Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Många domäner?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-26, 06:29 #11
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 26 2003, 04:11
Citat:
Du skriver ju själv om att det är en tjänst.
ja, vart vill du komma?

Citat:
Menar du att webhotell´s inlägg m.m. även skall hamna här?
Det innebär ju även domäner, eller, varför inte alla
IT-tjänster. Alla är ju mer eller mindre RELATERAD till domäner.
nej, webhotellstjänster har ju ett helt eget forum om du inte visste det? där hör väl såna inlägg hemma

Citat:
Eller hur?
nej.
som sagt. jag var tveksam på var den skulle vara, men ditt förslag på att den skulle vara under "förmedling utav jobb och tjänster" tycker jag känns ännu mer långsökt.
dessutom är det inte upp till oss att avgöra det i det här skedet utan något som moderatorerna antagligen tar hand om och flyttar dit där den bör vara.

du verkar lägga väldigt mycket energi på att diskutera onödiga saker. som sagt. vart vill du komma?
Mitt problem är följande.

Jag, observera jag tycker inte detta forum är rätta stället att posta ett inlägg som i princip enbart är reklam för en tjänst.
Detta forum är för att diskutera domäner, köp å sälj.

DISKUTERA domäner innebär INTE att göra reklam för en TJÄNST.


Diskutera domäner innebär t.ex. att någon frågar om efewafwafweaw.com är värd 1 miljon kronor.

Diskutera innebär INTE att man t.ex. postar ett inlägg och säger "hej jag har gjort en tjänst bla bla bla bla, nu kan du lägga till din domän i min tjänst!".


Kolla även http://www.webmasternetwork.se/f16t604.html
snarlikt. Missdomain posta om sin tjänst...nu gör du samma sak.

G Ä S P.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-26, 06:53 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Mitt problem är följande.
Citat:
Jag, observera jag tycker inte detta forum är rätta stället att posta ett inlägg som i princip enbart är reklam för en tjänst.
Vet inte riktigt hur du får mitt inlägg att vara "enbart" reklam? visst innebär det en viss del reklam för tjänsten som sådan om man beskriver den och vill ha feedback på den. det jag gjorde var att jag beskrev tjänsten hur den fungerade och hur det var tänkt med fördelar och nackdelar. ville helt enkelt ha åsikter om hur den tjänsten uppfattas av andra rent idémässigt. Jag beskrev i detalj hur tjänsten fungerade av en anledning: att de som läser inlägget skulle kunna bilda sig en uppfattning om hur den fungerar utan att ens behöva gå in där.

Citat:
Detta forum är för att diskutera domäner, köp å sälj.
Som sagt, det står: "Diskutera domännamn. Sälj domännamn. Köp domännamn." Då tolkar jag det som det står, dvs: "Diskutera domännamn." - Diskutera domännamn med allt vad det innebär. Ser inget annat forum där det skulle passa bättre att diskutera det jag diskuterade.

Citat:
DISKUTERA *domäner innebär INTE att göra reklam för en TJÄNST.
Visst inte. Skulle jag varit ute efter att göra reklam skulle jag väl uppmanat dem att "prova på" eller något i den stilen, och inte skrivit:
Citat:
Åsikter?
Eftersom den här tjänsten är under en testfas och precis utvecklats och fortfarande utvecklas för fullt skulle det vara intressant att höra kommentarer och åsikter vad ni domänägare och andra som är insatta i den här typen av funktioner har att säga. Funkar det? Dålig idé? Bra idé? Förslag och all typ av kritik är välkommen.
Tycker det framgår ganska klart av det där att jag är intresserad av att få feedback på idén.

Citat:
Diskutera domäner innebär t.ex. att någon frågar om efewafwafweaw.com är värd 1 miljon kronor.
Känns inte som att du är rätt person att avgöra av "Diskutera domäner" innebär. Varför skulle det endast omfatta värdet av domäner? Står det "Diskutera domäner" så betyder det väl just att man ska diskutera domäner(?).

Citat:
Diskutera innebär INTE att man t.ex. postar ett inlägg och säger "hej jag har gjort en tjänst bla bla bla bla, nu kan du lägga till din domän i min tjänst!".
*suck* jag skrev 623 ord i mitt inlägg varav två helt inbäddade länkar till min tjänst för att ge en uppfattning om hur det fungerade. är det reklam? näe, ge exempel exakt på VAD som är reklam-mässigt i min text!?

Citat:
Kolla även http://www.webmasternetwork.se/f16t604.html
snarlikt. Missdomain posta om sin tjänst...nu gör du samma sak.

