Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mest avancerade mobiljämförelse live

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-06-09, 17:00 #1
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Standard Mest avancerade mobiljämförelse live

Efter enormt slit och sömnlösa nätter i snart ett år har vi äntligen kommit till att kunna släppa en första versionen av mitt och teamets nya stora hjärtebarn.

Spara punkt se - smart jämförelse av mobilabonnemang (och snart mycket mer)

- Den enda tjänsten som vet din historiska förbrukning genom analys direkt av mobiloperatörens mina sidor eller från räkningar. Medan alla andra jämförelsetjänster ber dig gissa förbrukning så läser vi automatiskt in vilka operatörer du ringer till, vilka du sms/mms, hur mycket du surfar och mycket mer. Totalt mäter vi just nu 24 olika datapunkter utan gissningar! Inga mera "jag surfar 1GB och ringer 200 minuter" uppskattningar =)
- Den enda tjänsten som jämför operatörernas egna erbjudanden istället för att agera återförsäljare med förhöjda avgifter. Operatörerna själva har nästan alltid bättre erbjudanden än återförsäljare.
- Den enda tjänsten som jämför alla operatörer med telefon och tilläggspaket, totalt över 3000 olika kombinationer. Dessutom uppdateras allting dagligen.
- Och just det, vi kan göra allt detta på en minut, för en privatperson eller för företag med hundratals abonnemang. Det är vi också ensamma om ;-)

Bakom kulisserna jobbar vi stenhårt för att även kunna släppa fler smarta datadrivna jämförelser utöver mobil live. Tills dess tar jag väldigt gärna era synpunkter, ros som ris, på hela sajten (mobil främst). Tänk på att tjänsten är live och undvik gärna att missbruka sidan, likaså kan vi komma att kontakta användare för att få feedback.

Det är alltid jobbigt att visa upp något man håller så kärt själv men kritik är till för att bli bättre! Eventuella större fel tar jag helst i PM...
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-09, 17:50 #2
jonas.o jonas.o är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 32
jonas.o jonas.o är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 32
Hej!

Var inne snabbt bara!

Överlag väldigt bra sida, när det kommer till i princip allting inom design och användarvänlighet.

Det jag spontant ser är att rangornda de olika alternativen. Så man kanske får 3st bra alternativ.
jonas.o är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-09, 18:16 #3
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Verkar bra! Dock gillar jag inte att man ska skriva in uppgifter till sin sida, jag ser heller inte att det står något om att uppgifterna inte sparas.

Andra saken är. Om jag vill ha ett nytt abonnemang och söker, så är jag inte ett dugg intresserad av abonnemang plus mobil, utan enbart abonnemang/kontantkortet. Men nu visar den enbart med mobil.

Annars helt ok sida. Snabb och snygg.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-09, 18:36 #4
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av jonas.o Visa inlägg
Hej!

Var inne snabbt bara!

Överlag väldigt bra sida, när det kommer till i princip allting inom design och användarvänlighet.

Det jag spontant ser är att rangornda de olika alternativen. Så man kanske får 3st bra alternativ.
Är kanske lite overkill att visa så pass många alternativ som vi gör nu. Tar åt oss att kanske begränsa hur många alternativ som visas från dagens 20-40st bästa till endast 10st bästa. Dock ska de vara rangordnade från början med det bästa först?


Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Verkar bra! Dock gillar jag inte att man ska skriva in uppgifter till sin sida, jag ser heller inte att det står något om att uppgifterna inte sparas.

Andra saken är. Om jag vill ha ett nytt abonnemang och söker, så är jag inte ett dugg intresserad av abonnemang plus mobil, utan enbart abonnemang/kontantkortet. Men nu visar den enbart med mobil.

Annars helt ok sida. Snabb och snygg.
För att kunna komma åt din historik måste vi ha inloggningsuppgifter till din operatör.
Och med detta så är säkerheten och användarens trygghet är vår högsta prioritet!

Vår policy om datalagring återfinns på flera ställen, bland annat i avtalet i samband med inloggning. All kommunikation är krypterad med 256bit Verisign SSL Extended Validation, all känslig data som måste lagras är krypterat och kan inte låsas upp i annat än i felsökning av två administratörer tillsammans. Vi följer PuL och raderar all info efter vi hjälpt dig klart.

I slutändan så kommer allting ner till att användaren måste lita på oss, vi har därför också en extern revision på att allting sköts som vi lovar.

