Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning från google

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-04, 01:30 #41
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Jag ogillar att länka till andra forum, men i det här fallet så ta gärna en titt på WW.
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-06, 09:01 #42
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 8
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 8
Citat:
Jag ogillar att länka till andra forum, men i det här fallet så ta gärna en titt på WW.
Någon speciell tråd att läsa? Det fanns många där Joel.

Förresten, jag har fått svar från Google igen......

Vad tror ni? Jojomen, ytterligare ett standardsvar alá Google. Jag tror att de inte ens bryr sig om att läsa mina mail till dom. Helt enkelt en robot som svarar på brev med rätt "kod" d.v.s. mitt ärendenummer. Det kanske inte ens är då, det kanske är så att alla mail som går till den adressen de skickar från får ett standardsvar. För skojs skull skickade jag ett fingerat svar till den adresen från an mailadress jag ej använt hos Google. Spänt väntar jag på ett svar. Rimligtvis borde det bli ett svar typ att de inte kan hitta mitt ärende. Får jag ett standardsvar är det en robot som svarar.
Vad svaret blev..... Jo, vill jag gå vidare skall jag skicka ytterligare ett mail till deras juridiska avdelning. Kanske finns det någon människa där som kan/vill/vågar svara på mina frågor.
Det verkar nästan som om Google gått på kurs hos den svenska skattemyndigheten. Svara inte på frågor, kom med anklagelser som inte går att bevisa och där den oskyldigt anklagade skall bevisa sin oskuld, dra ut på ärendet så kanske den "skyldige" till slut tröttnar.....
Men jag ger mig som sagt inte. Jag har fått mail från flera andra som råkat ut för liknande avstängningar från Google. Det är tydligen ett stort "mörkertal", många har inte brytt sig om at de blivit avstängda, en del har blivit förbannade men knutit näven i byxfickan. Nu har de sett att problemet inte är litet.
Cint har numera också lagt upp Google bland affiliateprogram. Där kan man betygsätta och kommentera deras program. Du kan alltid gå dit och http://www.cint.se/Sweden/asp20/Tree...r=1&RowCount=0. Kanske till och med sätta betyg på dom också.
Jag återkommer så fort det händer något nytt i ärendet.
fotojoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-06, 09:06 #43
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Varför envisas med att maila? .. Prova den gamla hederliga metoden som kallas för.......... telefon (om jag minns rätt) så får du svar på en gång.

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-06, 09:24 #44
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by Tomas B@Jul 6 2005, 08:06
Varför envisas med att maila? .. Prova den gamla hederliga metoden som kallas för.......... telefon (om jag minns rätt) så får du svar på en gång.
/ Tomas
Läs hela tråden och inte bara sista sidan, han har försökt att ringa ett antal gånger!

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-06, 09:32 #45
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Citat:
Läs hela tråden och inte bara sista sidan, han har försökt att ringa ett antal gånger!
Har läst hela tråden och vet att han har försökt men det jag ville komma fram till var att det nästan alltid är bättre att försöka per telefon dels för att det går snabbare, får vettiga svar, du pratar med en livs levande person och när det gäller google så är det hopplöst att få ett vettigt svar per mail. Har själv ringt ett flertal gånger till Usa och har aldrig haft några problem att komma fram.

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-06, 12:46 #46
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Känns som vi får döpa om tråden till Varning för Google, snart h34r:
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-09, 13:42 #47
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Om du pratar med de via telefon kommer du säkert fråga varför de stängt av dig, så säger de att du har haft ogiltiga klick, så säger du att du inte klickat så de får inte inte stänga av dig, så säger de att det skiter de i för att det är din sida som misstänks för fusk.

En rolig följdfråga tycker jag kan vara att du säger att om du använder en en klickrobot för att gå in på google.se och klicka, kommer de adsense-annonserna också plockas bort isf?

Hade varit roligt att höra vad de svarar på den frågan, antagligen kommer de säga att de inte kan kontrollera vilka som klickar.. och du har du en bra chans och nya fina argument att lägga fram =)

Keep us updated!
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-09, 14:04 #48
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Citat:
Om du pratar med de via telefon kommer du säkert fråga varför de stängt av dig, så säger de att du har haft ogiltiga klick, så säger du att du inte klickat så de får inte inte stänga av dig, så säger de att det skiter de i för att det är din sida som misstänks för fusk.
Har använt adwords i ganska stor omfattning allt sedan tjänsten startades och de fåtal gånger under åren som det har blivit något fel så har de vi pratat med varit mer än hjälpsam. Adsense stängdes av under en kort tid felaktigt pga misstanke om ogiltiga klick, google kollade och fann att de hade gjort fel och vi fick betalt under den tiden som adsense varit nere, inget problem..

Adwords har haft en del märkliga toppar och när vi har påtalat det för google så har de direkt justerat det så att allt blir bra. Jag tror att om man kontaktar dem med förutsättningen att de skiter i dig och din sida så får du kanske också svar därefter - rätt eller fel vet jag inte. Om du däremot kontaktar dem och lägger upp diskussionen med fakta och korrekta uppgifter så är det inga problem specillt inte kanske om du har varit kund ett tag..


/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-09, 14:22 #49
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Det bästa hade väl varit om man hade kunnat klicka i "Visa alternativa ads för de besökare/ip som klickat mer än 5gånger de senaste 24h". Inte speciellt svårt att integrera den tjänsten heller. Någon som vet om man kan göra detta själv utan att påverka google-adsense?
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-30, 15:38 #50
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Hur gick det med det hela?
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017