Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


För enkelt att blockera Adsense...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-19, 13:52 #21
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Originally posted by end@Sep 19 2006, 13:41
Skrev det också, annonserna uppe i kanten ska vara skyddade .

Kom på det här med att döpa om filerna i phpadsnew efter att adsense lagts in. Men tekniken är densamma, och google ska ha godkänt det så länge man inte ändrar grundkoden.
Du skrev att det bara var och döpa om namnet, men det kommer inte att hjälpa.
Det hjälper ju inte att ändra filnamn fall hela domänen där annonserna laddas nerifrån är filtrerad.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 14:01 #22
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Såhär menar jag att man kan gå runt de flesta adblockers, de jag testat med är adhunter i Maxthon och Nortons adblocker ska även den visa annonserna.

1. Använd phpadsnew vilket gör att all annonskod blir ett stycke javascript som ser likadan ut vid olika typer av annonser (adsense, remote, html, databas m.m).
2. Som standard har phpadsnew (pan) filnamn som innehåller "ads" och annat som tolkas som reklam och filtreras av flera adblockers. Det finns två alternativ till att lösa detta: Antingen ändra namnen på filerna och alla dess referenser, enkelt med ett search and replace program. Alternativ två är att köra en mod_rewrite, antagligen ännu enklare men inget jag testat. Mod_rewrite löser även problemet med att remote annonser inte visas.

Nu kan det vara så att jag missat något i utvecklingen av adblockers som kan blocka även dessa, men som jag ser det så kan man endast blocka dessa annonser manuellt, och just det problemet lär det inte finnas någon lösning på av naturliga skäl (edit: jo, kom det nu, man kan slumpa fram bild och filnamn ).
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 14:28 #23
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Jag såg inga annonser på din sida med Maxthon heller, trots att jag har tagit bort alla Content filters i Maxton. Det där med att byta filnamn fungerar ej på AdSense, det kan jag garantera.

Men ok, visa gärna hur du menar detta:
"Mod_rewrite löser även problemet med att remote annonser inte visas."
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 14:59 #24
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Ser du annonserna uppe i högerkanten, precis som de här på wn? Jag har senaste maxthon och de syns (alla utom en som har ordet etrack i sig, denna skulle synas med lite mod_rewrite).
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 15:25 #25
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Citat:
Ursprungligen postat av Hofvet
Folk som installerar adblock gör det för att dom av en eller annan anledning stör sig på annonserna mer än vanligt. Kanske har man dyslexi, koncentrationssvårigheter eller andra problem som gör att man har extra svårt att föra koncentrationen bort ifrån annonserna. Eller kanske stör man sig bara ovanligt mycket på annonserna.
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Jag vet även att dom som jag känner som blockerar annonser inte har dyslexi eller liknande.
Jag sade aldrig att bara dom som har koncentrationssvårigheter använder adblockers. Jag nämde dels de med koncentrationssvårigheter och dels dem som "stör sig ovanligt mycket på annonserna" varav den sistnämda kategorin antagligen utgör 90% eller mer av dem som använder adblockers. Bla jag tillhör den sista kategorin, jag har installerat flera skydd mot annonser för att jag stör mig ovanligt mycket på dem. Jag blir helt enkelt irriterad på dem, även fast jag itne har några problem att ta till mig innehålelt om dom finns där, jag känner flera som inte ens vill installera adblockers för att dom inte stör sig det minsta på annonserna.

Om jag trots det stöter på en sida som har annonser blir jag ofta irriterad vilket leder till att jag:

A Tar bort annonserna
eller
B Går ur websidan

Därför säger jag att det är lönlöst att tvinga på folk annonser när dom redan ansträngt sig för att ta bort dom. Det leder bara till irritation, kanske lite snabbar pengar i ett tag, men i det långa loppet tror jag man förlorar på det.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 23:14 #26
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Ursprungligen postat av Hofvet
Citat:
Originally posted by -Hofvet@Sep 18 2006, 19:58
Folk som installerar adblock gör det för att dom av en eller annan anledning stör sig på annonserna mer än vanligt. Kanske har man dyslexi, koncentrationssvårigheter eller andra problem som gör att man har extra svårt att föra koncentrationen bort ifrån annonserna. Eller kanske stör man sig bara ovanligt mycket på annonserna.


Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Jag vet även att dom som jag känner som blockerar annonser inte har dyslexi eller liknande.
Jag sade aldrig att bara dom som har koncentrationssvårigheter använder adblockers. Jag nämde dels de med koncentrationssvårigheter och dels dem som "stör sig ovanligt mycket på annonserna" varav den sistnämda kategorin antagligen utgör 90% eller mer av dem som använder adblockers. Bla jag tillhör den sista kategorin, jag har installerat flera skydd mot annonser för att jag stör mig ovanligt mycket på dem. Jag blir helt enkelt irriterad på dem, även fast jag itne har några problem att ta till mig innehålelt om dom finns där, jag känner flera som inte ens vill installera adblockers för att dom inte stör sig det minsta på annonserna.

Om jag trots det stöter på en sida som har annonser blir jag ofta irriterad vilket leder till att jag:

A Tar bort annonserna
eller
B Går ur websidan

Därför säger jag att det är lönlöst att tvinga på folk annonser när dom redan ansträngt sig för att ta bort dom. Det leder bara till irritation, kanske lite snabbar pengar i ett tag, men i det långa loppet tror jag man förlorar på det.
Jo, jag förstår din tanke, det jag i första hand vill undvika på mina sidor är att dom skall fasta i alla standard-filter som fungerar på hela internet som t.ex Adsense-filteringarna pagead2.* och *.googleesyndicate.com. Som det är nu kan ni som stör er extra mkt lägga in ett extra filter och på så sätt även blocka mina sidor, så i dagsläget tror jag att jag hittat ett slags mellanläge, även om jag nu vet hur jag kan göra dom helt oblockerbara, så kanske jag lämnar dom i detta mellanläge.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 09:01 #27
klon klon är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 40
klon klon är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 40
Hej jag vill ge ett litet bidrag.
Att se annonser är bra om du vill det men varför tvinga på folk detta. Resultatet torde bli missnöjda besökare. vill du ha det. Vist blockera blockeringen och rikera att få webbplatsen blockerad i stället för bara annonserna- Du kan ju ha annonserna i innehållet i ingressen i contexten i texten. Jag föredrar att tjäna pengarna på annonser och innehåll besökarna vill ha kanske är jag dum men det dummaste jag känner till i dessa sammanhangen är just påtvingade annonser, popupp mm som jag inte bett om. Dessa url besöker jag inte igen.
Undvik misstagen -- Egenreklam --
klon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 16:21 #28
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Personligen skulle jag vilja ha en lösning för mina sidor att de som använder sig av någon form av adblock kommer till en sida som ger dem möjlighet att betala eller slå av sin adblock för att få till gång till sidan.

Någon som har en färdig lösning för detta?
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-25, 16:52 #29
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by webbteknik@Sep 25 2006, 15:21
Personligen skulle jag vilja ha en lösning för mina sidor att de som använder sig av någon form av adblock kommer till en sida som ger dem möjlighet att betala eller slå av sin adblock för att få till gång till sidan.
Någon som har en färdig lösning för detta?
Har inte testat själv men det finns ett script för att göra det här.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-21, 00:45 #30
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Gammal tråd men efter att ha läst den körde jag in Adblock i FF och surfar numera utan massa störande annonser. Tänka sig att det fanns redaktionellt innehåll på DN.se även utan stora bilder och annonser

Jo: Många sajter gick alldeles utmärkt att rensa med Adblock men några var lurigare. Särskilt de som använde en föränderlig URL för inladdningen av annonserna vid varje reload av sidan. Adblock fungerar ju som så att man kan sätta wildcard och blocker/dölja en drös material bara genom att skriva ex. http://ads.* men på den här sajten var det svårare eftersom ett wildcard även inneburit att jag inte fått tillgång till resten av innehållet. Nu får jag ju dock använda IE för YouTube och liknande då mitt favorit-wildcard är "*.swf"
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017