Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Investerare sökes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-04, 07:06 #11
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Om jag ska vara ärlig och samtidigt tråkig och bitter så tror jag att det är väldigt svårt att hitta riskkapitalister eller affärsänglar här inne som kan gå in med en stor summa pengar. Varför? För att den som söker efter ett företag eller person som vill investera vill inte klä av sig allt för mycket på ett öppet forum. Men det kan vara värt ett försök i alla fall. Jag säger inte att det är omöjligt utan jag ger bara en hint utav vad jag tror
Man kan ju ge mycket mer information utan att avslöja något om själva affärsidén i detta skedet. De punkterna Conny skrev är ju sådant man vill veta som investerare. Sedan bör man ju få veta åtminstone vilken bransch affärsidén är inom och om det är produkt eller tjänstebaserat(beror såklart på om det inte avslöjar för mycket om affärsidén).
Som investerare/affärsängel så vill man ju ha lite information så att man snabbt kan avgöra om det skulle kunna vara intressant. Bransch är väldigt viktigt att veta eftersom många affärsidéer som bygger på innovationer är relativt komplexa och då vill man ha ganska bra koll på branschen innan man går in med en större summa pengar.
Hursomhelst bör man vara mer tillmötesgående än TS om man ska få napp av seriösa investerare.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017