FAQ |
Kalender |
2004-02-19, 06:30 | #31 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
funkar då fint för mig, som du kan se här, med koden enligt nedan. Kod:
<?php $news = @file("http://www.aftonbladet.se/telegram/nyhetsbevakaren"); while (list($rownr,$row) = each ($news)) { * * * *echo "$row"; } ?>
Svara med citat |
2004-02-19, 11:17 | #32 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vissa webbhotell ställer in PHP så att det inte går att plocka data från andra servrar.
|
|||
Svara med citat |
2004-02-19, 13:16 | #33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
marcuss, jome och andra, vilka webbhotell ligger ni på som tillåter det? Om det möjligen är känsligt, skicka ett PM! |
||
Svara med citat |
2004-02-19, 14:30 | #34 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du hittar mer information på http://se2.php.net/manual/sv/ref.filesyste...allow-url-fopen
Jag tror att det flesta webbhotell stödjer allow_url_fopen. Jag testade det på Fs-Data, Aleborg och mitt eget (standout.se) och det fungerar fint. På vilket webbhotell ligger du? |
|||
Svara med citat |
2004-02-19, 14:56 | #35 | ||
|
|||
Medlem
|
b-one...
Supporten svarade snabbt, och bekräftade att det inte går. De sa också att webbhotell inte brukar tillåta det! Vill väl inte att man byter.. Nämn gärna fler som stödjer det. Hur är det med box.se och 99kronor? Jag står i begrepp att byta hotell ändå. |
||
Svara med citat |
2004-02-19, 15:49 | #36 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det enklaste är nog att skriva till webbhotellen och fråga.
|
|||
Svara med citat |
2004-02-19, 16:04 | #37 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har det webhotellet till ett flertal domäner, och det fungerar kanonbra. Årskostnad 250 kr för bronsabonnemagnet. /Peter |
|||
Svara med citat |
2004-02-19, 17:21 | #38 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för alla svar. Oderland ser verkligen bra ut. Men det är lite av en djungel. Är rätt ny på att veta lite bättre vad jag vill ha (b-one blev det bara på reklamen... :wacko: ), och skulle behöva en bra översikt över alla webhotell med samlad info om vad de stödjer och inte stödjer, kostar, och förstås kundernas omdömen.
Nu börjar vi lämna ämnet och jag kan fråga vidare på annan plats. |
||
Svara med citat |
2005-02-23, 21:12 | #39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Någon som vet om det finns några färdiga script att tanka ner för detta som det bara är att modifiera?
|
||
Svara med citat |
2005-02-24, 22:25 | #40 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
box.se stödjer INTE det.
|
|||
Svara med citat |