Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hotell tar betalt för negativa recensioner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-19, 13:43 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Standard Hotell tar betalt för negativa recensioner

Intressant händelse i Storbritannien:

http://www.dn.se/resor/nyheter/klaga...tala-100-pund/

Förhoppningsvis får de tillbaka pengarna efter granskning, annars kan det bli en tråkig framtid.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-19, 21:30 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Ja det var ju iallafall för en gångs skull annat än alla kunder som hotar med negativa recensioner om de inte får igenom sina orimliga krav Framtiden kan bli tråkigare, men nutiden är redan tråkig för mindre hotell- och restaurang-ägare som allt för ofta får möta kunder som vill diktera villkoren helt för sig själva.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-19, 22:13 #3
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

"Hotellet" bör bojkottas och få så lite gäster att det stängs. Skit skall skit ha.

Tripadvisor är bland det bästa som hänt industrin. Jag bor mycket på hotell (är på ett hotellrum i Georgetown just nu) och det har skett en radikal förbättring av standarden på hotell sedan folk började recensera på nätet.

Mindre hotellägare får helt enkelt anpassa sig. Trots allt är Tripadvisor rätt demokratiskt. Man får alltid räkna med några recensioner från "idioter", men på det stora hela faller det väldigt väl ut.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-20, 07:30 #4
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

"Hotellet" bör bojkottas och få så lite gäster att det stängs. Skit skall skit ha.

Tripadvisor är bland det bästa som hänt industrin. Jag bor mycket på hotell (är på ett hotellrum i Georgetown just nu) och det har skett en radikal förbättring av standarden på hotell sedan folk började recensera på nätet.

Mindre hotellägare får helt enkelt anpassa sig. Trots allt är Tripadvisor rätt demokratiskt. Man får alltid räkna med några recensioner från "idioter", men på det stora hela faller det väldigt väl ut.
Som resenär kan jag bara hålla med om detta, anser detta gälla för restauranger också.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-20, 09:17 #5
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Nu väntar vi på Patrikweb och att det var ett billigt hotell och att dom är dum boskap
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-20, 11:09 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Sscchhh, väck inte trollet

Det vore väl rättvist om hotellen hade rätt att recensera sina gäster också. Eller varför inte starta en tävling och ge den trevligaste kunden en gratis weekend Allt för att göra hotellen lite trevligare för såväl personal som gäster. Min egen erfarenhet är trots allt att det är betydligt vanligare med otrevliga gäster än otrevlig hotellpersonal oavsett standard på hotellet men det är ju undantagen som uppmärksammas.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-20, 12:29 #7
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Nu väntar vi på Patrikweb och att det var ett billigt hotell och att dom är dum boskap
Ja faktiskt, för garanterat sunkiga hotell på max 4 star. Och artikel handlade säkert om hotell som bara hade 1-2 star. Och sett till vilka som bor på sådana hotell så är vi typ nere på 20:e klassens medborgare.

Och betalar man mindre än fika pengar för en natt bör man vara beredd att du får det man betalar för. Absolut så hittar jag oftast smådetaljer på hotell som kostar över 1000EUR per natt med, men då ofta saker som ena skohorn är i billig plast :P Alltså små detaljer man kan störa sig på.

Sedan om det är rätt eller fel debitera för negativa saker, det kan diskuteras. Om det man skriver inte är sant så anser jag att man ska kunna debiteras för den skada hotellet lider för det.

Sedan i deras fall, kollade på hotellet och dom bilderna som visades på hotellet säger direkt att det är sunkigt ställe. Samtidigt sett till priset.

Så på ett sätt är det fel att dom skrivit så, för är det som faktiskt själva valt att betala för. Och dom fått det dom betalat för så.

Sedan är det väl upp till var och en acceptera om man går med på hotellet avtal eller inte, men bara en sådan punkt borde vara en stor varning man borde fatta.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017