Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"Butiks"-paket på annonsfynd.se?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-04, 22:57 #11
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Inte så mycket possitivt sagt om dem här. Jag fick erbjudandet att betala 1,5kr/klick. Har jag något att förlora på att tacka ja?
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 14:47 #12
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by Henke76@Jun 4 2007, 22:57
Inte så mycket possitivt sagt om dem här. Jag fick erbjudandet att betala 1,5kr/klick. Har jag något att förlora på att tacka ja?
Dina pengar.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 16:55 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by mellow@Jun 11 2006, 02:52
Precis detta påpekade jag för försäljaren, att på exempelvis MSN Shopping så listas produkterna under "Begagnat" vilket inte alltid är så kul. Svaret jag fick var att deras tekniker "jobbade på det" men hade ingen aning om när/om det skulle lösas.
Jag var i kontakt med dem för drygt ett år sedan och de sade exakt samma sak då. "Vår tekniker jobbar på det". Jag tackade nej till deras annonspaket, så jag kan inte uttala mig om ifall det är en bra eller dålig deal i övrigt. Dock så skulle jag inte lita på att de verkligen "jobbar på det" och om de gör det så går det i snigeltempo. Jag tycker så illa om säljare som försöker sälja in framtida förbättringar till en tjänst.
"Vi kommer att ha xxx antal fler besökare om en månad"
"Vårt system kommer att kunna hantera det snart"
"Vi jobbar på det och det kommer att bli klart snart"
"Vi kommer själva att annonsera på Aftonbladet och i TV om en månad"
"Vi har en lösning som vi lanserar om två veckor"
osv, osv. Sådant dravel får man lyssna på dagligen. Förra veckan blev jag kontaktad av ett företag som vill sälja annonsplats på en ännu icke existerande webbsida :angry:. Själv kommer jag att starta ett företag om några år som förmodligen blir större än Microsoft. Den som vill kan få köpa det redan nu för 800 miljoner. Rena kapet alltså. Skicka pm om intresse finns. Erbjudandet gäller framför allt eventuella telefonförsäljare som läser den här tråden - ni har första tjing!
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 21:49 #14
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Citat:
Ursprungligen postat av Henke76
Inte så mycket possitivt sagt om dem här. Jag fick erbjudandet att betala 1,5kr/klick. Har jag något att förlora på att tacka ja?

Dina pengar.
Fast jag betalar ju bara för de klick som annonseringen genererar...
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-05, 00:06 #15
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
aktieante aktieante är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 433
Jag har aldrig annonserat på ett sämre ställe.
aktieante är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-25, 16:17 #16
webbochsant webbochsant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
webbochsant webbochsant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 6
Blev just uppringd av en säljare på Limeway, som började med att presentera sig som

- "Hej jag ringer från Limeway....och vi samarbetar med Google....".

- "Nej, det gör du inte", tänkte jag tyst. Ville ändå ge honom en chans att övertyga mig

Han fortsatte babbla på och lovade mig bättre placering på Google med obegränsat antal sökord.

Jag sade att jag ville ligga etta på Google med sökordet "hemsidor", och frågade om han fixade det och hur mycket det skulle kosta

- "Vänta lite skall jag fråga min chef", sade han....

Han kommer tillbaka och säger att
- "Det skulle bli alldeles för dyrt, det kostar över 50.000:- kronor att ligga etta på Google".

Där tog mitt tålamod slut kan jag säga.
Ställde honom mot väggen och förklarade att Google samarbetar inte med Limeway, och du kan bara lova högra placering på väldigt unika sökord.
Frågade en massa annat, och han försökte verka säker men kunde knappt ge svar på något.

Tillslut säger han att "oj jag måste sagt fel, vi samarbetar inte med Google".

Jag tackade för samtalet och förklarade hur kul det var att lyssna när han försökte tala sig ur en knipa.

Med detta vill jag inte på något sätt påstå att Limeway är en bluff, men telefonsäljaren kunde inte ett smack.
webbochsant är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-25, 20:32 #17
krisse111 krisse111 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 8
krisse111 krisse111 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 8
Tänkte att jag skulle bemöta den kritik både Annonsfynd.se fått samt Limeway.se utan att göra reklam för någon av sidorna.

Börjar med Annonsfynd.se

Precis som ni skriver fick man i början av förra året ett butikskonto innehållande 30 produkter eller fler. Bas kontot innehöll 30.

Dessa produkter visades på sidor som Pricerunners Köp & Sälj (någon som minns den fliken?) Kelkoo under begagnade produkter och genom Kelkoo också Passagen Shopping, MSN Shopping, Telia Startsidan, Metro Marknad, Allaannonser.se, Annonsguiden.nu samt Annonsfynd.se.

Kunden kunde själv ladda upp annonser i sitt konto manuellt, ungefär som ett butikskonto på Blocket. Skillnaden var att annonsen visades på flera sidor.

Vid första klicket på en produkt ute på någon av de andra sidorna hamnade man först på Annonsfynd.se på samma vara man klickat på vid första klicket. Där kunde man se vem säljaren var, kontaktuppgifter, prisinformation och en länk till samtliga produkter i butikskontot. Vid denna tidpunkt fanns ingen direktlänk till kundens vara i annonsen.

