Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nån som kollar på Dragon's Den på TV8?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-10, 17:28 #31
serial serial är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 125
serial serial är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 125
Varför skulle jag hitta den här tråden.... är inne på att ladda ner tredje säsöngen nu och all tid just nu går till att titta på det här programmet =)

Har ni hittat någon lista på nätet där de listar de produkter som varit med i programmet och hur det gått för dem?
serial är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-10, 18:58 #32
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Extremt intressant och lärorik tv-serie. Jag älskar deras överlägsna attityd som de har all rätt att utstråla. Däremot är det ibland allt för pinsamt att se när folk gör bort sig. Då byter jag kanal.

Theo Paptitis är min favorit. Han har vettiga saker och säga och känns mer modig att testa än de andra. Jag skulle gärna se en motsvarande serie i Sverige.

Jag känner igen mig i alla fall från mina egna möten med riskkapitalister. Första gångerna är det svettigt och nervöst. Det gäller att tro på sin idé.
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-10, 22:36 #33
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
OFFTOPIC:

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus

Citat:
Ursprungligen postat av wizzo
Annars kan du få lite smakprov här. Ser ut som att dem lagt upp ett par episoder för streaming. Jag lyckades dock inte få igång dem i Windows player, dumma BBC entreprenörer
Det fungerar endast när man har en IP i UK. Här fungerar det utmärkt med strömningen även om det inte är i högsta kvalité.
Vilket får mig att undra kan man enbart genom PHP kodning styra vilken data som ska bemöta en användare baserat enbart på ip-adressens lands-härkomst?
Om det går är inte det lätt för folk att kringå det genom att låtsas tillhöra ett annat lands ip-nummer på nåt sätt?
Eller kan den här typen av lands-data-access enbart styras genom att fysiskt ställa in servermaskinernas funktioner?

Kanske låter luddigt men om jag förklarar varför jag frågar kanske det är lättare att svara. Jag vill typ göra en hemsida exempelvis Amazon och sälja böcker. Men jag vill att en användare enbart ska se sitt eget lands valuta både vid browsing, köpet och transaktionen. Dem ska inte kunna köpa en bok som är baserat på ett annat lands valuta. Utan köpet och transaktionen kan bara ses och ske på sin egen valuta. Som användare ska jag inte kunna se vad en bok kostar i $ enbart kr och vice versa för amerikanen.
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 10:56 #34
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Nu är tråden off-topic:
Citat:
Originally posted by wizzo@Jan 10 2008, 22:36
Vilket får mig att undra kan man enbart genom PHP kodning styra vilken data som ska bemöta en användare baserat enbart på ip-adressens lands-härkomst?
Om det går är inte det lätt för folk att kringå det genom att låtsas tillhöra ett annat lands ip-nummer på nåt sätt?
Eller kan den här typen av lands-data-access enbart styras genom att fysiskt ställa in servermaskinernas funktioner?
Vanligtvis sker detta mha en databas som indikerar var i världen respektive IP-adress finns allokerad samt server-side programmering, t.ex. i PHP för att styra resultatet utifrån detta. Det finns streaming-tjänster som gör denna kontroll både vid presentation av själva HTML-sidan men också vid sändningen av själva video-strömmen och därför är det oftast inte så lätt som att använda en HTTP-proxy enbart.

Citat:
Kanske låter luddigt men om jag förklarar varför jag frågar kanske det är lättare att svara. Jag vill typ göra en hemsida exempelvis Amazon och sälja böcker. Men jag vill att en användare enbart ska se sitt eget lands valuta både vid browsing, köpet och transaktionen. Dem ska inte kunna köpa en bok som är baserat på ett annat lands valuta. Utan köpet och transaktionen kan bara ses och ske på sin egen valuta. Som användare ska jag inte kunna se vad en bok kostar i enbart kr och vice versa för amerikanen.
Sådana begränsningar fungerar relativt väl för den stora massan besökare eftersom de inte har tillgång/kunskap i hur man ska göra för att det ska "se ut" som om besökaren befinner sig i annat land än vad denne gör. Det går dock inte att försäkra sig mot besökare som vet vad de gör; eftersom de då enkelt kan koppla upp sig via en dator som verkligen befinner sig i t.ex. USA och på så sätt ta del av priserna.

