Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bra VPS tjänst?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-12-15, 11:35 #11
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Rekommenderar också Inleed! Riktigt bra!
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-16, 09:56 #12
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Citat:
Ursprungligen postat av NorBiz Visa inlägg
Söker en bra/stabil VPS tjänst, det innebär en leverantör man kan lita på, gärna erfarenhet som ni har samt använder er av?

Gärna full redundans, ssd hårddisk och inte mer än 200kr/mån.

Förslag?
Prata med inleed.
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-16, 11:04 #13
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Om du kan tänka dig Frankrike så OVH. SSD från €2.99 per månad. Oslagbart enligt mig. Däremot lite krångliga att registrera konto hos, iallafall som svenskt företag, men när det väl är gjort fungerar allt jättesmidigt.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-17, 01:14 #14
epiks avatar
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
epiks avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Om du kan tänka dig Frankrike så OVH. SSD från €2.99 per månad. Oslagbart enligt mig. Däremot lite krångliga att registrera konto hos, iallafall som svenskt företag, men när det väl är gjort fungerar allt jättesmidigt.
Skulle inte direkt kalla OVH stabil/pålitlig utifrån mina erfarenheter iallafall. Man får vad man betalar för
epik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-17, 07:02 #15
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av epik Visa inlägg
Man får vad man betalar för
Med det resonemanget skulle vissa stora leverantörer vara oslagbara men så är ju inte fallet, det kan man läsa om i diverse trådar. Dessutom är min egen erfarenhet att de flesta har perioder med mer eller mindre strul, utan undantag. OVH har inte krånglat för mig men jag är medveten om att det finns en del kritik mot dem men jag har heller inte skyhöga förväntningar just med tanke på priset. Dessutom framgår det rätt tydligt att om man behöver redundans etc. så ska man välja en annan produkt än just den billiga vps:en. Tyvärr är det alldeles för många som inte läser SLA etc. utan förväntar sig 100% upptid och redundans för en liten slant. Såna personer har jag inget till övers för.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-17, 20:41 #16
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Bytte själv över till Digital Ocean här om dagen för en utav mina större siter. Har drygt 10 års erfarenhet med servrar och migrerade över från en annan VPS-leverantör som jag inte tyckte fungerade.

Har kört deras platform för mindre tjänster tidigare under drygt 2 år med 100% uptime, vilket är bra. Något som inte är lika roligt som jag la märkte till vid migreringen här om dagen är följande.

- Alla typ av uppgradering av hårdvaran kräver omstart. Många leverantörer, te.x Glesys, gör de möjligt att göra detta medan servern är igång.
- Uppgraderingar av hårdvaran kan endast göras i fasta steg. Så om du te.x behöver mer än 5TB överföring varje månad så måste du betala dubbelt så mycket (160$/månad) då allt uppgraderas; minne, disk os.v
- Något som inte står skrivet någonstans är antalet kärnor varje VPS har tillgång till. Enligt OS:et sitter det 4a i maskinen, men load average ligger på runt 1.5 med exakt samma hårdvara och mjukvara som tidigare låg en bit under 1. Gissar på att detta tyder att kärnorna är delade mellan flera användare.

I övrigt bra. Deras support är snabb och interfacet genomtänkt. Priset, inkl veckovisa backuper är 40% lägre än hos min tidigare leverantör och laddningstiderna (från sverige till amsterdam) är 20% bättre.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-17, 22:19 #17
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
Glesys är min rekommendation om du vill ha ett svenskt, pålitligt och seriöst företag. Vill du ha lågt pris så börja med lägsta prestanda, sedan skalar du bara upp vartefter du behöver och intäkterna rullar in :-)
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-18, 11:47 #18
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
SvanteH SvanteH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 118
Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
Bytte själv över till Digital Ocean här om dagen för en utav mina större siter. Har drygt 10 års erfarenhet med servrar och migrerade över från en annan VPS-leverantör som jag inte tyckte fungerade.

Har kört deras platform för mindre tjänster tidigare under drygt 2 år med 100% uptime, vilket är bra. Något som inte är lika roligt som jag la märkte till vid migreringen här om dagen är följande.

- Alla typ av uppgradering av hårdvaran kräver omstart. Många leverantörer, te.x Glesys, gör de möjligt att göra detta medan servern är igång.
- Uppgraderingar av hårdvaran kan endast göras i fasta steg. Så om du te.x behöver mer än 5TB överföring varje månad så måste du betala dubbelt så mycket (160$/månad) då allt uppgraderas; minne, disk os.v
- Något som inte står skrivet någonstans är antalet kärnor varje VPS har tillgång till. Enligt OS:et sitter det 4a i maskinen, men load average ligger på runt 1.5 med exakt samma hårdvara och mjukvara som tidigare låg en bit under 1. Gissar på att detta tyder att kärnorna är delade mellan flera användare.

I övrigt bra. Deras support är snabb och interfacet genomtänkt. Priset, inkl veckovisa backuper är 40% lägre än hos min tidigare leverantör och laddningstiderna (från sverige till amsterdam) är 20% bättre.
Citat:
ryanpq July 9, 2015
Your 512MB droplet has a single core. The processor specified is the model on the hypervisor (there are several of these on the HV) but your droplet only has access to a single core.
Gissningsvis så innebär CPU raden för varje droplet antalet kärnor du har tillgång till.
SvanteH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-21, 16:19 #19
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Använder mig utav www.virtualcenter.se mycket bra och pålitliga servrar som du enkelt kan skala efter behov.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017