Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


glesys webhotell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-06, 21:39 #11
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 217
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 217
Kan varmt rekommendera GleSYS.

Behöver du mera kraft än vad som finns på den server du ligger på flyttar dom dig smidigt utan nertid.
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 00:26 #12
pisod pisod är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 36
pisod pisod är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 36
Även jag rekommenderar GleSYS. Jag har två servrar från dem varav en vps. Använder den för att hosta ett 50 tal kunder. Inga problem om man behöver mer utrymme eller prestanda, de fixar utan nertid. Väldigt bra support både via telefon och epost. Serverhallar både i Stockholm och Falkenberg.
pisod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 07:02 #13
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Citat:
Ursprungligen postat av pisod Visa inlägg
Även jag rekommenderar GleSYS. Jag har två servrar från dem varav en vps. Använder den för att hosta ett 50 tal kunder. Inga problem om man behöver mer utrymme eller prestanda, de fixar utan nertid. Väldigt bra support både via telefon och epost. Serverhallar både i Stockholm och Falkenberg.
Till mig sa dom att 100Gb var absolut max utrymme på en VPS. Nu har jag inte förbrukat det ännu så jag vet inte om dom tänker trilskas när det händer.
Något som är lite trist är att minnet är så förbenat dyrt. Jag hade gärna haft 1Gb istället för 0,5Gb, men det kostar flera hundra extra i månaden.

Hur som helst fungerar min VPS riktigt bra, jag är jättenöjd. Den kostar väl lite mer än vad jag egentligen har råd med, men det får vara värt det ett tag till eftersom den fungerar så bra.

Hur deras webbhotell är har jag ingen aning om.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 07:08 #14
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Jag använde GleSYS i fem år och supporten var som sagt föredömlig liksom tillgängligheten/upptiden. Jag kan inte komma på något att klaga på alls.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 21:30 #15
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Kör VPS hos Ballou och är mycket nöjd med service och support. Vi har allting managed, där de sköter om uppdateringar etc, och det har fungerat väldigt bra. Tidigare körde vi en ded server där, och det fungerade också väldigt bra.

De har givetvis nertid som alla andra, men vi har haft väldigt bra statistik där, jämfört med vanliga webbhotell som vi använt vid vissa tillfällen. Enda negativa är att det saknas vissa funktioner i deras kontrollpaneler, men det hjälper de snabbt till med via supporten.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 08:51 #16
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
danielos - att säga att klustret aldrig går ner låter som att lova för mycket. Det är mycket driftsäkert men 100% för alltid? :-) Bör sättas rimliga förväntningar. Klustret är dessutom bara en del av många faktorer för 100% upptid. Linor mm har också begränsningar.

I alla fall något att tänka på.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 10:52 #17
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
danielos - att säga att klustret aldrig går ner låter som att lova för mycket. Det är mycket driftsäkert men 100% för alltid? :-) Bör sättas rimliga förväntningar. Klustret är dessutom bara en del av många faktorer för 100% upptid. Linor mm har också begränsningar.

I alla fall något att tänka på.
Johan, det handlar ju om lastbalansering mot många webbservrar, dvs går en eller fler webbservrar ner så är det ju uppe ändå, webbservrarna sinsemellan är ju inte beroende av varandra så det enda som kan få ner det hela är ju om mer än hälften av webbservrarna går ner, eller att alla 3 lastbalanserare går ner helt, eller linan som du säger, men huvudtanken är ju att få jämnare belastning och inte behöva få en server då och då som blir överbelastad, samt prestandan är ju dramatiskt mycket bättre, det säger alla mina kunder som har tunga webbshoppar. En annan teknik utvecklad är att varje konto har sina egna chrootade antal av php processer spridna på alla werbbservrar och kan så att säga inte äta upp all kapacitet. I den setupen kan man även helt välja sin egen php.ini, samt antal processer som man dedikerar samt hur mycket minne man får på memcache och i php användning.

Men det vanliga som man ofta ser på webbhotell slipper man ju, tex:

* 2010-08-06 Uppgradering allan
* 2010-08-03 Problem på sture
* 2010-07-03 driftstörning på finserver och superserver

Jag kan ju ta ner alla komponenter och uppgradera i lungn och ro och göra vilka uppdateringar som krävs utan någon nertid alls.

Men upptiden har sedan länge varit på 100% http://uptime.pingdom.com/site/month...ww.egensajt.se

Senast redigerad av Danielos den 2010-09-08 klockan 11:31 Anledning: stavfel
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-08, 11:35 #18
cols avatar
col col är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 178
col col är inte uppkopplad
Medlem
cols avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 178
Har kört VPS hos Glesys i några år nu och det fungerar riktigt bra. Väldigt bra och snabb support också. Rekommenderas!
col är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-10, 11:28 #19
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
danielos - håller med om att det är klart mycket bättre och ett steg i rätt riktning. Menade att "aldrig" är ett starkt ord. Även ett kluster slutar någonstans i kanske 2,3 eller 4 switchar som alla kanske uppdaterades med en ny mjukvara som i sin tur tog ner klustret mm mm. Menar att det finns många faktorer - men du har helt rätt - klart bra och helt rätt byggt!

Ha, ha - gillar dina namn. Uppgradering Allan!
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-06, 02:49 #20
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 388
taz76 taz76 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 388
Jag undrar en sak.. alla ni som pratar så gott som Glesys.. varför svarar dom inte på mail? Skickade två mail i förra veckan och jag har ännu inte hört ett enda pip ifrån dom. Hur seriöst är det?
taz76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017