Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Användartest

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-03, 15:26 #1
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Lightbulb Användartest

Hej!

Har uppdaterat vår katalog med profilprodukter, men jag är rädd att vi krånglat till det. Vore tacksamt om ni gav feedback på www.m3dtryck.c0m

Ersätt 3 med e och 0 med o

Det är egentligen allt från att bläddra runt till att faktiskt beställa något. Funkar halvbra i explorer, vilket vi är medvetna om.

All feedback är guld värd!
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-09, 15:47 #2
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
Citat:
Ursprungligen postat av Henkutt Visa inlägg
Hej!

Har uppdaterat vår katalog med profilprodukter, men jag är rädd att vi krånglat till det. Vore tacksamt om ni gav feedback på www.m3dtryck.c0m

Ersätt 3 med e och 0 med o

Det är egentligen allt från att bläddra runt till att faktiskt beställa något. Funkar halvbra i explorer, vilket vi är medvetna om.

All feedback är guld värd!
Hej Hemkutt!

För det första gillar jag era dropdown menyer skarpt, dock gillar jag inte 'menyn' lika mycket, känns ganska fel ur design synpunkt att ni har två menyer under varandra. Blir väldigt stressigt när man ser alla menyer överallt, kanske inte ger den bästa köpupplevelsen i världen imo.

Headern: Flytta söken till höger och gör den kortare, lite mindre logga, fundera över gräset i headern.

Listen: Listen längst ner gav mig som konsument känslan av att, oj här tar sidan slut. Jag upptäckte först efter ett tag att man kunde scrolla ner, kan man få in den informationen någon annanstans på sidan?

För övrigt gillade jag resten av sidan skarpt, lycka till! :- )
plura är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-09, 23:24 #3
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Hej där,

Rent spontant så måste jag säga att ni har lyckats riktigt, riktigt bra. Kul att se riktigt bra svensk webbdesign.

+ 99% av sidan. Tydligt, snyggt och elegant. Bra jobb!

- Söksidan. Jag skulle önskat mig en tydligare söksida. Varje sida / item får gärna ta mer plats med större bilder.
- Er stora "feature" på framsidan är lite väl hög. Jag hade gärna föredragit 2/3 av höjden och att man kunde få plats med en matris med populära produkter under istället för erbjudanden / nyheter.
- Toppmenyn kan upplevas lite förvirrande iom att den är på två rader. Kanske för att en sådan lista brukar sorteras i kolumner och inte i rader som ni har gjort. Eller är det för att det är så ovanligt med menyer på 2 rader? Något är det iaf.
- Sidan är värdelös i IE. Att stänga ute 50% - 60% av alla potentiella kunder är bara dumt. Skäms!
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-10, 00:23 #4
Luser Luser är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 13
Luser Luser är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 13
Designen är överlag snygg (tycker jag) och sidan laddar väldigt snabb!

Det enda jag ogillar är menyerna. Den undre menyn är för massiv och har massvis med kategorier, de verkar som att ni inte vill sålla utan tar med allt ni kan tänka er att en person kan vara det minsta intresserad av. Då blir det istället upp till användaren att söka igenom all text för att hitta det lilla som kan vara av intresse för en köpare. Den övre menyn får mig faktiskt att vilja klicka bort sidan. Känns lite som att man gett sig i kast med att läsa en bok (måste ju vara minst 150 valmöjligheter på den där wall of text menyn som poppar upp och täcker halva skärmen).

Senast redigerad av Luser den 2011-10-10 klockan 00:36
Luser är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 10:23 #5
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 154
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 154
Mkt snygg sida, verkligen. Men:
Testade startsidan med androidluren (android 2.3 samsunggalaxy) & den flytande footern hänger inte med. Den hänger bara med ner så den lägger sej tvärs över laptopskärmen i mitten. & detta är i liggande läge. Surfar man i stående läge finns footern inte med alls.
Observera att detta är ett vanligt problem, har faktiskt inte sett nått bra flytande på androiden. Inte ens sverigesradio lyckades med de, så de gjort en helt mobilanpassad sajt bredvid den vanliga ist.
Bear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017