Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Polisanmäla spam : Interkatalogen.*

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-12, 08:34 #11
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
För att det skall klassas som spam skall det komma från en site du inte reggat dig på.

finns det en länk för att avregistrera sig i mailet som funkar så kommer du nog inte långt med en anmälan..
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 08:39 #12
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Det finns ingenstans i mailet angivet hur man kan slippa att få framtida mail.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 08:42 #13
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Davve, du har en poäng i det, man skall inte kasta sten i glashus!
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 10:22 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Davve@Oct 12 2006, 07:46

OBS! Vi reserverar oss rätten att skicka information om förändringar och nyheter på Inernetkatalog.se till din epostadress. Dessa meddelanden innehåller ingen reklam för utomstående sajter.

Läs innan du postar så slipper du svettas av ilskan sedan.
Nu är det så här, att jag har aldrig anmält mej till Er katalog. Sedan kan du komma dragade med dina texter.

Men kan du bevisa att jag har anmält mej till din katalog, så skall du självklart få en ursäkt. Men det är du som skall bevisa, inte jag.

Om du menar den länker jag har min profile, så är de länkar för privatbruk. Jag har inga ambtioner över detta.

Jag vill bara att nyhetesbrev där inte användare inte validera sitt deltagade skall klassa som spam, vad är det du förstår?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 10:24 #15
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by fredlund@Oct 12 2006, 08:34
För att det skall klassas som spam skall det komma från en site du inte reggat dig på.

finns det en länk för att avregistrera sig i mailet som funkar så kommer du nog inte långt med en anmälan..
FEL!

Spam är det så fort jag inte vill ha det. När de inte finns möjlighet att enkelt att avsäga det. Vilket inte fanns.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 10:28 #16
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av N!cklas
Citat:
Originally posted by -klein@Oct 12 2006, 00:44
...Varför skall det ena brotten lagföras men inte de ändra?...


Citat:
Ursprungligen postat av klein
...Nästa gång vi får spam från internetkatalogen, då är det bara ddos:a ner serven...
Jag har lärt något nytt : det är lagligt att sänka en server. Åtminstone om klein vet vad han pratar om... :unsure:
Det är lika kriminellt som att skicka spam som att ddosar ner en maskin. Men att ddosa ner en server som syssla med spam, bör ses som nödvärn.


Särskilt när webmaster erkänner här i forumet att han inte har validerat adresserna, utan bara plocka ut en hög med epost och skickat. Visa på oroväckade låg tankekapitect, vad som är spam eller inte.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 11:38 #17
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 492
Bordet det inte vara så att om klein har anmällt sig till internetkatalog så borde han vara medveten om det och gjort av med dom 30kr som det kostar att lägga in sig?
Och han säger ju att så inte är fallet, så då känns det lite knepigt.

Davve: Vill bara påpeka om att ni kanse ska ha rätt information på sidan:

Citat:
OBS! Vi reserverar oss rätten att skicka information om förändringar och nyheter på Inernetkatalog.xx till din epostadress. Dessa meddelanden innehåller ingen reklam för utomstående sajter.
Ska det inte stå rätt adress där?
inernetkatalog.xx ska nog vara internetkatalog.xx?
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 12:02 #18
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Att hota med DDoS är ett brott som även finns bevis för nu, sedan kan man räkna skadestånd för alla som har länkar där som kanske skadar sin placering på google pga nertid.

Största problem med spam är inte från enskilda små sidor utan från utlandet, lösningen skulle vara att IANA inföför att man kan stänga av visssa ISP/länder från internet samt att leverantörer själva får betala skadestånd och ersättning som baseras sig på hur mycket spam/ddos som kommer från deras nät.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 12:28 #19
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by acidflash@Oct 12 2006, 11:38
Bordet det inte vara så att om klein har anmällt sig till internetkatalog så borde han vara medveten om det och gjort av med dom 30kr som det kostar att lägga in sig?
Och han säger ju att så inte är fallet, så då känns det lite knepigt.

Davve: Vill bara påpeka om att ni kanse ska ha rätt information på sidan:

Citat:
OBS! Vi reserverar oss rätten att skicka information om förändringar och nyheter på Inernetkatalog.xx till din epostadress. Dessa meddelanden innehåller ingen reklam för utomstående sajter.
Ska det inte stå rätt adress där?
inernetkatalog.xx ska nog vara internetkatalog.xx?
Jasså! Kostar det pengar att anmäla sej där? Jag har aldrig varit inne på sidan, förän jag fick spam från katalogen i morse.

Sedan att internetkatalogen.* sitter och ljuger, dikta ihop massa saker, får stå för honom. Men det är otrolig dålig kontroll på vad dom gör, sedan känns inte sidan särskilt seriös, så varför skulle personerna bakom sajten vara de?

Istället för skylla ifrån sej, lös problemet istället

1) Inför valdering av regestering. ( T.e.x klicka på länk som mailas )
2) Fråga användare tydligen, vill ni har nyhetesbrev?
3) Gör det enkelt för användare att avsäga sej nyhetesbrev.

Jag tro ingen här på WN vill ha samma sitation som idag existera på engelskspråkiga, mail där viktiga affärsmail riskera blandas ihop med reklam för oseriösa internettjänster.

Därav tycker man skall sätta ner foten, och visa att det är nolltolerans som gäller emot svenskspråkig spam.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 12:42 #20
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by patrikweb@Oct 12 2006, 12:02
Att hota med DDoS är ett brott som även finns bevis för nu, sedan kan man räkna skadestånd för alla som har länkar där som kanske skadar sin placering på google pga nertid.

Största problem med spam är inte från enskilda små sidor utan från utlandet, lösningen skulle vara att IANA inföför att man kan stänga av visssa ISP/länder från internet samt att leverantörer själva får betala skadestånd och ersättning som baseras sig på hur mycket spam/ddos som kommer från deras nät.
Att DDOS:ar ner en maskin är fel, det drabbar oskyldiga framförallt. Särskilt om dom ligger på ett webhotell. Bättre att bedriva dialog med webbhotellet.

Om någon våldtar din dotter, och du sedan sparka söder pungkulorn personen? JA, du begått ett brott, men moralisk har du gjort rätt. Så vad är skillnaden?

Kan folk låta inte andra vara ifred, så har man rätt att freda sej.

Finns det verkligen så sinnesslöa personer som betalar för att ligga på det där skräp indexet?

Varför försvara Ni de kriminella handlingar som internetkatalogen har begått genom att skicka spam?

Att hota med ddos var dock barnsligt och fel av mej.

Jag vet mycket väl vad problemet med spam består av, men det är inte samma sak som att svenskspråkigt spam skall få fotfäste. Dvs säger man inte ifrån och markera tydligt vad som gäller, så kommer snart våra mailboxar bli nergeggade av folk som tycker att deras nyhetesbrev måste du läsa, utan någon fråga eller liknade. Sedan kommer navia och korkade om defientioner att göras som i där här fallet för att försvara sej.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017