Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domännamn till salu...igen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-21, 00:48 #1
Harre Harre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 3
Harre Harre är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 3
Är det någon som är intresserad av följande domäner?

famefactory.se
elpriser.se
garageport.se
reseexperten.se
flygpriser.se
bionytt.se

Har som mänga av Er inte tid att göra något av dessa eller att försöka sälja dem. Vad gäller famefactory så ska jag försöka ta kontakt med Aftonbladet eller Bert men jag provar den här vägen också... B)
Harre är inte uppkopplad  
Oläst 2003-11-21, 01:09 #2
Pallfey Pallfey är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 29
Pallfey Pallfey är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 29
vad har du för besöksantal på famefactory.se
Pallfey är inte uppkopplad  
Oläst 2003-11-21, 01:19 #3
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Harre@Nov 20 2003, 22:48
Är det någon som är intresserad av följande domäner?

famefactory.se
elpriser.se
garageport.se
reseexperten.se
flygpriser.se
bionytt.se

Har som mänga av Er inte tid att göra något av dessa eller att försöka sälja dem. Vad gäller famefactory så ska jag försöka ta kontakt med Aftonbladet eller Bert men jag provar den här vägen också... B)
Varför köpa något som de kan göra ATF tvist på och vinna?
Sälj den för under ATF kostnaden och du gör vinst..
 
Oläst 2003-11-21, 01:26 #4
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Citat:
Varför köpa något som de kan göra ATF tvist på och vinna?
Sälj den för under ATF kostnaden och du gör vinst..
Menar du för famefactory.se? Har dom registrerat något bolag eller varumärke då?
Emil_P är inte uppkopplad  
Oläst 2003-11-21, 01:39 #5
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by MissDomain@Nov 20 2003, 23:26
Citat:
Varför köpa något som de kan göra ATF tvist på och vinna?
Sälj den för under ATF kostnaden och du gör vinst..
Menar du för famefactory.se? Har dom registrerat något bolag eller varumärke då?
Jag vet inte om dom har registrerat famefactory som ett varumärke. Dock finns ingen firma som heter det iaf.
Men det är helt ointressant.

I Sverige är det så att om du inarbetar ett namn t.ex. "JOHANHAGHJOO" så kommer det klassas
som ett varumärke om det är _INARBETAT_.

Sen så är det faktiskt så att famefactory är otroligt känt och domänen registrerades 26/4-03.
Det faller under "ond tro". Så är det och det är bara att acceptera.
Famefactory aka Bert Karlsson´s circus kan ta tillbaks namnet vilken dag som helst då de känner för det.
Sen att kontakta dem och vilja sälja namnet....ja, varför inte kasta mer ved i elden?

Då kommer du garanterat förlora ATF, iof spelar det ingen roll för det kommer du ändå - om de vill.
Men som sagt, FF kanske är ett registrerat varumärke redan då spelar det ingen roll.

Men lita på mig, finns inte 1 argument varför han skall få ha kvar domännamnet.
 
Oläst 2003-11-21, 11:58 #6
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Citat:
Originally posted by MissDomain@Nov 20 2003, 23:26
Citat:
Varför köpa något som de kan göra ATF tvist på och vinna?
Sälj den för under ATF kostnaden och du gör vinst..
Menar du för famefactory.se? Har dom registrerat något bolag eller varumärke då?
Bara att köpa ett domännamn för att sälja det är väl automatiskt ond tro?

Kollade lite snabbt genom listan på Missdomain.se och till exempel "sverigesregering.se" och "statsministern.se" är väl ganska tydligt köpta i ond tro - dvs för att sälja dem för 50 000 respektive 100 000 kr för att göra vinst på dem utan att ha ett genuint intresse av domänerna i sig.

MissDomain, borde inte du ha koll på sånt här?
David är inte uppkopplad  
Oläst 2003-11-21, 23:39 #7
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
Originally posted by Doje@Nov 21 2003, 09:58

Bara att köpa ett domännamn för att sälja det är väl automatiskt ond tro?

Kollade lite snabbt genom listan på Missdomain.se och till exempel "sverigesregering.se" och "statsministern.se" är väl ganska tydligt köpta i ond tro - dvs för att sälja dem för 50 000 respektive 100 000 kr för att göra vinst på dem utan att ha ett genuint intresse av domänerna i sig.