G Ä S P.
det är inte det minsta likt förstår du inte det? Han var ute efter att få "kunder" till sin websida. Jag var (är) ute efter kommentarer/åsikter/bra förslag/dåliga förslag osv till min tjänst för att kunna utveckla den åt rätt håll! På forum som de här borde man kunna diskutera vilken riktning som är bäst att jobba åt för att åstadkomma en så bra tjänst som möjligt utan att behöva bli beskylld för att göra reklam.

Är ganska anmärkningsvärt hur du håller på utan att någon Moderator säger åt dig faktiskt. Nyss klagade du på att den låg i fel kategori och nu påstår du att jag försöker göra reklam för en tjänst som är under utveckling. Faktum är att den inte ens är komplett - varför skulle jag då göra reklam för den? Jag vill ha feedback på idén för att se om det finns några fördelar/nackdelar/intresse/annat som berör en sådan tjänst.

Näe Pekay... har suttit och tittat igenom dina senaste inlägg överhuvudtaget här på Forumet. Kom med något konstruktivt någon gång istället för att sitta och klaga på allt du kan. Vad jag kan se hör du inte ens till "kommersiella webmasters". Det enda du verkar göra är väl att sitta och köpa på dig domännamn? Du har ju inte ens en enda vettig websida angiven i din profil.

Lägg dig inte i andras saker om du inte har något med det att göra. Det är som sagt inte upp till dig att avgöra om det är reklam eller inte. Kontaktar en moderator mig (på inrådan av dig?) och tycker att jag gör en massa reklam för mina tjänster så förstår jag om jag formulerat mig fel. Men dina åsikter är noll värda för mig.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-26, 07:15 #13
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 26 2003, 04:53

Citat:
Diskutera innebär INTE att man t.ex. postar ett inlägg och säger "hej jag har gjort en tjänst bla bla bla bla, nu kan du lägga till din domän i min tjänst!".
*suck* jag skrev 623 ord i mitt inlägg varav två helt inbäddade länkar till min tjänst för att ge en uppfattning om hur det fungerade. är det reklam? näe, ge exempel exakt på VAD som är reklam-mässigt i min text!?

Citat:
Kolla även http://www.webmasternetwork.se/f16t604.html
snarlikt. Missdomain posta om sin tjänst...nu gör du samma sak.

G Ä S P.
det är inte det minsta likt förstår du inte det? Han var ute efter att få "kunder" till sin websida. Jag var (är) ute efter kommentarer/åsikter/bra förslag/dåliga förslag osv till min tjänst för att kunna utveckla den åt rätt håll! På forum som de här borde man kunna diskutera vilken riktning som är bäst att jobba åt för att åstadkomma en så bra tjänst som möjligt utan att behöva bli beskylld för att göra reklam.

Är ganska anmärkningsvärt hur du håller på utan att någon Moderator säger åt dig faktiskt. Nyss klagade du på att den låg i fel kategori och nu påstår du att jag försöker göra reklam för en tjänst som är under utveckling. Faktum är att den inte ens är komplett - varför skulle jag då göra reklam för den? Jag vill ha feedback på idén för att se om det finns några fördelar/nackdelar/intresse/annat som berör en sådan tjänst.

Näe Pekay... har suttit och tittat igenom dina senaste inlägg överhuvudtaget här på Forumet. Kom med något konstruktivt någon gång istället för att sitta och klaga på allt du kan. Vad jag kan se hör du inte ens till "kommersiella webmasters". Det enda du verkar göra är väl att sitta och köpa på dig domännamn? Du har ju inte ens en enda vettig websida angiven i din profil.

Lägg dig inte i andras saker om du inte har något med det att göra. Det är som sagt inte upp till dig att avgöra om det är reklam eller inte. Kontaktar en moderator mig (på inrådan av dig?) och tycker att jag gör en massa reklam för mina tjänster så förstår jag om jag formulerat mig fel. Men dina åsikter är noll värda för mig.
Citat:
Vet inte riktigt hur du får mitt inlägg att vara "enbart" reklam? visst innebär det en viss del reklam för tjänsten som sådan om man beskriver den och vill ha feedback på den. det jag gjorde var att jag beskrev tjänsten hur den fungerade och hur det var tänkt med fördelar och nackdelar. ville helt enkelt ha åsikter om hur den tjänsten uppfattas av andra rent idémässigt. Jag beskrev i detalj hur tjänsten fungerade av en anledning: att de som läser inlägget skulle kunna bilda sig en uppfattning om hur den fungerar utan att ens behöva gå in där
Marcus, snäll du vakna upp. Jag blir faktiskt irriterad.
3 rader består utav "oanvända domäner - resursslöeri".
RESTEN, d.v.s. majoriteten består utav reklam för din tjänst.

Om man tillät folk posta inlägg som du gjorde utan att kvalificera dem som reklam så skulle varenda webmaster på detta forum (förutom jag , skriva ett inlägg som beskriver deras tjänst och försöka komma undan på samma sätt som du försöker.
Eller jag vet inte om du försöker, du kanske bara inte fattar det hela....

