Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Owzzup.com - evenemangsguide. Feedback önskas

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-11, 14:40 #1
owzzup owzzup är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 4
owzzup owzzup är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 4
Standard Owzzup.com - evenemangsguide. Feedback önskas

Hej,

Vi har under en längre tid arbetat på ett ganska omfattande projekt - www.owzzup.com - en site med syfte att samla alla Sveriges evenemang på ett och samma ställe. Vi närmar oss skarp lansering och skulle verkligen uppskatta lite feedback.

Vad är bra, vad är dåligt? Funktioner, design konceptet som helhet osv.

Värt att notera är att många nya evenemang är på väg in (indexerar 20 000 idag), nya funktioner - spotifyintegrering, profilanpassade tips på evenemang osv.

Vi har också appar till iOS, Android (under utveckling) och Windows Phone.


Stort tack på förhand!

Mvh,
Oscar Troedson
owzzup är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 15:15 #2
vitorm vitorm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 34
vitorm vitorm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 34
Jag tycker personligen inte om textfärgen. När den är på ljus bakgrund är den alldeles för ljus och det är riktigt jobbigt att läsa. På startsidan tycker jag den är för mörk.

Gör hellre två olika färger. en som nästan är vit på startsidan och en som är mörkare på de andra sidorna... Tycker jag i allafall
vitorm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 16:21 #3
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm Visa inlägg
Jag tycker personligen inte om textfärgen. När den är på ljus bakgrund är den alldeles för ljus och det är riktigt jobbigt att läsa. På startsidan tycker jag den är för mörk.

Gör hellre två olika färger. en som nästan är vit på startsidan och en som är mörkare på de andra sidorna... Tycker jag i allafall
Alltid lika fascinerande hur folk använder 'personligen' för att det ska låta mindre hårt.


OnT: Testa att göra så att det inte går att röra kartan om den inte är i fokus, och ta bort fokus om användaren klickar någon annan stans. Skulle scrolla nedåt på sidan det första jag gjorde och råkade ha pekaren på kartan vilket resulterade i att den zoomandes, redan där blev jag lite irriterad.

Designen ser bra ut, men lägg några extra timmar på jQuery, vissa saker fungerar inte helt perfekt, exempelvis Start>Sök>Expandera "Var?"
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 18:46 #4
wasdo wasdo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 9
wasdo wasdo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 9
Tror att sidan skulle få sig ett lyft om du gav texterna på många delar av sidan en liten skugga.
Förövrigt såg de grafiska delarna bra ut, lycka till med projektet!

Senast redigerad av wasdo den 2012-11-11 klockan 18:50
wasdo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 19:27 #5
vitorm vitorm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 34
vitorm vitorm är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 34
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Alltid lika fascinerande hur folk använder 'personligen' för att det ska låta mindre hårt.
Vad är grejen med att totalt krossa folk som ber om feedback. Som folk gör i andra trådar på forumet här. Visst, om man frågar om feedback måste man kunna ta kritik. Men man kan ge kritik på olika sätt.

Om han skulle fråga om feedback av någon i forumet i verkligheten skulle de flesta här vara artiga och trevliga. Men såfort man sitter bakom en skärm, ska man automatiskt trycka ner idéer man inte gillar och personerna bakom dessa.
vitorm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 20:05 #6
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm Visa inlägg
Vad är grejen med att totalt krossa folk som ber om feedback. Som folk gör i andra trådar på forumet här. Visst, om man frågar om feedback måste man kunna ta kritik. Men man kan ge kritik på olika sätt.

Om han skulle fråga om feedback av någon i forumet i verkligheten skulle de flesta här vara artiga och trevliga. Men såfort man sitter bakom en skärm, ska man automatiskt trycka ner idéer man inte gillar och personerna bakom dessa.
Ursäkta? Jag pratade med dig, om hur du formulerade dig. Trodde det var rätt uppenbart, för att sedan inleda det andra stycket med OnT (On-Topic). Gör om gör rätt.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 22:04 #7
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Kan bara hålla med om det där med att kartan zoomar. Var det första jag råka på också... Svor direkt på den
Sen när man scrollar ner för att läsa kanske ni kan få till att kartan minskas till storlek till där vänster kolumnen slutar så att listan med evenemang blir fullhöjd i webbläsaren? Jag tror det skulle sitta fint.
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-12, 23:16 #8
owzzup owzzup är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 4
owzzup owzzup är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 4
Hej igen,

Stort tack för alla tips. Färgschemat har vi fått kritik på förr så det måste vi se över. Scrollgrejen är jättebra, har inte tänkt på det (eftersom att det varit med från början så har vi vant oss) men ni har givetvis helt rätt

Återkommer när vi jobbat lite mer med det. Vad tycker ni annars om konceptet och funktionerna?

Tack igen!
owzzup är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-13, 00:27 #9
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av owzzup Visa inlägg
Hej igen,

Stort tack för alla tips. Färgschemat har vi fått kritik på förr så det måste vi se över. Scrollgrejen är jättebra, har inte tänkt på det (eftersom att det varit med från början så har vi vant oss) men ni har givetvis helt rätt

Återkommer när vi jobbat lite mer med det. Vad tycker ni annars om konceptet och funktionerna?

Tack igen!
Gillar konceptet, tror det kan bli en hit om ni får en bra start!

Står owzzup för något speciellt?

En funktion ni bör ta med är Facebook-delning, kanske när man har tryck på ett evengemang och dess information kommer upp finns en liten Facebook-dela knapp, där man får skriva en egen text, exempelvis:

"Någon som vill hänga med på detta?"
[Bild]

Allt handlar om spridning, speciellt kring evengemang, och Facebook är utmärkt då.

Edit: Såg nu att man kunde gå in på ett event och dela därifrån. Bra!
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-29, 17:18 #10
owzzup owzzup är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 4
owzzup owzzup är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 4
@yakuzaemme, ber om ursäkt. Missade att svara dig. Owzzup är en ordlek på "what's up".

Svårt med korta, bra .com - domäner :-)
owzzup är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017