Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Prissättning beredskap - tips & tricks önskas

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-06-12, 10:33 #1
Marjoh Marjoh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 10
Marjoh Marjoh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 10
Standard Prissättning beredskap - tips & tricks önskas

Att prissätta sina tjänster, timmar, projekt är svårt nog, men när det kommer till beredskap blir jag extra villrådig.

Kund vill att jag erbjuder en beredskap (förvaltning av en del system) under sommaren, juli till augusti rättare sagt. Då kunden inte riktigt visste vad de önskade drog de till med ca 2 dagar i veckan, 8-17. Resterande parametrar är för mig att erbjuda, och jag kan även skapa ett erbjudande som täcker in fler dagar om jag bara kan baserade det på någon konkret vinst för dem.

Så, kruxet i det hela. Beredskap två dagar i veckan, 8-17, utan särskilt stor risk/chans att bli inringd är allt annat än lukrativt. Även om jag skulle ta upp till 1.500kr per dag, för att bara stå i beredskap, så blir det ingen direkt inkomst av det, och jag ska då "hålla mig i beredskap" under dessa dagar.

Jag söker väl egentligen synpunkter, tips och kanske andra synvinklar och alternativ. Bör jag erbjuda något annat, hur kan man prissätta detta på ett bra sätt, hur kan mina parametrar se ut?

För att ge ett exempel så tänker jag just nu i banorna:
- Beredskap 8-17, mån-tis
- Löses på distans om möjligt (vpn)
- Påbörja felsökning inom 4 timmar
- Fast pris/dag: 1000kr/dag
- Rörligt pris: 1650kr/timme, minsta debit 3 timmar

Men jag vet helt enkelt inte. Det känns nästan inte värt det, och ändå har jag försökt att ta i lite extra efter att ha gjort lite efterforskning på vad som är "normalt" att ta betalt för beredskap.
Marjoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017