Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Översätta från PHP till ASP (xmlhttp?)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-07-22, 09:56 #1
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
Standard Översätta från PHP till ASP (xmlhttp?)

Hej tänkte göra ett script som ger möjlighet att logga in på tvtorrents och söka avsnitt.

Har hittat ett tillägg till synology downloadstation som använder en php fil för att göra detta.

http://pastebin.com/HB3kfLbH

Nu skulle jag behöva göra hämtningar med asp från sidan så jag själv kan söka ut torrents jag behöver.

Det jag nu då inte kan är inloggning på en sida och du just denna sida.

Har aldrig använt asp för att hämta sidinnehåll från en sida med inlogg och cookies förut så det jag behöver är en färdig kod som loggar in och sedan skickar mig vidare till sidan som ger sökresultatet.

Kan nån hjälpa mig med detta? Och som sagt just detta har jag ingen koll på alls så lite tips hjälper nog inte utan skulle behöva litet färdigt script. När jag ska hämta info från en sida googlar jag och copy paste så jag kan inte koden. Men hittar inga färdiga bra script och är dålig på att anpassa koden för mycket.

Tack på förhand //jonas
spyvingen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-22, 12:19 #2
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
Lyckades få till det efter en hel del copypaste men den sidan verkar ju helt värdelös att scrapa allt görs med java i bakrunden

Tänkte gjort en sida som listar vilka avsnitt jag saknar från sickbeard och bredvid det saknade avsnittet ska det finns en länk till en torrent från tvtorrent om just det avsnittet hittas på sidan.

Men men får väl leva utan detta
spyvingen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-23, 15:26 #3
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
Lyckaes efter lite pill komma på hur man hittade adressen till torrenten,

Nu skulle jag vilja ha lite tips hur jag kan spara allt från tvtorrent för att sedan jämföra detta med sickbeard listan jag kommer ta fram.

Min tanke var att stoppa allt i en databas och sedan köra en insert på allt som matchar för att sedan skriva ut från databasen då det är enkelt att matcha saker mot en mysql.

Finns det något enklare sätt för mitt låter lite bökigt

Typ nån array eller liknande men jag behöver ju kunna matcha på ett bra sätt om jag tex har en array med alla tvtorrent avsnitt och så ska det ju gå att söka igenom den på ett enkelt sätt för att se om någon av dessa matchar på just det avsnittet som saknas.

Det jag kommer ha från bada är serienaman säsong och avsnitt och sedan lite hash med mera för själva tankningen
spyvingen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017