Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback på mitt Skol Project.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-12, 00:45 #1
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 184
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 184
Jag har precis blivit klar med mitt skolproject. Eller det saknas bara massor utav artiklar. Och jag skulle verkligen vilja ha lite feedback om sidan. Vad ska jag göra för att den inte ska se så platt och tom ut?

adressen är pinga.se



Mvh Tommy



(edit) tog bort www. ifrån länken misstänker att det bryter lite emot reglerona.
Tommy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-12, 02:27 #2
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Tjena Tommy. Kul att se unga förmågor (om man nu får säga så vid 22 års ålder :lol: ) och lite nya grepp. Att du utbildar dig till NV-tekniker skulle man nästan kunna gissa enbart genom att titta på utformningen på sidan "strukturerat"

+ Strukturerat och lättnavigerat.

- Tungladdat, minska ner på kilobyten...toppbilden kanske är lite i värsta laget.
- Trädmenyn till höger. Denna blir lite otymplig då hela sidan laddas om då man navigerar i den. Annars är den väldigt bra där.
- Särskrivningar. Du får ursäkta men jag får utslag av att läsa så dålig svenska. Kör texterna i ett ordbehandlingsprogram är du snäll.
- Gränssnittet. Är tanken att man ska ladda upp egna artiklar borde det finnas ett gränssnitt för att skapa dessa artiklar. Behöver inte vara allt för avancerat, men det är lite trevligare både för dig och användarna om de pilla själva istället för att bara ladda upp en fil till dig.
- Sökmotoroptimering. En sådan här informationssida är suverän att optimera. Börja läs lite om SEO och se till att du syns på webben.

Lycka till //Martin
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-12, 02:41 #3
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 184
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 184
Tackar för svaret. Sidan ligger på min egna server och linan hem till mig är en 0.5/0.128 så det är nog det som gör att sidan är laddas slött.

Det med att folk ska maila in artiklar upphör idag. För idag så kommer man att kunna skriva artiklar ifrån sidan.

Jag ska fixa till artiklar osv så att det blir korrekt svenska, trovärdigheten på sidan minskas ju kraftigt om det är särskrivningar hela tiden.

Ska även fixa idag så att sidan inte laddas om när man expanderat trädet.

Tackar så hemskt mycket för dina synpunkter. Vill utveckla mig så mycket som möjligt och får man ingen kritik så blir det svårt.


/ Tommy
Tommy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-12, 07:15 #4
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Du har lite problem med rubrikerna iallafall under ljudsidan (de är ihopbakade med texten). Dessutom heter det MPU401, inte MUP401... jaja, petitesser! =)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-12, 08:21 #5
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Bra initiativ, Tommy! Finns många sidor om just detta. Dock blir de oftast mer och mer "communities". Om detta fortsätter att vara en så kallad "informationsdatabas" och fortsätter att fyllas på med information så kommer den förmodligen att bli välbesökt, inte minst av mig.

Dock tycker jag att designen inte är så lyckad. Själva upplägget är det inget fel på med det kan göras mycket snyggare.

Annars, bra jobbat!
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-12, 08:21 #6
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Citat:
Originally posted by Jester@Nov 12 2004, 03:27
- Trädmenyn till höger. Denna blir lite otymplig då hela sidan laddas om då man navigerar i den. Annars är den väldigt bra där.
Alltså trädmenyerna är ju över lag vedervärdiga enligt min mening.
Otroligt irriterande att man inte kan expandera menyerna genom att klicka på texten i menyn utan man måste träffa ett litet "+". kanske funkar för en 14-åring som spelar CS 12h per dag men för en normal användare är det bara irriterande.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-12, 09:33 #7
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 184
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 184
Jag ska se över alla texter osv när allt är klart. Ska även fixa så att man kan trycka på hela ordet.
Jag håller på och fixar med sidan hela tiden. Ett problem är ju att folk kanske lägger in oseriösa artiklar. Min lösning på det är att jag läser igenom dom innan dom läggs ut. Men om det är någon som har en bättre ide så tala mer än gärna om dom.

Min mening med sidan är ju att det ska bli en enorm databas med information. Ungefär som susning.nu fast riktad mot datorer. Men mycket mer trovärdig information. Vill inte ha någon information som inte stämmer. Så jag funderar på ett betyg system, så man får sätta en poäng på en artikel. Eller att man kan rapotera en artikel om den är falsk.

Jag trodde faktiskt inte att detta var något folk skulle uppskatta ifrån början. Hade väl räknat att kunna använda den för bekanta som frågar om något. Men den uppfattningen jag har fått är att om jag lägger ner lite tid på att marknadsföra sidan kanske det kan bli något vettigt utav det hela. Så jag funderar på att göra det

Tackar för er kritik och kommer att ändra det som ni har anmärkt. Inte desigen dock.
Tommy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-12, 11:09 #8
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Citat:
Originally posted by Tommy@Nov 12 2004, 10:33
Tackar för er kritik och kommer att ändra det som ni har anmärkt. Inte desigen dock.
Inte designen dock? Jag tycker den ser förskräcklig ut. Ser gammal och ofräsch ut. Dessutom så är inte designen anpassad efter höga upplösningar. Eller du kanske vill ha det så också. Vad vet jag.

Även om informationen är på topp så väger designen mer. Jag orkar inte läsa någon text om allt runtomkring inte är snyggt. Jag sticker därifrån så fort som möjligt.
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-12, 11:27 #9
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 184
Tommy Tommy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 184
Tycker du själva upplägget det är fel på? eller är det färgerna?
Tommy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-12, 11:32 #10
Sigurds avatar
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Sigurd Sigurd är inte uppkopplad
Medlem
Sigurds avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 289
Citat:
Originally posted by Tommy@Nov 12 2004, 12:27
Tycker du själva upplägget det är fel på? eller är det färgerna?
Upplägget är bra. Färgerna är enligt mig helt fel (bra att det är ljust dock). Ta bort loggan helt och ersätt den med helt vanlig text eller gör en som är snygg. behöver inte vara så avancerat. Du jämförde pinga.se innan med susning.nu. Den är väldigt enkel, lättnavigerad och lättläst utan att samtidigt vara ful.
Sigurd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017