Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SMS betalning

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-11, 15:05 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Doje@Nov 11 2003, 12:50
Det är svårt att ställa rätt fråga. När jag har nya idéer brukar jag fläka upp en "Dagens fråga" på sajten. Men man kan ju fråga något i stil med "är du intresserad av de avancerade funktionerna X, Y och Z?" och ha svarsalternativen "Kan tänka mig att betala 10 kr/mån", "Bara om de är gratis" och "Nej" eller så.
jo precis, så brukar jag också göra. gäller ju att utforma frågorna så att "alla" de "rätta" alternativen finns med. t.ex. ser jag att min målgrupp med studenter inte är en så köpstark grupp av tjänster via sms eftersom dom tycker att SMS överhuvudtaget kostar för mycket. därför får man se till att vid eventuell lansering av SMS-tjänster utforma den så att den stämmer bäst överrens med de svar man fått sedan tidigare. sedan gäller det ju att fortsätta utvärdera resultatet hela tiden.

beror ju också något på hur SMS-tjänsten man själv betalar för ser ut. om det är en månadskostnad eller om de endast drar procent på varje skickat SMS. eftersom man till en början inte har sådan stor uppfattning om hur utbredd användning av SMS:andet kommer bli så skulle man ju föredra en procentsats per SMS. åtminstone jag. men jag inväntar fortfarande svar om vilka regler som gäller hos företaget som tillhandahåller tjänsten. får se lite hur man ska gå vidare.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-11, 15:15 #12
Daniel Daniel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 7
Daniel Daniel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 7
Citat:
Originally posted by Doje@Nov 11 2003, 12:28
Daniel, varför står det i din profil att du har 5000 besökare när Nedstat-räknaren på Himmlanet visar att sajten toppade på 55 besök den 6:e november? <_<
Det stämmer det du påpekar.
Sidan har varit nerstängd sedan April 2003.

Men när den var uppe så hade vi ungefär 5000 besökare.

Sidan kommer upp nu i December igen, efter en massa server problem och annat tjaffs.


Ändrade iaf till 30, så blir alla nöjda

// Daniel
Daniel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017