Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Iphone 4

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-08, 23:54 #21
Allee Allee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 50
Allee Allee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 50
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Nu är jag ingen Iphone användare så jag kan varken bekräfta eller dementera dessa nio punkter...

http://www.e24.se/business/it-och-te...4g_2106295.e24
E24's nio anledningar och vad jag tycker :

1. Den är dyr.
Jag:kostar det så smakar det?

2. Det är en ”anti-teknologi”. Nu när andra mobiltillverkares modeller exempelvis kan användas till delbara ”wifi hot spots” säger Apple nej.
Jag:Förstår inte

3. Inget stöd för flash.
Jag: Kanske därför den går som på räls och funkar felfritt! Har en 3gs nu och saknar verkligen inte flash.

4. Ingen mulitasking.
Jag: Stämmer inte, den har multitasking

5. Dålig batteritid.
Iphones batteritid är usel, vilket dock inte är ett unikt problem för Apple.
Jag: Iphone 4 har fått ett större batteri vilket resulterar i bättre batteritid

6. Dåliga hörlurar.
Jag: Det kan jag hålla med om, men man köper ju inte telefonen för hörlurarnas skull? Köp ett par andra hörlurar då!

7. Ingen bra design.
Jag: Håller inte med

8. Ingen gratis satellitnavigering.
Jag: ...............

9. Håller tillbaka annan teknik.
I och med att allt fler hotell erbjuder dockningsstationer för Ipod och Iphone hålls utvecklingen av annan, bättre, teknik tillbaka.
Jag: herregud

Han som skrev det där måste vara inkompetent känns som om dom inte har så många bra anledningar till att man inte ska köpa den och att dom flesta punkterna berör de gamla iphone modellerna.
Allee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-08, 23:56 #22
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av fooztr Visa inlägg
Inte vårt problem om folk går och tar livet av sig. Det behöver inte ens ha med jobbet och göra. Oftast så är det problem hemma etc, om det hade vart jobbet som var fel så kan man säga upp sig istället för att ta livet av sig, mycket lättare enligt mig.

Visst får man ha överseende att personerna inte har bott i ett så rikt land där man lätt kan få jobb, men fine.. Tror inte direkt på att alla självmord(s),försök var på grund av jobbet. Tycker inte alls att man ska tänka på dessa människor när man ska köpa en Iphone, det är en bra telefon med bra funktioner, det är så man skall tänka enligt mig.
Perfekt. Gå o ta livet av dig då, så slipper vi ännu en iskall jävel här på forumet.

Men seriöst, det var det mest idiotiska inlägget jag sett här någonsin.
tartaredesire syftade nog mer på att förhållandena på arbetsplatsen inte är dom bästa. Vem har sagt att personerna som tagit livet av sig är vuxna med familj? Kan säkerligen vara minderåriga som inte har stått ut med dessa förhållandena.

Slog detta dig?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-08, 23:59 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av fooztr Visa inlägg
Inte vårt problem om folk går och tar livet av sig. Det behöver inte ens ha med jobbet och göra. Oftast så är det problem hemma etc, om det hade vart jobbet som var fel så kan man säga upp sig istället för att ta livet av sig, mycket lättare enligt mig.

Visst får man ha överseende att personerna inte har bott i ett så rikt land där man lätt kan få jobb, men fine.. Tror inte direkt på att alla självmord(s),försök var på grund av jobbet. Tycker inte alls att man ska tänka på dessa människor när man ska köpa en Iphone, det är en bra telefon med bra funktioner, det är så man skall tänka enligt mig.
Det där var bland det mest korkade jag någonsin läst... Det förtjänar inte ens ett svar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-09 klockan 00:02
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-09, 00:02 #24
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
Inte första gången jag hör det, får man inte säga vad man tycker? Jag tycker det! Jag må vara känslokall, vissa är det, vissa inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Perfekt. Gå o ta livet av dig då, så slipper vi ännu en iskall jävel här på forumet.

