Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Banners i CSS

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-05, 13:15 #11
Affehenke Affehenke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 7
Affehenke Affehenke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 7
Som ni märkt vet jag inte ett smacka om hur man gör en hemsida... den hemsida är gjord genom en mall hos cybersite.se och jag kommer inte åt att ändra i html.. allt jag kan göra är att ändra saker i stylesheet. tack till alla er som tagit er tid och kikat på det här
Affehenke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-05, 13:49 #12
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
ah noterade det nu..
men det känns ju sådär lagom smart då att de har så mycket inline-styles i html mallen om du inte kan ändra i den
det är inte så att du har möjlighet att ändra färger mm där du skriver in texten ?
det kan då förklara alla dubbla och trippla span-taggar.

mitt tipps är att du flyttar sidan till något gratis/superbilligt webbhotell där du kommer åt allt själv och sen läser på lite grunder i HTML och CSS.
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-05, 14:27 #13
Affehenke Affehenke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 7
Affehenke Affehenke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 7
Citat:
Originally posted by rhdf@May 5 2009, 13:49
ah noterade det nu..
men det känns ju sådär lagom smart då att de har så mycket inline-styles i html mallen om du inte kan ändra i den
det är inte så att du har möjlighet att ändra färger mm där du skriver in texten ?
det kan då förklara alla dubbla och trippla span-taggar.

mitt tipps är att du flyttar sidan till något gratis/superbilligt webbhotell där du kommer åt allt själv och sen läser på lite grunder i HTML och CSS.
precis så är det, jag skriver saker i ett dokument.. i dokumentet kan jag ändra färg på text och typsnitt och allt sånt.. sedan har sidans layout delats in i olika delar där jag kan välja att lägga in detta dokument. det har fungerat jättebra hittils men har stött problem nu när jag ska in med banners, har tidigare lagt banners i den spalt där "news" återfinns men det så inte bra ut då det bliev två svarta ränder på varje sida av själva innehållet.. har nu lyckats flytta hela skiten åt vänster genom stylesheetsrutan för att få banner-space till höger men kan nu som sagt in få dit någon banner. Snackade med en mer kompetens webbdesigner igår som sa att man MÅSTE kunna komma åt htlm för att lägga in banners i det utrymmet, stämmer detta?

mjoo, får väl överväga att byta webbhotell när en månads-abonnemanget gått ut.

jag har en rätt revolutonär affärsidé inom pokermarknaden och det vore trist om hela korthuset skulle ramla pga SBS (skit bakom spakarna)
Affehenke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-05, 15:02 #14
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 359
ja det stämmer att du måste komma åt html-koden för att kunna lägga in nånting där
CSS-mallen är ju anpassad för den där koden så du kan ju enkelt byta utseende och förskjuta saker i ting, men du kommer aldrig kunna lägga in bilder på ett vettigt sätt där.
enda sättet att idag lägga in en bild där är att sätta den som bakgrund i den div:en, vilket inte är helt optimalt för att visa banners
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017