Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hjälp till att stoppa svälten!

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-08, 16:09 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Standard Hjälp till att stoppa svälten!

Som de flesta säkert redan vet så är situationen akut i flera regioner i Somalia och även i en del områden i Etiopien och Kenya. FN har förklarat hungersnöd för första gången på nästan 30 år vilket vittnar om det mycket allvarliga läget.

Det här är en uppmaning till alla medlemmar på WN att bidra med valfri summa (vi har alla mycket skiftande inkomster såväl som utgifter). Jag skänkte själv 500 kronor idag och det är möjligt att jag bidrar med ytterligare något. Varje krona gör nytta. 50 kronor räcker exempelvis till att rena vatten till 5000 människor och för 500 kronor kan man behandla 25 personer med malaria. Skänk förslagsvis pengar genom Läkare utan gränser (som gör ett oerhört bra jobb):

http://www.lakareutangranser.se/timme

Välj gärna annan betalmetod än SMS så slipper pengar gå förlorade till operatören.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-08, 16:13 #2
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Har själv haft med läkare utan gränser att göra innan så jag vet om att pengarna går till rätt personer. Bra initiativ!
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-08, 23:31 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Absolut, skänker man pengar till Läkare utan gränser så vet man att pengarna gör konkret och direkt nytta. Hoppas att vår bransch är lika givmild som svenskar överlag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-08-08 klockan 23:34
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-08, 23:35 #4
lilljebjorn lilljebjorn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 103
lilljebjorn lilljebjorn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 103
Standard Hjälpveckan

Tycker alla som har siter som ger marknadsföringsinkomst borde kunna göra någon form av sammanslutning i en vecka så gör vi en site med siter som är deltagare och där alla annonseringsinkomster under e x. en vecka ger cash till detta.

Vad tror ni om det? Fan det måste gå hur fort som helst att fixa upp en mindre site, vilka är sugna?
lilljebjorn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-08, 23:48 #5
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Citat:
Ursprungligen postat av lilljebjorn Visa inlägg
Tycker alla som har siter som ger marknadsföringsinkomst borde kunna göra någon form av sammanslutning i en vecka så gör vi en site med siter som är deltagare och där alla annonseringsinkomster under e x. en vecka ger cash till detta.

Vad tror ni om det? Fan det måste gå hur fort som helst att fixa upp en mindre site, vilka är sugna?
Tekniskt sett är väl det att be folk trycka på reklamen, vilket inte är speciellt uppskattat hos affiliatenätverken.

Citat:
Ursprungligen postat av mosms.se
Vi driver en välgörenhetsorganisation, är det möjligt för oss att få 100% av vinsten?
Ja. Kontakta [email protected] för mer information.
Om de kan ge hela vinsten, borde det inte vara möjligt att läkare utan gränser då har något avtal som gör att de får hela summan, det är ju ändå så smidigt att skänka pengar via sms.
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 11:02 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av oskarh Visa inlägg
Om de kan ge hela vinsten, borde det inte vara möjligt att läkare utan gränser då har något avtal som gör att de får hela summan, det är ju ändå så smidigt att skänka pengar via sms.
Håller absolut med dig men nu verkar det tyvärr inte vara så. Läkare utan gränser använder sig tydligen av Multimobil.se vilka uppenbarligen inte är lika generösa som MO-SMS.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-10, 12:02 #7
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Ideén är god, men man böra vara bör tänka lite säkerhet också. Såna här saker kan användas fel. Nu skall man tro gott om folk, men man skall veta varje gång som en välgörenhet organisation blåser folk, så tappas lite förtroende.

Hoppas jag inte var för negativ nu..

Citat:
Ursprungligen postat av lilljebjorn Visa inlägg
Tycker alla som har siter som ger marknadsföringsinkomst borde kunna göra någon form av sammanslutning i en vecka så gör vi en site med siter som är deltagare och där alla annonseringsinkomster under e x. en vecka ger cash till detta.

Vad tror ni om det? Fan det måste gå hur fort som helst att fixa upp en mindre site, vilka är sugna?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 11:22 #8
jonsson jonsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 97
jonsson jonsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 97
Multimobil ger möjligheten att de organisationer som har 90 konto, får behålla större delen av sms slanten.
Att ha ett eget Ericson IPX konto (för de med 90 konto) är ganska dyrt att starta upp + fasta månadskostnader, men då får man behålla lite mer av sms slanten.

Ofta är multimobil bättre, inga fasta kostnader. På 50 kr eller 100 kr behåller man 45 kr resp 90 kr (om man har 90 konto alltså)
jonsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 11:48 #9
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Jag skall skicka in några hundralappar i morgon. Man inser att de egna problemen (träningen går sådär och internet är småslött) är försumbara när man ser bilderna på döende barn.

Läkare utan Gränser (Doctors Without Borders / Médecins Sans Frontières) litar jag på, vilket jag absolut inte kan säga om samtliga hjälporganisationer. Det får nog bli just dem.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-09, 14:44 #10
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Hmm skulle de inte kunna vara en ide att starta en insamling från webmasters på ett annat sätt än rena pengar? alltså det jag menar är att tex : skapa ett adsensekonto för ändamålet och alla som vill vara med och stötta lägger upp lite adsense annonser på sina sidor från detta konto? hänger ni med hur jag menar? tror flera skulle vara beredda att lägga upp lite annonser på sina sidor som bidrar till att bekämpa svälten ? behöver inte just vara adsense utan nåt annonsaffiliateprogram där ute bara?

OBS! jag har skänkt pengar redan, inget fel i det. men bara en ide kring hur alla som håller på med webb enkelt skulle kunna bidra/skänka utan att behöva lätta på plånkan.
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017