Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


När man är moderator på wn gör man vad man vill

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-01, 15:46 #51
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Nu rör du ihop saker. Vad vi var för sig tycker och vilka regler som gäller är givetvis inte samma sak.

Känns lite som att du mest är sur över att ha blivit kritiserad just nu Flera användare har faktiskt blivit både varnade och avstängda de senaste månaderna efter att ha brutit mot forumets regler.

Egenreklamsregeln är väldigt viktig för att forumet inte ska användas på fel sätt. Det finns annonsplatser och då bör inte annonsering förekomma i forumtrådarna. Eftersom det är en regel som måste bedömas från fall till fall så kan det naturligtvis bli lite skillnad där.

Alla trådar läses dessutom inte av en moderator utan det beror då också på om användare anmäler trådarna eller inte. Det kan även vara bra att skicka PM till en moderator som är online.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-01 klockan 15:59
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 16:02 #52
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nu rör du ihop saker. Vad vi var för sig tycker och vilka regler som gäller är givetvis inte samma sak.
Tycker jag faktiskt inte, upplever snarare att du inte förstår vad jag menar, jag menar ju att ni måste ju prata ihop er hur ni ska göra med hemsida i profilen eller inte regeln. Självklart kan ni tycka olika, men regeln måste ju faställas vad som gäller och sedan ska den följas.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Känns lite som att du mest är sur över att ha blivit kritiserad just nu
Kan du klandra mig för detta, om jag verkligen anser att det var helt taget ur luften, och dessutom var ett störande moment för tråden och trådskaparen? Men jag blev inte sur, snarare väldigt arg.

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-01 klockan 16:06
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 16:04 #53
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Tycker jag faktiskt inte, upplever snarare att du inte förstår vad jag menar, jag menar ju att ni måste ju prata ihop er hur ni ska göra med hemsida i profilen eller inte regeln. Självklart kan ni tycka olika, men regeln måste ju faställas vad som gäller och sedan ska den följas.
Det står som synes i reglerna än så länge. Det är fullt möjligt att reglerna ändras och uppdateras framöver men ingenting är klart i nuläget.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-01 klockan 16:07
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-01, 16:14 #54
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det står som synes i reglerna än så länge. Det är fullt möjligt att reglerna ändras och uppdateras framöver men ingenting är klart i nuläget.
Ok! Men då skull jag skulle önska att regeln med webbsida i profilen följs tills reglerna ev. ändras och att de som inte följer detta blev satta på read only som Alex sa:
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Det har varit lite slarvigt ett tag, men planen är att det skall bli bättre med tillämpningen. Alla som är aktiva skall ha en hemsida i sin profil som fungerar, under tiden reglerna ser ut som de gör.

Om du vägrar efter tillsägelse så brukar vi ta steget att sätta användaren i Read Only. Det är inget konstigt med det. Vill man vara med och skriva på WN får man allt följa reglerna som gäller.
Grundproblemet är att de befintliga reglerna tolkas godtyckligt och inte alltid följs av moderatorer.

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-01 klockan 16:16
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-02, 10:01 #55
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
Det konstiga är att flera ganska tongivande medlemmar på forumet inte har en hemsida i sin profil. Är de så igenkända nu ändå så att de inte behöver det då eller?
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-02, 10:05 #56
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
Det konstiga är att flera ganska tongivande medlemmar på forumet inte har en hemsida i sin profil. Är de så igenkända nu ändå så att de inte behöver det då eller?
Svaret finns i mitt tidigare inlägg:
Citat:
Grundproblemet är att de befintliga reglerna tolkas godtyckligt och inte alltid följs av moderatorer.
Det är vad man även brukar kalla för Kalle Anka moderering, dvs alla moderatorerna gör som dom vill och det finns ingen forumansvarig som bestämmer och sätter riktlinjer som i normala välskötta forum (även företag för den delen)

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-02 klockan 10:11
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-02, 10:32 #57
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Svaret finns i mitt tidigare inlägg:

