Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Terrorister online

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-03, 08:27 #1
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Nu hackas svenska sajter

Citat:

Konstnären Lars Vilks teckning av profeten Muhammed som rondellhund har orsakat oroligheter runt om i världen.

Under de senaste dagarna har en aggressiv hackergrupp lyckats angripa flera svenska hemsidor. Tidigare i veckan drabbades tekniksajten IDG.se.


En blogg med koppling till cyberterroristerna har rubriken ”Attack is Sweden – Damn with! Down with Sweden”.
Sedan står följande på turkiska:
”Krisen i Danmark - nu är det samma kris Sverige. Vi har tvingat Danmark att be om ursäkt, det har de gjort. Vi vet hur vi ska tvinga Sverige att be om ursäkt.

Jag säger bara........ :blink:

Klicka här för att läsa artikeln
pokerstjärna är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-03, 09:29 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Alla ska visa dem respekt, hänsyn och förståelse men de har missat att det även gäller åt andra hållet.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-03, 10:23 #3
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Citat:
Originally posted by Westman@Sep 3 2007, 09:29
Alla ska visa dem respekt, hänsyn och förståelse men de har missat att det även gäller åt andra hållet.
Verkar tyvärr vara så.
Fredrik-s är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-03, 10:34 #4
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Man blir trött...
Jawn är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-03, 12:55 #5
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Man blir trött...
Klart man blir trött, när ska dessa fördomar ta slut?

Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Alla ska visa dem respekt, hänsyn och förståelse men de har missat att det även gäller åt andra hållet.
Japp, Organisationer/Företag i Norden har gått över den gränsen fler än 1 gång. Trots flera påtryckningar om att de ska be om förlåtelse öppet. Sen att IDG haft downtime på ett par minuter tycker jag inte alls är något märkbart.

Liksom kolla detta som postades som nyhet på IDG den 3 Augusti 2007.
http://www.idg.se/2.1085/1.115400

Fredagshumor: Turkiska filmtolkningar <-- Jaha?
(Trots att IDG tidigare inte haft något med Filmbranschen att göra så har de valt att göra en Nyhet av detta.)

Jag orkar inte citera allt och lägga en kommentar på varje mening, så jag förenklar det hela istället:

IDG har helt enkelt jämfört dagens filmer med Turkiska filmer inspelade ifrån 70/80-talet.

Där de b.la skrattar/skämtar om det, se här t.ex: "Är detta Darth Vader i turkisk tolkning? " osv

Grymt lågt tycker jag att försöka få det att se ut som att dessa Turkiska filmer är från dagens filmindustri i Turkiet.

Jag menar absolut inte att Turkiet håller samma klass som Amerika i dagsläget när det gäller Film, men det är inte särskilt stor skillnad ska ni veta.

Om ni verkligen vill se på dagens Turkiska filmer så är här ett tips:
2005: Valley Of The Wolves - IRAQ (Där b.la toppartister som Gary Busey & Billy Zane finns med.)

En annan grej är att jag anmälde ett inlägg hos IDG på denna nyhet som stötande redan samma dag, men den har fortfarande inte blivit borttagen. :blink:

Jao, detta är en liten del av anledningarna till varför Turkiska privatpersoner blir irriterade på IDG och väljer att försöka "hacka" dem.

Jag blev faktiskt personligen också väldigt irriterad när jag såg denna nyhet.

mvh

EDIT:

Citat:
Originally posted by Expressen.se
Expressen: Hur känns det att ni dras in i de det här?
IDG: - Jag tycker inte att vi är indragna i konflikten, det är helt slumpartat vilka som drabbas. .
Tror ni ärligt talat verkligen på detta själv? Vem skulle ägna tid åt att "hacka" en hemsida om det inte fanns någon anledning?
Alpha är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-03, 13:46 #6
Interfaces avatar
Interface Interface är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 161
Interface Interface är inte uppkopplad
Medlem
Interfaces avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 161
Citat:
Ursprungligen postat av Alper
Citat:
Originally posted by -Jawn@Sep 3 2007, 09:34
Man blir trött...


