Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur bokföra affiliateintäkter vid räkenskapsårets slut?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-11-24, 22:56 #1
lassempersson lassempersson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 2
lassempersson lassempersson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 2
Standard Hur bokföra affiliateintäkter vid räkenskapsårets slut?

Hej! Jag ska för första gången göra ett bokslut med affiliateintäkter inräknade, jag använder mig av kontantmetoden. När jag fakturerar andra för mina frilansjobb bokför jag alltså mina intäkter den dag jag får betalningarna, men de fakturor som skickats i slutet av året ska också bokföras trots att jag inte får betalt förrän i januari året efter. Men hur funkar det med affiliate?

Adtraction, t ex, sammanställer en utbetalning åt mig 15 dec men pengarna betalas inte ut förrän 10 jan. Ska jag ta med denna utbetalning i detta års räkenskap eller vänta med det till nästa år? Jag har ju inte skickat någon faktura, å andra sidan är det ju inkomster jag har tjänat in i år och Adtraction har skapat en utbetalning.

OM jag ska ta med denna betalning i årets räkenskap, ska jag ta med momsen också? Jag antar det. Är inte så erfaren när det gäller bokföring med moms eftersom jag arbetar mot kund i ett annat EU-land.

Hoppas på svar!
lassempersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017