Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Marknadsföra svenskabatmarknaden.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-02, 17:46 #11
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Citat:
Originally posted by Pettolajnen@Jan 2 2007, 18:40
Det där går inte ihop för mig. Självklart ska jag ta betalat för mina tjänster, men hur ska folk veta att mina tjänster finns? För det kostar ju att få folk att veta det. Det är ett dilemma.
Släng alla gamla förutfattade meningar om hur man tjänar pengar åt skogen. Pengar in => svart låda => mer pengar ut är en gammal filosofi som funkar men många med mig tjänar pengar på svart låda => pengar ut istället. Kolla bara på detta forumet. Det tar tid att bygga kritisk massa men genom att vara intressantast / bäst så växer din besökarskara.

Edit: vad jag försöker säga är att istället för reda pengar så får du investera din tid. I form av programmering, redaktionellt material etc. Bor du i en halvstor stad så har du ju garanterat ett antal anslagstavlor du kan sätta upp hemmagjorda lappar på. Det bör ge hyfsat stort genomslag i din nisch. Säg att du bor i Göteborg, fixa in 5 båtannonser från regionen (vem bryr sig hur du fixar dem, kopiera dem om du måste :P). Skriv ut ett A4 med de fem annonserna + bild samt reklam för din site. Sätt upp lapparna på relevanta anslagstavlor i regionen. Lite juridisk gråzon, men jag misstänker att du kanske får springa mot rött när du skall hinna med tåget på morgonen också...
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 20:21 #12
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Min första tanke när jag besökte din sida var som med så många andra nystartade projekt inom köp/sälj-marknaden, det finns inga annonser. En fuling som jag tänkte (vet inte hur dina konkurenter ställer sig till saken, annonsörerna bör ju vara glada om de säljer) är att "stjäla annonser", eller ringa/maila på annonser och fråga om det är intressant att synas hos dej med, så att annonserna rullar in. Om annonserna kommer in med jämna mellanrum så visar det ju att det "finns ide" att slänga ut även sin egen båt där, inga annonser - inga köpare. När annonserna kommer så tror jag sponsrat på google är en god idé, och du bör börja få "valuta för pengarna"
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 20:31 #13
Pettolajnen Pettolajnen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 217
Pettolajnen Pettolajnen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 217
Det går ju inte att bara sno eftersom jag måste ha annonsörens mejladress för att kunna lägga upp annonsen. Sen är det ju ganska illa om annonsören tar bort sin annons på sin ursprungliga sida för att slippa telefonsamtal men att dem fortfarande får telefonsamtal eftersom den är kvar på min hemsida.

Jag funderar lite på att göra som Allaannonser.se fast bara för båtar. Någon som vet hur man gör en såndär indexerings-sök-funktion?
Pettolajnen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 20:38 #14
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Du kan nog få köpa rättigheterna till källkoden som används på flestannonser.se av ztream
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 20:40 #15
Pettolajnen Pettolajnen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 217
Pettolajnen Pettolajnen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 217
HAHAHA skön sida
Pettolajnen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-02, 22:33 #16
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Citat:
Originally posted by Pettolajnen@Jan 2 2007, 21:31
Det går ju inte att bara sno eftersom jag måste ha annonsörens mejladress för att kunna lägga upp annonsen. Sen är det ju ganska illa om annonsören tar bort sin annons på sin ursprungliga sida för att slippa telefonsamtal men att dem fortfarande får telefonsamtal eftersom den är kvar på min hemsida.
Jo,det är iof sant, men ex din konkurent sailguide använder ju publika e-post adresser och finns säkert fler forum som gör det. Du kan ju ex. låta dom ligga uppe i någon vecka och sedan ta bort dom. Annars så finns ju möjlighten att ringa/mail till dom som har annonsen och på så vis marknadsföra din site och deras möjlighet att annonsera där, helt gratis, det är väll ingen som säger nej till.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-03, 02:49 #17
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Ett annat tips i den här nischen kan ju vara att researcha konkurrensen lite innan man går in i en bransch. Tex så skulle jag avråda från att starta ett internationellt video-community just nu. Annonsmarknaden i sverige är väl ett sådant exempel. Fan och hans moster har varsin annonssite känns det som.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017