Vid denna tidpunkten var det ganska bökigt och kunderna fick endast ut ett litet antal av sina produkter och det krävdes en hel del manuellt arbete. Många startade upp sitt konto och sedan lät de kontot ligga utan att uppdatera sina produkter.

Idag fungerar det lite annorlunda. grundidén är den samma.

Konceptet går ut på att man via Annonsfynd.se når ut till flera sidor med sina produkter. Utan att betala för varje annons eller att betala per klick.

Detta är inte tänkt att ersätta Kelkoo eller Pricerunner för de kunderna som ligger där idag. Om man annonserar sjölv via Kelkoo eller Pricerunner tycker jag inte man ska avbryta det samarbetet. Våra butikskonton fungerar som ett komplement till redan befintliga kuner samt som en chans för kuner av den mindre kalibern t ex att visa upp sig tillsammans med sina större konkurrenter på sidor som t ex Pricerunner.

Idag startar butikskontona på 100 produkter och det är möjligt att ha obegränsat antal produkter i sitt konto. Undantaget via pricerunner där gränsen är 100 st produkter.

Dessa produkter syns på sidor som Metro Marknad, Allaannonser.se, annonsguiden.nu, Bodo.se, Svaret.se (under fliken shopping - Kelkoo, samt under fliken Köp & Sälj - Allaannonser) Kelkoo under kategorin "Annons" och därigenom även Passagen Shopping, Telia Startsidan, Yahoo Shopping, Pricerunner under kategorin "Annonsmarknad" och dörigenom även MSN Shopping, Leta.se samt Metro Prisjämförelse.

Vi erbjuder ingen fullvärdig ersättare till sidor som Kelkoo och/eller Pricerunner. Kunderna kan själva mer eller mindre plocka ihop sitt eget paket då vi erbjuder flera alternativ efter kundens behov och plånbok.

Man kan posta produkter på 2 olika sätt. Manuellt a la Blocket eller genom produktfil. Annonsfynd.se tar alla typer av filer.

Inne i sitt butikskonto (admin) kan man se statistik, hur många produkter som är aktiva, Redigera sina butiksuppgifter, lägga in logotype samt banner i sitt butikskonto mm mm.

Varje månad får man mailat statistik på hur många klick sina annonser genererat samt hur många som klickat vidare till kundens hemsida.

Annonsfynd har även samarbete med många av de största leverantörerna av webshoppar vilket gör det möjligt för Annonsfynd.se att med automatik hämta hem kundens produktfil (i många fall kostnadsfritt, i andra fall mot en avgift till nuvarande leverantör av webshoppen).

Uppdateringar kan ske med automatik och kunden själv behöver bara starta upp sitt konto vid ett tillfälle och sedan ange adressen till sin prisfil.

Angående Limeway så är det tråkigt att denna typ av felaktig information gått ut till kund.

Vi informerar varje säljare exakt vad man kan säga och vad man inte får säga. Limeway samarbetar inte med Google på något sätt utan jobbar enbart med färdig sökmotoroptimering.

Konceptet med Limeway är att erbjuda kunder till viss del redan färdig sökmotoroptimering. Om du jobbar i branschen xxx i länet yyy kan det vara så att limeway.se ligger bra indexerat på kundens sökord i kundens område.

Inne i katalogen Limeway.se säljs sedan reklamplatser över lämpliga områden för kunden och inne i katalogen kan man sedan komplettera med sökord och dylikt.

Just i ovan nämda fall så handlade det om en ny säljare som förmodligen blev lite väl "säljhungrig" vilket inte får hända.
krisse111 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-26, 14:11 #18
eccentric eccentric är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1
eccentric eccentric är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1
Den sista posten här verkar vara någon typ av respons från företaget bakom tjänsten och sen dog tråden. Jag vill bara ta tillfället i akt och meddela att det är precis lika dåligt som det alltid har vart och jag kan inte se någon anledning till att vilja ha denna tjänst. Tyvärr läste jag inte denna tråd innan vi köpte paketet av dom. Efter att ha haft den ett par veckor ringer alla varningsklockor som kan ringa. Mitt råd är att hålla sig så långt borta från detta företag och deras tjänster som bara är möjligt.
eccentric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-26, 22:17 #19
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
En fråga till eccentric bara, jag antar att du köpte paketet nyligen din stackare.

Har deras tekniker jobbat klart med att lyckas få bort "begagnat" stämpeln och få in direktlänkning till butiken? Om svaret är nej skrattar jag ihjäl mig, vi borde isåfall kontakta Guiness Rekordbok. "Längsta tid ett gäng tekniker kan ta på sig för att ändra en rubrik och skapa en länk". Undrar hur många dessa tekniker är? Och om de är utlånade från Samhall?
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-11, 22:47 #20
Racerback Racerback är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 8
Racerback Racerback är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 8
köpte det också.. dock bara 3 månader.. pengar i sjön & nu verkar sidan inte finnas mer...

(Hej.. ja är ny här)
Racerback är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017