Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"SMS Porr" affiliate program

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-01, 10:00 #11
Donnie Donnie är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 23
Donnie Donnie är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av pontus Visa inlägg
Nu ber jag om ursäkt om jag tar tråden ännu mer offtopic. Men vore det inte smartare att koppla kundens telefonnummer till affiliaten istället för exempelvis cookie? Känns ju lite mer tillförlitligt.




Är "cookietiden" begränsad? Och har ni någon vettig lösning på cookie-overwrite?
Vi vill göra ett program som är helt anpassat för affiliates. Det finns andra SMS program som betalar mindre, som dröjer med att betala ut pengarna, som har nästintill obefintlig kundsupport osv.

Vi sätter affiliates (och kunden) i första hand. Kopplar man telefonnumret till affiliaten så ”äger” han/hon det vilket inte är rättvist för andra. Om kunden, om säg 30 dagar, hittar tillbaka till oss via en annan affiliate’s länkar så skulle inte den nya affiliaten få kredit för försäljningen. Istället är det afifliaten som ”äger” numret som får betalt.

Så länge kunden hittar till oss via dina länkar, och om kunden kommer tillbaka direkt till oss, får du betalt. Hittar kunden till oss via någon annans länkar får den nya affiliaten betalt.

Det är en lösning som gynnar alla! Afilliates med små sidor, affiliates med stora sidor, SEO ninjas… Alla ska ha lika stor chans att få betalt för sitt arbete.

Vad gäller cookie tiden så är den obegränsad. Cookien kan endast skrivas över om kunden hittar tillbaka till oss via en annan affiliate’s länkar (som jag beskrev här ovan). Vi har däremot en lösning på ”cookie stuffing” om det var det du undrade över! Det är lösning som vi använt i andra sammanhang och som fungerar bra. Jag vill helst inte gå in på hur det fungerar så klart
Donnie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017