Klart man blir trött, när ska dessa fördomar ta slut?
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Alla ska visa dem respekt, hänsyn och förståelse men de har missat att det även gäller åt andra hållet.
Japp, Organisationer/Företag i Norden har gått över den gränsen fler än 1 gång. Trots flera påtryckningar om att de ska be om förlåtelse öppet. Sen att IDG haft downtime på ett par minuter tycker jag inte alls är något märkbart.
Liksom kolla detta som postades som nyhet på IDG den 3 Augusti 2007.
http://www.idg.se/2.1085/1.115400
Fredagshumor: Turkiska filmtolkningar <-- Jaha?
(Trots att IDG tidigare inte haft något med Filmbranschen att göra så har de valt att göra en Nyhet av detta.)
Jag orkar inte citera allt och lägga en kommentar på varje mening, så jag förenklar det hela istället:
IDG har helt enkelt jämfört dagens filmer med Turkiska filmer inspelade ifrån 70/80-talet.
Där de b.la skrattar/skämtar om det, se här t.ex: "Är detta Darth Vader i turkisk tolkning? " osv
Grymt lågt tycker jag att försöka få det att se ut som att dessa Turkiska filmer är från dagens filmindustri i Turkiet.
Jag menar absolut inte att Turkiet håller samma klass som Amerika i dagsläget när det gäller Film, men det är inte särskilt stor skillnad ska ni veta.
Om ni verkligen vill se på dagens Turkiska filmer så är här ett tips:
2005: http://www.imdb.com/gallery/ss/04932...=0493264&seq=3 (Där b.la toppartister som http://www.imdb.com/name/nm0000997/ & http://www.imdb.com/name/nm0000708/ finns med.)
En annan grej är att jag anmälde ett inlägg hos IDG på denna nyhet som stötande redan samma dag, men den har fortfarande inte blivit borttagen.
Jao, detta är en liten del av anledningarna till varför Turkiska privatpersoner blir irriterade på IDG och väljer att försöka "hacka" dem.
Jag blev faktiskt personligen också väldigt irriterad när jag såg denna nyhet.
mvh
EDIT:
Citat:
Originally posted by (Expressen.se)[B
Expressen: Hur känns det att ni dras in i de det här?
IDG: - Jag tycker inte att vi är indragna i konflikten, det är helt slumpartat vilka som drabbas. .
Tror ni ärligt talat verkligen på detta själv? Vem skulle ägna tid åt att "hacka" en hemsida om det inte fanns någon anledning?

[/b]
VAD SVAMLAR DU OM??????
Interface är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-03, 14:13 #7
zytric zytric är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 231
zytric zytric är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 231
Jag förstog inte Alper's meddelande heller, jag tror säkert dom har bra filmer i Turkiet, men jag tror inte att det va det riktigt som allt handlar om.

Själv tycker jag det är bra med yttrandefrihet.

EDIT: stavfel
zytric är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-03, 14:18 #8
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Alper:

Allstå det jag tror att alper menar är att dessa människor hacka idg för den artikeln, har jag förstått det rätt alper?

Bakrunden till allt detta handlar om profeten mohammed.
Tror det var nånog svensk journalist som sa någonting om hundar och kombinera det med den profeten och muslimska världen balla ur.

På sätt och vis kan jag förstå det eftersom det är deras profet och religion är högprioriterat i dessa länder, precis som snus eller öl för svenskar ( ett exempel bara )

förstår inte varför media måste nämna mohammed överhuvudtaget och nedvärdera muslimer. nedvärdera judarna istället? men det vågar ingen.
pokerstjärna är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-03, 15:10 #9
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Sep 3 2007, 14:18
...förstår inte varför media måste nämna mohammed överhuvudtaget och nedvärdera muslimer. nedvärdera judarna istället? men det vågar ingen.
varför ska man nedvärdera ngon överhuvudtaget? Jag tycker det är löjliga och idiotiska fasoner en del människor sysslar med när de inte kan respektera andra utan nedvärdera och köra över andra människor.
HenSod är inte uppkopplad  
Oläst 2007-09-03, 15:39 #10
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Citat:
Ursprungligen postat av HenSod
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
...förstår inte varför media måste nämna mohammed överhuvudtaget och nedvärdera muslimer. nedvärdera judarna istället? men det vågar ingen.
varför ska man nedvärdera ngon överhuvudtaget? Jag tycker det är löjliga och idiotiska fasoner en del människor sysslar med när de inte kan respektera andra utan nedvärdera och köra över andra människor.
Nej, jag säger inte att man ska nedvärda människogrupper.
absolut inte!
Men det jag menar OM MAN NU är illa tvungen att göra det och är journalist, så nedvärda andra än muslimer, jag försvarar inte muslimer på något sett eller någon annan realigös grupp.

Men jag har hittils inte läst något illa angående judar eller hinduer.
pokerstjärna är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017