Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vilket kundtjänstprogram använder ni? Zendesk, freshdesk etc

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-06-18, 10:28 #1
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Standard Vilket kundtjänstprogram använder ni? Zendesk, freshdesk etc

Hej

Vilket program använder ni för kundtjänst?
Har börjat fundera på Zendesk och Freshdesk, men vill veta vad ni andra använder er utav och tycker.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-18, 12:23 #2
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Testat Zendesk, Freshdesk och Desk.com. Alla är grymt bra.

Just nu körs Zendesk i ett projekt och Desk.com i ett annat, själv föredrar jag Zendesk utan någon speciell anledning mer än jag är van vid det. Du kan inte gå fel med någon av dessa tre.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-18, 13:05 #3
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Testat Zendesk, Freshdesk och Desk.com. Alla är grymt bra.

Just nu körs Zendesk i ett projekt och Desk.com i ett annat, själv föredrar jag Zendesk utan någon speciell anledning mer än jag är van vid det. Du kan inte gå fel med någon av dessa tre.
Tack så mycket!

Då testar jag freshdesk, då det verkar vara billigare.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-18, 13:05 #4
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 263
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 263
+1 på Zendesk. Testade en hel del olika tidigare och den enda jag hittade som fungerade bäst var Zendesk - även om man hade kunnat önska lite bättre kontrollpanel från början. Däremot när man ställer in alla triggers och views som man vill ha dem blir det 5/5 på systemet.
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-18, 15:52 #5
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Visst är Zendesk bra, man får dock också väga in vad datainspektionen tycker om det systemet.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-25, 22:27 #6
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Visst är Zendesk bra, man får dock också väga in vad datainspektionen tycker om det systemet.
Eftersom jag haft en dialog med Zendesk om just detta kan jag bidra med det senaste svaret vi fått. Kan hålla med dem om att det är lite underligt påpekande från DI eller möjligen övertolkats av media:

Citat:
We have reached out to the Data Inspection Board to more fully understand the nature of their concerns and confirmed that their analysis was based on a review of our contract with a customer and not any identified concerns with our actual policies or procedures when processing data on behalf of our customers. The Board also confirmed that their concerns related to the process that our customer, acting as a data controller, undertook in engaging Zendesk as a data processor -- not Zendesk's actual activities as a data processor.

We believe that our Terms of Service (www.zendesk.com/terms) and Privacy Policy (www.zendesk.com/privacy), which constitute our standard contract with our customers, sufficiently details our commitment and obligations with respect to data privacy. However, we do understand and appreciate that many customers in the European Union prefer even greater assurance and detail with respect to these commitments. Therefore, upon request, we will enter into an additional Data Protection Agreement which provides these detailed assurances. If this is something you would like to explore in connection with your account, please let us know and we can coordinate with our legal department to provide you with this agreement.

Thank you again for your inquiry and please let us know if we can provide you with more information regarding this issue.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017