Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"In-content" annonser

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-27, 00:42 #1
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Standard "In-content" annonser

Hej,

Efter att man ibland har surfat en del på utländska sidor, märker man att det är verkligen populärt att länka speciella ord till sidor eller en pop-up-ruta med relevant information just för det ordet. Klart det är annonser, men kan vara ganska relevanta ibland - ibland inte.

Detta ser man inte i lika stor utsträckning på svenska sidor.

Vad tycker ni om detta sätt att annonsera? Både som annonsör och publicist? Kommer vi se detta bredas ut i Sverige också?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-27, 08:06 #2
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Usch, tycker att det här är absolut lägsta formen av annonsering på nätet. Att störa innehållet på sidan genom att blaffa in massa pop-up rutor och dylikt, i något som för besökaren ser ut som vanliga länkar.

Annonser i all ära, de krävs ju ofta för att hålla sidan flytande rent ekonomiskt, men att smutsa ner innehållet på det här viset är riktigt uselt anser jag.

Jag vet inte hur många gånger man varit på någon amerikansk sida och svurit en ramsa när man råkat dra musen över en av dessa länkar och får upp rutor med värdelös reklam och tung grafik. Personligen anser jag att 90% av dessa annonser inte ens är relevanta, då dom bara plockar upp enskilda ord, och inte alls vad exempelvis artikeln handlar om, och således vad läsaren faktiskt är intresserad av.

Jag hoppas att detta otyg aldrig hittar till Sverige i samma utsträckning.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 01:17 #3
Webmastern Webmastern är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 34
Webmastern Webmastern är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 34
Jag kör med Bloggerfy på min blogg och ingen har klagat hittills. Problemet är att man måste visa en banner för att få orden i texten länkad och det är otroligt irriterande. Sen vad gäller ersättningen, 50 öre per klick, är det också för dåligt. Kommer att plocka bort det snart, beroende på de två anledningar jag angett.

Men i övrigt tror jag på annonseringssättet och det är ju inte helt omöjligt att det blir mer och mer populärt.
Webmastern är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-08, 05:38 #4
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
Jag håller helt med gfors. Ogillar verkligen när det dyker upp oönskade (och oftast dessutom irrelevanta) popuper när man råkar dra musen över något, och störande att en massa ord skiljer sig från resten av texten utan vettig anledning.
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-08, 06:35 #5
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 77
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 77
Det är så grymt irriterande med popups som är helt irrelevanta, då ser jag hellre en stor reklambanner i början som täcker hela sidan. Som man kan klicka sig förbi (som på di.se)
Muqito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-22, 10:01 #6
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Citat:
Ursprungligen postat av Muqito Visa inlägg
Det är så grymt irriterande med popups som är helt irrelevanta, då ser jag hellre en stor reklambanner i början som täcker hela sidan.
Men så svårt ska det väl inte vara för bolagen att visa relevanta annonser, eller?
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017