Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Html 5

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-21, 23:25 #41
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Nä precis, inga andra webbläsare visar i överhuvudtaget några initiativ.

Helst skrämmande vad det finns för gnällspikar här - Men det är väl väntat - detta är ju ett forum för webmasternördar som inte sysslar med webbutveckling utan bara pillar på cronscript hela dagarna.
Ser ingen som helst anledning till att endast prisa de som går i täten för att låsa in användare och begränsa utvecklare. Är man för ett öppet internet, öppna format, fria operativsystem och fri informationsspridning finns det i min mening mycket att klaga på bland äpplena. Jag tror nästan alla kan hålla med om att webbläsarmotorn är riktigt bra - men om browsern Safari och Apples företagskultur råder utan tvekan desto mer delade meningar.

Faktum är väl att webkit inte varit i speciellt länge utan endast började när de mer och mer tog in externa reviewers. Har bara lett till positiva steg i utvecklingen vad jag sett - men för mig gör det att jag hellre prisar webkit än Safari.

Sen bör du väl ändå redan veta att det på WN finns representanter från några av de trafikmässigt och finansiellt tyngsta inom svensk webb? Utvecklare, designers, tekniker, säljare, marknadsförare osv osv
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-23, 21:04 #42
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Ursprungligen postat av ric Visa inlägg
Trevligt, men jag får ta tillbaka kritiken mot textrenderingen, då nya Safari 5 renderar text som resten av webbläsarna.
Hur gjorde den innan då? Jag ser ingen som helst skillnad. Kör dock mac, det gör inte du gissar jag?
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-23, 21:47 #43
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Hur gjorde den innan då? Jag ser ingen som helst skillnad. Kör dock mac, det gör inte du gissar jag?
Den använde i princip samma textrendering som Mac - helt emot plattformens känsla för Windows det vill säga. Sen kan man tycka fram och tillbaka om vilken som är skönast eller bäst - men att man bör följa look and feel på plattformen i något så fundamentalt som en webbläsare tycker jag verkligen.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017