Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Appropå affiliateprogram.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-10-23, 20:00 #1
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Du Mats

Kan inte du beskriva hur ditt affiliate system funkar, plus en efterlysning, du som har ett väl fungerade logistik/betalsystem, har inte du någon produkt du skulle kunna låta dina affiliate sälja exklusivt (dvs. inte sälja samma grej på LB).

Vore intressant att testa olika typer av trafik <-> din produkt kategori, då jag förstått att marginalerna inom din bransch borde tillåta hyfsad provision.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-23, 21:15 #2
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Kan inte du beskriva hur ditt affiliate system funkar
Det är ganska simpelt, affiliaten får en unik länkaderss med ett unikt ID som loggas och samtidigt sätts en cookie. Alla köp som registreras från detta ID samlas på affiliatens adminsida och denne kan då se antal köp samt tidpunkt för köpet. Jag betalar för varje köp som kommer från dennes länk, alltså ingen procent eller liknande. F-skattsedel krävs för att vara afilliate åt Lastbryggan.

Citat:
du som har ett väl fungerade logistik/betalsystem, har inte du någon produkt du skulle kunna låta dina affiliate sälja exklusivt (dvs. inte sälja samma grej på LB).
Har faktiskt redan funderat i dom banorna, det finns ju sajter idag som exempelvis säljer en specifik produkt i en form av "minishop" inbyggd på sin egen hemsida.

Jag får in ett parti med 1.400 DVD från Amerikanska Metro på torsdag nästa vecka, dom skulle jag gärna prova att "låta bli att sälja på Lastbryggan" om det finns någon/några som skulle vilja sälja dom exklusivt. Man skulle kunna tänka sig att den som är intresserad lägger upp "Just nu 4 timmars DVD på Min Sida endast 69.-/st" och att denne då tar emot order och vidarebefodrar en kopia till mig som ser till att kunden får sin beställning dagen efter, detta system tror jag skulle funka bra.


Då får ju dessutom "minishoppen" full koll på antalet ordrar o.s.v. och kan fakturera mig överrenskommen provision.

Jag ordnar självklart bildmaterial och texter till dom aktuella filmerna.

Det skall också framgå klart och tydligt att detta är 100% diskret och att ordern skickas från Lastbryggan. Endast 50.- tillkommer i porto och postförskott.

Är det någon som är intresserad så skicka mig ett PM så kan vi diskutera vidare, jag är bara intresserad av ett samarbete med seriösa företag som innehar F-skattsedel och har bra med besök på sin sida "så att det händer nåt" För rätt person/personer finns det pengar att tjäna.

Citat:
Vore intressant att testa olika typer av trafik <-> din produkt kategori, då jag förstått att marginalerna inom din bransch borde tillåta hyfsad provision.
Som sagt det finns pengar att tjäna även om man säljer 4-timmars DVD för 69.- sen kan man ju kanske sälja typ Köp 3 st för 198.-. Jag är öppen för alla förslag så länge det är enkelt och vi kan tjäna pengar, och som du skrev så har ju jag ett väl fungerande logistiksystem och det skall ju utnyttjas i kombination med bra kontakter...

Tack Thomas för att du får mig att "få tummen ur" nån gång

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-28, 02:42 #3
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Blev lite ändringar nu när dom kom.

Säljer dom på Lastbryggan för 49.- och kan erbjuda den som vill sälja dom på sin sida 14.-/såld DVD inkl. moms.

Det är bra DVD och jag tror att dom kommer att bli väldigt lättsålda.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-30, 21:54 #4
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Eftersom Melin själv är sparsam med skryt över sig själv så kan väl jag skryta lite "åt" honom.
Han har fått upp en i mitt tycke mycket snygg lösning för att sälja billig DVD.
Kolla in xxxfilm.se Snyggt jobbat!

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-30, 23:41 #5
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
uhm.. heh - *rodna*

tack för berömmet.. läste ju ett tidigare inlägg om "klick tills köpet var klart" - man kan ju knappast räkna med de varor man ska trycka på för då kan det bli bra mycket om kunden ska köpa mycket.. men nu har jag iaf fått ner det till 1 tryck...
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-31, 00:15 #6
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
Citat:
Originally posted by melin@Oct 30 2003, 21:41
tack för berömmet.. läste ju ett tidigare inlägg om "klick tills köpet var klart" - man kan ju knappast räkna med de varor man ska trycka på för då kan det bli bra mycket om kunden ska köpa mycket.. men nu har jag iaf fått ner det till 1 tryck...
Ja, det var snyggt! Jag räknade till STD 5, vilket ju måste anses vara strålande (se den här tråden).
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017