Det är vad man även brukar kalla för Kalle Anka moderering, dvs alla moderatorerna gör som dom vill och det finns ingen forumansvarig som bestämmer och sätter riktlinjer som i normala välskötta forum (även företag för den delen)
Nu argumenterar du emot dig själv. När det gällde egenreklamsregeln så var det viktigt att syftet med regeln kom fram men tydligen inte när det gäller hemsida i profilen? Ifall det är seriösa medlemmar som faktiskt tillför forumet en hel del men råkar sakna hemsida så kanske det inte är hela världen. Givetvis ska reglerna gälla för alla men ville bara få fram att din kritik kanske inte är helt befogad och lite missriktad.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-02 klockan 10:34
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-02, 10:45 #58
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nu argumenterar du emot dig själv. När det gällde egenreklamsregeln så var det viktigt att syftet med regeln kom fram men tydligen inte när det gäller hemsida i profilen? Ifall det är seriösa medlemmar som faktiskt tillför forumet en hel del men råkar sakna hemsida så kanske det inte är hela världen. Givetvis ska reglerna gälla för alla men ville bara få fram att din kritik kanske inte är helt befogad och lite missriktad.
Eftersom kritiken riktas mot modereringen, och eftersom jag själv inte är moderator kan jag inte argumentera mot mig själv här. Jag ber er inte vara mjuka eller hårda mot just mig och när det gäller egenreklam utan att vara konsekventa. Det går ju inte att säga att man måste ha webbsida i profilen och sedan tillåta det för några och inte tillåta det för andra. När det sedan gäller att moderera ev. egenreklam så är ju detta mer svårt att dra gränserna för när det är ok och inte, men gränsen för när en webbsida finns i profilen eller inte lär ju vara rätt lätt att avgöra.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ifall det är seriösa medlemmar som faktiskt tillför forumet en hel del men råkar sakna hemsida så kanske det inte är hela världen.
Visst, det kan vara ok i vissa fall, men ändra reglerna då, sluta köra Kalle Anka tolkningar, ingen vet ju vad som gäller.

Jag blir inte sur om jag får något inlägg raderat som sticker ut för mycket när det gäller egenreklam, men jag är rätt sur för att ni tillåter att folk är anonyma trots att detta strider mot reglerna, annars får ni väl ändra reglerna?

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-02 klockan 10:50
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-02, 10:58 #59
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Eftersom kritiken riktas mot modereringen, och eftersom jag själv inte är moderator kan jag inte argumentera mot mig själv här. Jag ber er inte vara mjuka eller hårda mot just mig och när det gäller egenreklam utan att vara konsekventa. Det går ju inte att säga att man måste ha webbsida i profilen och sedan tillåta det för några och inte tillåta det för andra. När det sedan gäller att moderera ev. egenreklam så är ju detta mer svårt att dra gränserna för när det är ok och inte, men gränsen för när en webbsida finns i profilen eller inte lär ju vara rätt lätt att avgöra.


Visst, det kan vara ok i vissa fall, men ändra reglerna då, sluta köra Kalle Anka tolkningar, ingen vet ju vad som gäller.

Jag blir inte sur om jag får något inlägg raderat som sticker ut för mycket när det gäller egenreklam, men jag är rätt sur för att ni tillåter att folk är anonyma trots att detta strider mot reglerna, annars får ni väl ändra reglerna?
Det som gäller är det som står i reglerna. Sedan är det tämligen enkelt att vara anonym även om man kräver en hemsida i profilen så just det "problemet" påverkas inte nämnvärt av den regeln.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-02, 11:01 #60
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det som gäller är det som står i reglerna. Sedan är det tämligen enkelt att vara anonym även om man kräver en hemsida i profilen så just det "problemet" påverkas inte nämnvärt av den regeln.
Bättre än inget, har ni satt de flesta som inte har hemsida i profilen på read only?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017