Ju krångligare det är att bevisa var i världen man befinner sig desto säkrare system lär du få (t.ex. inskickning av kopia på pass eller liknande). Men det är ju inte heller speciellt önskvärt för någon som ska registrera sig ursprungligen och vill göra ett snabbt köp.

För att läsa mer om styrning av innehåll beroende på geografisk härkomst kopplad till IP-adresser så kan du söka efter "geoip".
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 12:34 #35
Kays avatar
Kay Kay är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 292
Kay Kay är inte uppkopplad
Medlem
Kays avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 292
Det verkar som många presentationer blir lidande av den inledande trappklättringen. Mycket flås Tack för tipset, jag är fast i träsket nu.
Kay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 17:41 #36
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
Citat:
Originally posted by Marcus@Jan 11 2008, 11:56
För att läsa mer om styrning av innehåll beroende på geografisk härkomst kopplad till IP-adresser så kan du söka efter "geoip".
You read my mind det skulle bli min nästa fråga. Tack för tipset nu har jag lite kul att läsa dem närmsta åren.
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 19:50 #37
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Hoppas Richard Branson sitter med i någon kommande säsong, även om det känns mindre troligt.

Vilka tycker ni skulle platsa i en svensk version? Christer Gardell? Johan Staël von Holstein?
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 20:44 #38
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Citat:
Originally posted by Adestro@Jan 11 2008, 20:50

Vilka tycker ni skulle platsa i en svensk version? Christer Gardell? Johan Staël von Holstein?
Snarare Carl Bennet. Men frågan är hur trovärdig Dragin's Den egentligen är. Är det bara jag som får en känsla av de är ljusår från det riktiga näringslivet och kunskap om branschen?

Ärligt talat.. vad har vår kära johan åtadkommit mer än att slösa bort miljoner från våra AP-fonder? :-D
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 21:08 #39
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by coredev@Jan 11 2008, 21:44
Men frågan är hur trovärdig Dragin's Den egentligen är. Är det bara jag som får en känsla av de är ljusår från det riktiga näringslivet och kunskap om branschen?
Drakarna får säkert ganska bra betalt av tv-bolaget för att sitta där och slösa bort sina pengar. Det gör förmodligen att de ger bort pengarna lite mer lättvindigt än vad de annars skulle ha gjort. Dessutom så är det inte alla entreprenörer som får sina pengar tillslut. Jag såg ett avsnitt där de visade hur det hade gått med några av företaget ett år senare. Några av dealarna hade inte blivit av efter det att drakarna hade fått granska kontrakt och årsredovisningar, mm. Det visade sig t ex att han med paraplyautomaterna i tunnelbanan hade ljugit om vissa avtal.

I slutändan så är det dock lite av poängen med riskkapitalister att de ska vara lite crazy och satsa pengar på sådant som antingen kan flippa eller floppa. De räknar ju med att förlora sina pengar på 9 av 10 investeringar, men att ta igen allting stort på den enda investeringen som verkligen slår.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-13, 00:33 #40
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Citat:
Originally posted by wizzo@Jan 10 2008, 00:55

Nu kommer det se ut som att jag jobbar för <span class='highlight'>TV8</span> men det gör jag inte jag gillar bara ekonomi grejer och ända sen dem bytte ut Discovery Mix mot <span class='highlight'>TV8</span> har jag tittat där varje dag.
Missa inte verkar intressant 12 Januari, kl: 22.00
http://www.tv8.se/index.php?option=com_con...k=view&id=11652
Någon mer som såg programmet ifråga? Galen tid det där. =)
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017