Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


För enkelt att blockera Adsense...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-18, 18:29 #11
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Originally posted by Nicklas@Sep 18 2006, 18:14
jag upplever inte att det är något stort problem att folk kör med adblocker, blir det så kommer nog många webbplatser fixa block mot de som har detta installerat.
Folk som använder Adblock ökar ialla fall, men än så länge är det kanske inget stort problem, but it will be.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-18, 19:58 #12
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Folk som installerar adblock gör det för att dom av en eller annan anledning stör sig på annonserna mer än vanligt. Kanske har man dyslexi, koncentrationssvårigheter eller andra problem som gör att man har extra svårt att föra koncentrationen bort ifrån annonserna. Eller kanske stör man sig bara ovanligt mycket på annonserna.

Om man då tvingar på dessa grupper reklamen tror jag inte direkt att dom börjar gilla sidan mer.

EDITessutom gick det ju jätteenkelt att blocka annonsen ändå, bara att blockera www. kolozzeum .com/forum/index.php?out=*
Där (*) är wildcard.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-18, 21:11 #13
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Originally posted by Hofvet@Sep 18 2006, 19:58
Folk som installerar adblock gör det för att dom av en eller annan anledning stör sig på annonserna mer än vanligt. Kanske har man dyslexi, koncentrationssvårigheter eller andra problem som gör att man har extra svårt att föra koncentrationen bort ifrån annonserna. Eller kanske stör man sig bara ovanligt mycket på annonserna.

Om man då tvingar på dessa grupper reklamen tror jag inte direkt att dom börjar gilla sidan mer.

EDITessutom gick det ju jätteenkelt att blocka annonsen ändå, bara att blockera www. kolozzeum .com/forum/index.php?out=*
Där (*) är wildcard.
Nja, jag tror inte att folk blockerar annonser pga dyslexi eller koncentrationssvårigheter.

Genom att lägga in http://pagead2.* så blockar man alla AdSense annonser på i princip hela Internet.
Jag vill bara att vår sida inte skall ingå bland alla dom. Det målet är uppnått nu.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-18, 23:17 #14
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Citat:
Ursprungligen postat av Hofvet
Folk som installerar adblock gör det för att dom av en eller annan anledning stör sig på annonserna mer än vanligt. Kanske har man dyslexi, koncentrationssvårigheter eller andra problem som gör att man har extra svårt att föra koncentrationen bort ifrån annonserna. Eller kanske stör man sig bara ovanligt mycket på annonserna.
Om man då tvingar på dessa grupper reklamen tror jag inte direkt att dom börjar gilla sidan mer.
EDITessutom gick det ju jätteenkelt att blocka annonsen ändå, bara att blockera www. kolozzeum .com/forum/index.php?out=*
Där (*) är wildcard.
Nja, jag tror inte att folk blockerar annonser pga dyslexi eller koncentrationssvårigheter.
Jag vet att många som har dom problemen installerar adblockers. Jag känner folk som har sådana problem och vet att dom blir rekommenderade sådan mjukvara på olika träffar och dylikt.

Som sagt, genom att förhindra adblockers tror jag bara man upprör folk som tycker reklam är väldigt irriterande.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 08:10 #15
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Originally posted by Hofvet@Sep 18 2006, 23:17
Jag vet att många som har dom problemen installerar adblockers. Jag känner folk som har sådana problem och vet att dom blir rekommenderade sådan mjukvara på olika träffar och dylikt.

Som sagt, genom att förhindra adblockers tror jag bara man upprör folk som tycker reklam är väldigt irriterande.
Jag vet även att dom som jag känner som blockerar annonser inte har dyslexi eller liknande.
Men jag kan förstå att dom som har dyslexi får det lättare utan annonser.
På den sidan där jag gjort om Adsense scripten går det fortfarande att blockera annonserna genom att göra nya inställningar i Adblock, det som inte fungerar är standard-blockeringen (http://pagead2.*) som annars fungerar på alla Adsense annonser på typ hela Internet, så idagsläget finns det ett alternativ. Jag tror att den trenden med Adblockers kommer att öka, även från fullt friska personer.

/Simon
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 08:54 #16
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Du kan döja adsense koden genom t.ex phpadnew, så att bara ett javascript syns. Detta ska vara godkänt av google.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 09:47 #17
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Originally posted by end@Sep 19 2006, 08:54
Du kan döja adsense koden genom t.ex phpadnew, så att bara ett javascript syns. Detta ska vara godkänt av google.
Hmm, har du nått exempel på en phpadnew sida som använder detta?
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 12:23 #18
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
http://forums.gamebattles.com/

Nu lyckas min adblocker ta bort den med, antagligen pga av "ads" i filnamnet men det går att fixa lätt med htaccess eller döpa om filen. Mitt forum har oscforum.se har ändrat om filnamnen också, så dessa bör ni se (uppe i kanten) även om ni har adblocker (dock ej inlagt för adsense ännu).
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 13:23 #19
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Originally posted by end@Sep 19 2006, 12:23
http://forums.gamebattles.com/

Nu lyckas min adblocker ta bort den med, antagligen pga av "ads" i filnamnet men det går att fixa lätt med htaccess eller döpa om filen. Mitt forum har oscforum.se har ändrat om filnamnen också, så dessa bör ni se (uppe i kanten) även om ni har adblocker (dock ej inlagt för adsense ännu).
Dina AdSense annonser är inte skyddade, dom blockeras om man anger http://pagead2.* som filter.
Prova med att bara ha detta filter aktivt så ser du. Det krävs specialanpassad PHP kod för att skydda dom mot det vanligaste filtret.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-19, 13:41 #20
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Skrev det också, annonserna uppe i kanten ska vara skyddade .

Kom på det här med att döpa om filerna i phpadsnew efter att adsense lagts in. Men tekniken är densamma, och google ska ha godkänt det så länge man inte ändrar grundkoden.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017