MissDomain, borde inte du ha koll på sånt här?
Citat:
Bara att köpa ett domännamn för att sälja det är väl automatiskt ond tro?
VA? ursäkta, men det va en mycket märklig teori.
Jag köpte en bil billigt, och sen säljer den lite dyare, så är det i ond tro. OK!

Citat:
Kollade lite snabbt genom listan på Missdomain.se och till exempel "sverigesregering.se" och "statsministern.se" är väl ganska tydligt köpta i ond tro - dvs för att sälja dem för 50 000 respektive 100 000 kr för att göra vinst på dem utan att ha ett genuint intresse av domänerna i sig.
Om någon lyckas sälja dom domänerna för över 10000 kr så ska jag äta upp min hatt.

Om du vill tjäna pengar så är du OND!
ZN är inte uppkopplad  
Oläst 2003-11-22, 00:42 #8
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Citat:
Originally posted by Zed7@Nov 21 2003, 21:39
Om du vill tjäna pengar så är du OND!
Det är naturligtvis inte jag som ställer upp reglerna om ond tro, utan Stiftelsen Internetinfrastruktur (IIS). Läs det här från nic.se:

Citat:
Det alternativa tvistlösningsförfarandet (ATF) ska kunna användas vid klara fall av missbruk där domännamnsinnehavaren inte har någon rätt eller berättigat intresse till den benämning som utgör domännamnet och att domännamnet registrerats eller använts i ond tro.

Exempel på vad som kan anses vara ond tro är om någon registrerat ett domännamn i syfte att sälja eller överlåta det, förhindra tredje man att använda sitt kännetecken som domännamn eller i syfte att störa affärsverksamheten för en konkurrent.

Att registrera någon annans registrerade varumärke , firma eller släktnamn är exempel på att inte ha rätt eller berättigat intresse till namnet.
David är inte uppkopplad  
Oläst 2003-11-22, 00:51 #9
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Doje@Nov 21 2003, 09:58

Bara att köpa ett domännamn för att sälja det är väl automatiskt ond tro?

Kollade lite snabbt genom listan på Missdomain.se och till exempel "sverigesregering.se" och "statsministern.se" är väl ganska tydligt köpta i ond tro - dvs för att sälja dem för 50 000 respektive 100 000 kr för att göra vinst på dem utan att ha ett genuint intresse av domänerna i sig.

MissDomain, borde inte du ha koll på sånt här?
Citat:
Bara att köpa ett domännamn för att sälja det är väl automatiskt ond tro?
VA? ursäkta, men det va en mycket märklig teori.
Jag köpte en bil billigt, och sen säljer den lite dyare, så är det i ond tro. OK!
att köpa ett domännamn enbart för att sälja det är inte ond tro, med vissa undantag. men vad han menade var antagligen att: köpa ett domännamn som relateras till ett varumärke enbart för att göra ekonomisk vinning genom försäljning till de rätta 'ägarna' (av det inarbetade varumärket) är däremot att köpa det i 'ond tro'.

Citat:
Citat:
Kollade lite snabbt genom listan på Missdomain.se och till exempel "sverigesregering.se" och "statsministern.se" är väl ganska tydligt köpta i ond tro - dvs för att sälja dem för 50 000 respektive 100 000 kr för att göra vinst på dem utan att ha ett genuint intresse av domänerna i sig.
Om någon lyckas sälja dom domänerna för över 10000 kr så ska jag äta upp min hatt.

Om du vill tjäna pengar så är du OND!
statsministern.se behöver ju nödvändigtvis inte varit köpt i ond tro. om det nu inte skulle befunnit sig på missdomain dvs. annars kunde det ju varit en hyllningssida för statsministern. men eftersom de ligger där är de antagligen köpta i ond tro. men samtidigt är det väl lite tvetydigt om man ska räkna statsministern som ett inarbetat varumärke? anser nog att det borde vara reserverat istället.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad  
Oläst 2003-11-22, 01:24 #10
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
men eftersom de ligger där är de antagligen köpta i ond tro
Du menar alltså att alla domäner man lägger där till försäljning är registrerade i ond tro.

Citat:
anser nog att det borde vara reserverat istället.
Varför inte reservera alla domäner som innehåller ordet politik, minister, göran, persson, moderat, socialdemokrat, mona, sahlin, alf, svensson, sverige, stat....
ZN är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017