Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad tjänar ni mest pengar på?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-14, 13:52 #1
villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 119
villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 119
Har precis gjort färdig en produkt samt en webshop (för just den produkten) och letar nu olika vägar som kan generera traffik och köp. Har kollat igenom WN och hittat mycket som verkar lovande. Vad jag nu är intresserad av är vad som verkligen fungerar. Har ni något ställe där ni annonserar som ger ordentligt med besökare och avslut i förhållande till vad ni betalar? Det kanske är en känslig fråga. Dela gärna med er om ni känner att ni kan göra det utan att ge era konkurrenter några tips. Annars kan ni maila mig. Är tacksam för allt.

Det är främst ställen där jag kan betala per avslut som är av intresse. Double.se verkar vara bra. Finns det något liknande som är stort i USA?

Sidan kommer att läggas ut för granskning så fort jag fått hem första produkten så jag kan fotografera den.. troligtvis senare i veckan.

Tack på förhand.
villjam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 14:02 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Är det kattlådan du ska sälja?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 15:36 #3
villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 119
villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 119
Citat:
Originally posted by Davve@Feb 14 2005, 15:02
Är det kattlådan du ska sälja?
Nix, den säljer jag inte via nätet.. har bara en informationssida om den som riktar sig till grossister.

Det här är ett hjälpmedel för att spela bättre/effektivare online poker.
villjam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 15:47 #4
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Men då är det bästa väl att annonsera just på poker relaterade sidor skulle jag tro.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 15:51 #5
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by villjam@Feb 14 2005, 13:52
Finns det något liknande som är stort i USA?
I USA finns mängder och störst vad jag vet är väl Commission Junction (www.cj.com). Dock är det nog ganska dyrt att köpa annonsplats för just denna nisch. Poker klingar bra betalt i mina öron och då gissar jag dyrt klingar i annonsköparens öron. Delvis för att man inte kan köpa reklam på många "vanliga" ställen som inte erbjuder plats åt spelrelaterade siter ...

Svårt att ge råd :/

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 16:35 #6
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
dannelito dannelito är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 630
Om du inte länkar direkt till spelsajter borde det gå bra att köra Google AdWords. Där kan du ju välja själv hur mycket du vill betala för annonserna.

Edit: Just det, du vill betala per avslut. Du kan ju iofs tracka dina AdWords-klick för att se hur många avslut du får.
dannelito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 17:24 #7
villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 119
villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 119
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av villjam
Finns det något liknande som är stort i USA?
I USA finns mängder och störst vad jag vet är väl Commission Junction (www.cj.com). Dock är det nog ganska dyrt att köpa annonsplats för just denna nisch. Poker klingar bra betalt i mina öron och då gissar jag dyrt klingar i annonsköparens öron. Delvis för att man inte kan köpa reklam på många "vanliga" ställen som inte erbjuder plats åt spelrelaterade siter ...

Svårt att ge råd :/

Thomas
Den här produkten är billig. Ska kosta mellan 42 och 30 kronor via PayPal (ska prova olika priser och se vad som funkar bäst) .. Kommer att förbättra ditt pokerspelande betydligt. Man kommer antagligen spela ihop de pengarna ganska snabbt.. eller förlora dem långsamare, med hjälp av produkten =) .. P.g.a. priser kommer nog många av de som går in på sidan att köpa. Det betyder att de som har banners på sin sida och får pengar per köp kommer att tjäna bra med pengar..

Vill helst inte ha något trafik alls som inte genererar ett köp. Har adword och det ska jag köra ett tag för att kolla om det fungerar. Men det är som du skriver, _dyrt_ att betala för ord som t.ex. "poker" eller "texas hold'em" osv..
villjam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 17:31 #8
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by villjam@Feb 14 2005, 17:24
Men det är som du skriver, _dyrt_ att betala för ord som t.ex. "poker" eller "texas hold'em" osv..
Jepp det är ju det och därmed är det också oftast svårt att ställa krav, köper inte du köper nån annan.

Om produkten är såpass bra som du beskriver, och du gissar att en hög andel av dem som tycker din produkt verkar intressant verkligen kommer köpa. Så låter det i mina öron som bannerreklam med ppc skulle löna sig mest för dig.

Varför betala en större del av vinsten i % till affiliaten när du kanske då kan köpa för en mycket mindre summa per klick.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-14, 18:26 #9
villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 119
villjam villjam är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 119
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av villjam
Men det är som du skriver, _dyrt_ att betala för ord som t.ex. "poker" eller "texas hold'em" osv..
Jepp det är ju det och därmed är det också oftast svårt att ställa krav, köper inte du köper nån annan.

Om produkten är såpass bra som du beskriver, och du gissar att en hög andel av dem som tycker din produkt verkar intressant verkligen kommer köpa. Så låter det i mina öron som bannerreklam med ppc skulle löna sig mest för dig.

Varför betala en större del av vinsten i % till affiliaten när du kanske då kan köpa för en mycket mindre summa per klick.

Thomas
jadu.. det är sant.. tänkte inte på det =)

Får ta och snida ihop en snygg banner då..
villjam är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017