Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lurendrejeri

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-02, 14:30 #21
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Det är det viktigt att varna andra så att dom inte kan fortsätta att blåsa folk obehindrat....
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-02, 19:33 #22
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by Fredrik-s@Jul 30 2009, 16:27
Det är väl ett alldeles ypperligt system. Känns som det är ganska väl provat och fungerar bra när sajter som Ebay, Tradera m.m. använder det.
Tycker att tradera är ett ypperligt exempel på var feedback-system fungerar under all kritik. De flesta, många helt öppet, kör -"ger du mig dålig feedback får du dålig feedback tillbaks". Vilket gör att man tar mer eller mindre skit för att inte få negativa omdömmen och svårare att sälja(med lägre bud osv som följd).

Det kan dock fungera betydligt bättre på wn. Här har man ju skaplig koll på vilka som är seriösa och deras ord väger ganska tungt. :lol:
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-02, 21:55 #23
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag har kanske gjort 10 affärer genom WN. Oftast som köpare, men även som säljare. Jag har råkat illa ut två gånger; en webbdesigner som i princip aldrig levererade och sen bara försvann - det är inte heller betalt. Det jobbigaste var ett domänköp där allt var klart och jag bara väntade på ett undertecknat avtal när säljaren drog sig ur och flera dagars jobb på det nya projektet var bortkastat.

Som leverantör har jag också blivit nervös för att inte få betalt, men det löste sig också. De allra flesta gångerna har det gått hur bra som helst.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-19, 16:22 #24
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 174
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 174
För en tid sedan slutade personen att svara på epost etc, och eftersom jag anade oråd "pingade" jag dennes bankkonto genom att föra över 10:-. Precis som jag misstänkt fick jag snigelpost från min bank med informationen att dessa 10:- "studsat" tillbaka till mitt konto; dvs att personen har avslutat sitt konto. Olustigt nog har detta skett efter att jag påpekat att tidigare överföring var märkt i meddelandefältet(/OCR) med den domän projektet gällde, och att jag ifrågasatte hur han skulle kunna förklara det vid en kontroll.

Sedan några veckor tillbaka har jag emellanåt googlat på personen, och det sticker rejält i ögonen att denne nu är KASSÖR i sverok-anslutna spelföreningar.

- - -
Det har varit många turer under dessa år, och där finnes nog ingen ursäkt jag ej fått höra till varför skuldregleringen uteblivit. Jag har t.o.m fört en epostkonversation med dennes far(!!), vilket förmodligen förtäljer en hel del som personen för flera år sedan passerat 25+.

För många på WN är det troligen småpengar, för mig som CSN-student är det en hel sommarkassa; 5000:-.
akkeman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-19, 17:42 #25
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
polisanmäl. om det är bedrägligt beteende så ska du inte tveka.

5000kr tycker jag inte man tar och sticker.
vet du vem personen är eller har du inte personnummer osv?

om personen är kassör i en sverok förening så är det nog bra tillfälle säga detta till både sverok och dessa föreningar då det är ganska "vanligt" med bedrägerier inom bidrags föreningar.
Eller det är iallafall ganska lätt att ta pengar.
så polisanmäl personen.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-23, 16:29 #26
LNO LNO är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 4
LNO LNO är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 4
Min systerson som är en hårding i affärer löste det hela på ett enkelt sätt med mig. Han betalade rubbet när applikationerna var färdiga och testade. Jag förstår dock problematiken med stora projekt om man driver ett litet företag, man måste ju ha mat på bordet ...
LNO är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 17:03 #27
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 174
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 174
Skickade ett meddelande via facebook(!) till hans fruga, där jag mycket vänligt bad henne att karln hennes skulle höra av sig till mig; måhända med den subtila tanken att han förmodligen icke berättat något om sina affärer för henne, och således skulle bli mer benägen att reglera sina skulder. Efter detta tilltag återupptog han kontakten, och skrev att han behövde 2-4 veckor på sig; vilket är ett tidsspann att innesluta sedvanliga månadens tjugofemte dag. Idag var det på dagen 3veckor sedan, och jag sände precis över min kontoinformation.
akkeman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-30, 17:10 #28
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Kanske skulle vara intressant för WN att ha ett externt betyg system?

Vi har tidigare kört mot nordichardware och techsweden så de handlas en hel del med elektronik saker där.
"aktuella" sidan som har levt ett tag, http://rec.elmor.se/

Fungerar väldigt bra idag för att vara från två sidor.

Databasstatistik
Recensioner 5688
Användare 928


Men en ny version håller på att fixas och den skall fungera till till en stor variation av siter.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017