa påhopp som de Bear och kw_wasabi ägnar sig åt (när de spann vidare på Nikkes påhopp).
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-25, 17:05 #32
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Exclamation Vad det handlar om...

Jag kan inte se annat än att Nikkes försvar (för det är så jag ser det) av InArchives agerande har något bakomliggande motiv som vi inte känner till, men det är viktigt för alla att förstå vad det handlar om, och därför har jag övergripande sammanställt några få punkter som är relevanta i detta sammanhang (i kombination med tidgare ställda - men obesvarade - 9 frågor).

Summa summarum!
1. InArchive begår immaterialrättsligt brott.
2. De sajter som kopieras skadas.
3. Ingen kopierad sajt tjänar något på att bli kopierad.
4. Ingen utanför sajtägarna har heller något att tjäna på de kopierade sajterna.
5. Även om det skulle finnas någon som skulle tjäna på att sajter kopieras är det högst sannolikt att ohyggligt många fler förlorar på det.
6. I fallet med InArchive är det enbart InArchive som tjänar på kopieringarna.
7. Det finns inget skäl för att inte be InArchive att ta bort det kopierade materialet eller att inte anmäla sajten till Google i det fall att InArchive ignorerar begäran om borttag av kopierad sajt!

Jag vill dessutom understryka att mycket av det som InArchive kopierat läggs ut som en kompott av ord, mer eller mindre oläsligt och ointressant (dessutom med en klar majoritet av trasiga länkar pga InArchives inkompetens)... eftersom huvudsyftet inte är att det kopierade materialet ska läsas av människor, utan av sökmotorer.

Är det någon som finner något oklart om InArchive så gäller fortfarande att det bara är att fråga. Jag besvarar/bemöter allt, och hoppas att de som har synpunkter här fortsättningsvis kan hålla sig till trådens ämne.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-25 klockan 17:13
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-25, 18:05 #33
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 154
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 154
Citat:
Bear, ditt väldigt osakliga inlägg förtjänar inte att bemötas. Om det är något av relevans jag skrivit som du anser vara fel så ta upp det istället för allmänna påhopp. 
Klassisk propaganda-retorik när man inte kan bemöta ett inlägg. Jag lägger ner här för en viss B*****007 lyssnar inte på nånting utan står bara och skriker ut sitt...

I sak, bra detektivarbete Bosse, du är nog ett missförstått geni och din sajt om inarchive är npg det bästa som hänt webben, ever... Nöjd? Adjö!
Bear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-25, 18:20 #34
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Standard Fortfarande utanför tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av Bear Visa inlägg
Klassisk propaganda-retorik när man inte kan bemöta ett inlägg. Jag lägger ner här för en viss B*****007 lyssnar inte på nånting utan står bara och skriker ut sitt...

I sak, bra detektivarbete Bosse, du är nog ett missförstått geni och din sajt om inarchive är npg det bästa som hänt webben, ever... Nöjd? Adjö!
Hmm, märkligt att räkna sakliga fakta som "Klassisk propaganda-retorik" när du inte ens bemöter vad jag skriver i sakfrågan.
Att bemöta inlägg är däremot just vad jag kan och vill göra, men jag ser inte påhopp som konstruktivt för något, och alldeles speciellt inte för denna tråd. Varför skulle jag bemöta elaka och meningslösa påhopp utan någon som helst relevans för vad tråden handlar om?

Ej heller din kommentar här ovan om mig och webbsidan är relevant utan vad jag ser av värde är en diskussion runt InArchive, medhåll eller mothåll, spelar ingen roll, så länge det handlar om vad det ska handla om på ett sakligt sätt.

Bear, tråkigt om du inte vill diskutera InArchive, men om du skulle ångra dig är du varmt välkommen att göra detta, trots ditt avslut här.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-25 klockan 18:28
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-25, 23:24 #35
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Han syftar på PageRank när han skriver rank. Och han gör misstaget att tro att Nikke menar samma sak. Det är i alla fall min gissning.
Ja PageRank är ju ett sånt begrepp som kan ha legat gömt under samma sten som Bosse007 de här åren.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 11:53 #36
W2Bests avatar
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 166
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem
W2Bests avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 166
Även jag har kunder som fått mejl från Bosse007. Med tanke på hur extremt mycket mejl och kreativitet du lägger på detta ämne, kan man nästan tro att du är en del av det hela, och för någon form av omvänd marknadsföringskampanj för att dra trafik till sajten. Tror åtminstone att dina insatser drar åtskilliga mängder trafik till Webbplatsen.
W2Best är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 12:09 #37
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Humor var onekligen en lämpligt vald tagg till den här tråden
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 13:15 #38
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Thumbs down Ej hörandes till tråden

Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist Visa inlägg
Ja PageRank är ju ett sånt begrepp som kan ha legat gömt under samma sten som Bosse007 de här åren.
Nikke, du tycker inte man ska kritisera InArchive för sina lagbrott, du anser att man ska fortsätta låta InArchive sabotera för svenska webbplatser och du har inga argument för någonting du säger överhuvudtaget.

Du kan inte bemöta sakliga argument på ett sakligt sätt utan måste hänvända dig till personangrepp och du vågar inte svara på en enda fråga som skulle visa att dina åsikter inte är förenliga med verkligheten. Man kan bara konstatera att du befinner dig på en tråkigt låg nivå.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 13:17 #39
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Standard Ej heller hörandes till tråden

Citat:
Ursprungligen postat av W2Best Visa inlägg
Tror åtminstone att dina insatser drar åtskilliga mängder trafik till Webbplatsen.
Kanske det, men i det långa loppet får man hoppas att det finns tillräckligt många intelligenta personer där ute för att InArchive inte ska lyckas i sitt illvilliga uppsåt.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-26, 13:18 #40
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Standard Inte heller något som har med ämnet att göra

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Humor var onekligen en lämpligt vald tagg till den här tråden
Ja, vad praktiskt att personer på Flashback-nivå kan lägga till meningslösa taggar till trådarna i detta forum, men kul att du har kul.
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
bottar, copyright, inarchive.com


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 9 (0 medlemmar och 9 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017