Tar åt oss att kanske vara tydligare med detta, är inte första gången någon har nämnt oro över detta.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-09, 19:21 #5
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 193
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 193
Testar från min ipad. Meddelandet alltså den gröna knappen borde ha ett nerstängningskryss. Just nu ligger den över där man ändrar sin profil. Verkar inte hämta tidigare räkningar, då jag i snitt använder 3gb i månaden i mobilsurf, dock får enligt er 0,5 gb
Tsarraz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-09, 20:08 #6
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Till mobilmixen: Glömde säga en grej, du kan jämföra endast abonnemang genom att klicka på "alla telefoner" och välja "endast abonnemang".
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-09, 20:13 #7
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarraz Visa inlägg
Testar från min ipad. Meddelandet alltså den gröna knappen borde ha ett nerstängningskryss. Just nu ligger den över där man ändrar sin profil. Verkar inte hämta tidigare räkningar, då jag i snitt använder 3gb i månaden i mobilsurf, dock får enligt er 0,5 gb
Tack för notering om att chatten som kommer ivägen på ipads, noterar och ser till att det åtgärdas!

Gällande att din profil blivit fel gillar jag inte alls, kan du PMa ditt telefonnummer eller namn så kan vi felsöka?
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-09, 20:47 #8
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Snyggt, men att be om inloggning till Mitt3 känns lite blä. Finns det inget API Oauth eller liknade för dessa tjänster?
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-09, 21:26 #9
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Som alla andra säger, man vill helst inte dela ut inloggningsuppgifter till sina sidor där man kan ändra om hela abbonemang osv.

Tog över två minuter för mig att söka upp något.

Visserligen så kunde jag byta tab, göra andra grejer och så så länge. Men var nästan så att jag glömde bort det.

Tillslut blev jag föga förvånad att det ens kom upp något. (trodde det blivit ett javascript fel eller så. Var tvungen att dubbelkolla i consollen)


Sidan är snygg och så och den är relativt snabb.

Försök sätta ihop javascripten och CSS till färre filer, även lägg till expires headers och till sist använd en cookie-free domän eller en subdomän då så går det lite snabbare.

Men den laddar snabbt nu i alla fall.

Hade lite problem med dropdownen att den inte reagerade först.


Gick in på sidan igen för att verifiera mina påståenden och märkte att när jag skulle göra om processen så kom jag till en liten "historik" av vad jag tidigare sökt på:


Jämförelsen gjordes Operatör Namn
8 minuter sedan Telenor 70-7XXXXXX Visa resultat

Som du ser är den inledande nollan bortklippt.

Vilket kan vara bra att ha kvar om man så önskar.

Vill dock helst inte att ni lagrar mobilnummer osv. i er databas. Använd er i stället av

Lagra det som en sträng i stället i sådana fall.

Men jag ser ju helst inte att ni lagrar dessa data på server sidan och jag tror många andra är med mig på det här också.

Det hindrar ju inte er från att lagra mina inloggningsuppgifter heller?

och nej jag lämnar inte ut mobilnummer till facebook heller eller dylikt. Det är inte för att man är "Nojjig" eller så utan för att jag anser att tjänsten inte har ett behov av det.

Ni kan lagra i localstorage eller något. Skulle fungera precis lika bra (Ja alla nummer får plats). Det är ju inte så att jag kommer söka på flera tusen telefonnummer ju?



Angående sidans responsive-ness så ser det bra ut fram till den punkt näär "Visa resultat" går utanför diven och sticker ut där. (398 px bred skärm)

Under resultat sticker även Välj tillverkare ut från skärmen.

Menyn hamnar lite klackigt fult ut i mitten.


Din toggleDetail() är även allt för nära texten vid mobilen och de nuddar varandra.

Din nav-tab är även heller inte lika bred som tab-content.


Annars var det en väldigt snygg sida



Åh en sista sak:

Din ringprofil

Kan bytas ut mot:

Resultat baserat på din ringprofil



Eftersom i mobilen så undrar man lite snabbt annars vad den där "Din ringprofil" har med saken att göra.

Märkte nu även att din sticky går ner över footern så att texten overlappar din sticky.

"Spara.se - Jämförelse att lita på" och texten där under går över din sticky alltså.


Annars spännande att ni använder angularJS.

Jag gillar konceptet men har inte använt det så mycket.

Det var mina pennies till det hela.
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-09, 23:13 #10
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
Snyggt, men att be om inloggning till Mitt3 känns lite blä. Finns det inget API Oauth eller liknade för dessa tjänster?
Hehe, de flesta telekombolagen kan inte ens erbjuda APIer för priser eller lägga orders till sina återförsäljare.
Jag om någon kan förstå oro över att lämna ut inloggningsuppgifter. Samtidigt har vi studerat känsligare tjänster så som Tink som hade över 50'000 svenska användare som delade ut sin förenklade bank-inlogg första veckan.
Vi som partner till flera operatörer och resterande på gång kan redan ändra ditt abonnemang direkt i operatörens backend utan behöva använda någons inloggning, liksom varenda återförsäljarebutik i landet.
Hoppas det förklarar lite hur och varför det ser ut som det gör. Frågan är bara hur vi förmedlar det utan att skriva uppsatser om säkerhet och affärssystem som ingen ändå kommer läsa eller bry sig om.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017