Jag läste tartaredesire's inlägg snabbt och svarade, så nej. Jag tänkte inte på det!
"Vem har sagt att personerna som tagit livet av sig är vuxna med familj?" - Ingen har sagt det, jag antog.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Men seriöst, det var det mest idiotiska inlägget jag sett här någonsin.
tartaredesire syftade nog mer på att förhållandena på arbetsplatsen inte är dom bästa. Vem har sagt att personerna som tagit livet av sig är vuxna med familj? Kan säkerligen vara minderåriga som inte har stått ut med dessa förhållandena.

Slog detta dig?
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-09, 00:04 #25
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det här kan vara intressant läsning för iPhone-köpare:

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...rd_4779889.svd

Medan Foxconns grundare Terry Gou blivit miljardär så arbetar mängder med unga människor 15 timmar om dagen för struntlöner. 12 har begått självmord. Foxconn tillverkar bland annat flera delar till kommande iPhone.
Och som du säkert vet så har Apple tvingat Foxconn att höja lönerna, först med 30% och senare upp till 70%.

Vad har andra företag gjort, som använder Foxconn som underleverantör?

12 självmord på 400' arbetare är 3 per 100'. Snittet för kina ligger 13,9. (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_suicide_rate)

Så om nu alla självmord rapporteras osv osv så ligger Foxconn UNDER snittet för landet.

Go figure.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-09, 00:08 #26
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Varför just iPhone? Varför inte nämna Sony Playstation? Eller HP eller SonyEricsson ?
Nu gjorde ju du det Absolut gäller det även övriga komponenter som Foxconn tillverkar under liknande förhållanden.

Det är ett svårt problem att komma runt. Det går inte att uppmana teknikfrälsta att bojkotta sådana produkter utan det handlar snarare om handlingsförlamade politiker som inte inser att de måste börja arbeta globalt. Internationellt samarbete är idag extremt ineffektivt och långt ifrån tillräckligt vilket profitlystna och giriga företag inte har något emot.

Som du antydde ovan så verkar det framför allt handla om yngre människor som är mer eller mindre desperata att hitta ett jobb och som därför lätt kan utnyttjas i ett land där mänskliga rättigheter och demokrati inte står särskilt högt i kurs.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-09 klockan 00:37
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-09, 00:17 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Och som du säkert vet så har Apple tvingat Foxconn att höja lönerna, först med 30% och senare upp till 70%.

Vad har andra företag gjort, som använder Foxconn som underleverantör?

12 självmord på 400' arbetare är 3 per 100'. Snittet för kina ligger 13,9. (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_suicide_rate)

Så om nu alla självmord rapporteras osv osv så ligger Foxconn UNDER snittet för landet.

Go figure.
Det var siffror från 1999 och dessutom har bara halva året passerat. Däremot varierar antalet anställda vid anläggningen i olika källor och det framgår väl inte riktigt om självmordet är koncentrerade till någon särskild del av densamma så visst håller jag med dig om att det finns tveksamheter där.

Vad som emellertid är säkerställt är att de arbetat under oacceptabla förhållanden och att Apple liksom många andra större koncerner inte bryr sig ett dugg förrän media uppmärksammar situationen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-09, 08:58 #28
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vad som emellertid är säkerställt är att de arbetat under oacceptabla förhållanden och att Apple liksom många andra större koncerner inte bryr sig ett dugg förrän media uppmärksammar situationen.
Gäller ju tyvärr alla större företag.

Nu håller ju dock Apple på att göra något åt saken, till skillnad från de andra företagen.
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-09, 14:37 #29
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Man blir riktigt sugen på en Iphone 4 när man sett videon när Steve Jobs presenterar telefonen! Vilken telefon!
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-09, 15:34 #30
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
PHREDATOR PHREDATOR är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 156
Jag kollade på Steves keynote och samma stund som iPhone 4 visades så tittade jag på min och tänkte "fan va ful och dålig du är, jag måste byta ut dig".

Säga vad man vill men Steve är fan expert på att sälja in gammal teknik som ny ,revolutionerande och "måste ha".

Jag kommer absolut skaffa den i alla fall.
PHREDATOR är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017