Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Installera SSL certifikat

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-04-22, 16:47 #1
epiks avatar
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
epik epik är inte uppkopplad
Medlem
epiks avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 164
Standard Installera SSL certifikat

Hej,

det är så att jag skall installera SSL på en hemsida som består av en blogg (domän.com) och ett forum (forum.domän.com), problemet är att de ligger på olika servrar. Hur skall jag installera certifikatet? Kommer köpa en wildcard certifikat, blir det då att installera det på domän.com, eller måste jag då köpa x2 vanliga certifikat och installera enskilt?
epik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-22, 17:02 #2
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
Citat:
Ursprungligen postat av epik Visa inlägg
Hej,

det är så att jag skall installera SSL på en hemsida som består av en blogg (domän.com) och ett forum (forum.domän.com), problemet är att de ligger på olika servrar. Hur skall jag installera certifikatet? Kommer köpa en wildcard certifikat, blir det då att installera det på domän.com, eller måste jag då köpa x2 vanliga certifikat och installera enskilt?
Köp wildcard-cert om du ska ha många subdomäner, annars lönar det sig inte. Finns även multi-domain cert som kanske blir billigare. Det går hursomhelst att använda samma cert på flera olika servrar. Möjligen kan det finnas licensvillkor från utfärdaren ang. hur många fysiska maskiner som du får använda certet på, men tekniskt ska det inte vara något problem.
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-23, 07:07 #3
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Om du köper Wildcard-certifikatet via DigiCert så får du obegränsat antal duplicates - d.v.s. du kan ha olika privata nycklar för olika servrar.

Om du väljer en annan, t.ex. GoDaddy så får du exportera certifikatet och nyckeln från den första servern och importera detta i andra servern.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017