Citat:
Som sagt, det står: "Diskutera domännamn. Sälj domännamn. Köp domännamn." Då tolkar jag det som det står, dvs: "Diskutera domännamn." - Diskutera domännamn med allt vad det innebär. Ser inget annat forum där det skulle passa bättre att diskutera det jag diskuterade.
Detta är inte en diskussion kring DOMÄNNAMN, detta är en diskussion kring en TJÄNST.
Ungefär som att någon skulle börja posta saker om Apache i detta forum...

Citat:
Känns inte som att du är rätt person att avgöra av "Diskutera domäner" innebär. Varför skulle det endast omfatta värdet av domäner? Står det "Diskutera domäner" så betyder det väl just att man ska diskutera domäner(?).
Värdet utav domäner var ett exempel, det kan vara mycket annat också.
I mitt exempel skrev jag "t.ex." framför.

Citat:
*suck* jag skrev 623 ord i mitt inlägg varav två helt inbäddade länkar till min tjänst för att ge en uppfattning om hur det fungerade. är det reklam? näe, ge exempel exakt på VAD som är reklam-mässigt i min text!?
3 rader om att det är slöseri med att inte använda dem, resten om din tjänst. Det kallas reklam.
Hade du inte nämnt din tjänst eller något så hade det varit en annan sak.


Citat:
det är inte det minsta likt förstår du inte det? Han var ute efter att få "kunder" till sin websida. Jag var (är) ute efter kommentarer/åsikter/bra förslag/dåliga förslag osv till min tjänst för att kunna utveckla den åt rätt håll! På forum som de här borde man kunna diskutera vilken riktning som är bäst att jobba åt för att åstadkomma en så bra tjänst som möjligt utan att behöva bli beskylld för att göra reklam.
I ditt inlägg är du exakt ute efter samma sak, fast du lägger fram det på ett annat sätt.
Annars skulle ditt inlägg inte vara i domännamnsforumet.


Citat:
Är ganska anmärkningsvärt hur du håller på utan att någon Moderator säger åt dig faktiskt. Nyss klagade du på att den låg i fel kategori och nu påstår du att jag försöker göra reklam för en tjänst som är under utveckling. Faktum är att den inte ens är komplett - varför skulle jag då göra reklam för den? Jag vill ha feedback på idén för att se om det finns några fördelar/nackdelar/intresse/annat som berör en sådan tjänst.
Ja, denna tråd ligger i fel kategori. Och denna tråd är i princip enbart reklam för din tjänst.
Om du vill ha feedback på din tjänst, ja då har du garanterat valt fel kategori.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-26, 07:45 #14
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Marcus, snäll du vakna upp. Jag blir faktiskt irriterad.
du är inte den enda som är irriterad.

Citat:
3 rader består utav "oanvända domäner - resursslöeri".
RESTEN, d.v.s. majoriteten består utav reklam för din tjänst.
så du menar att min beskrivning av hur tjänsten fungerar är REKLAM? lite knepig definition på reklam faktiskt.

Citat:
Om man tillät folk posta inlägg som du gjorde utan att kvalificera dem som reklam så skulle varenda webmaster på detta forum (förutom jag , skriva ett inlägg som beskriver deras tjänst och försöka komma undan på samma sätt som du försöker. Eller jag vet inte om du försöker, du kanske bara inte fattar det hela....
anledningen till att du inte skulle göra det är väl för att du inte har några kommersiella websidor öht?
hursomhelst så handlar det ju inte om att göra reklam. varför!? skulle jag göra reklam här för min tjänst när jag har den länkad i mini-text från min egna sida? Inse fakta! Jag är inte ute efter att marknadsföra den tjänsten!

Citat:
Detta är inte en diskussion kring DOMÄNNAMN, detta är en diskussion kring en TJÄNST.
Ungefär som att någon skulle börja posta saker om Apache i detta forum...
så, var ska tjänster som berör domännamn postas någonstans då? Jag har fortfarande inte fått svar på frågan om det. dessutom beskrev jag även mina tvivel i början av mitt inlägg just för att jag tvekade till att posta här.

Citat:
Värdet utav domäner var ett exempel, det kan vara mycket annat också.
I mitt exempel skrev jag "t.ex." framför.
just det. exempelvis "värde av domäner". men var går gränsen? är ju just det som är den hårfina avvägningen.

Citat:
3 rader om att det är slöseri med att inte använda dem, resten om din tjänst. Det kallas reklam.
Hade du inte nämnt din tjänst eller något så hade det varit en annan sak.
anledningen till att jag skrev inlägget var för att jag hade åsikter angående slöseriet av domäner. dessutom ville jag ha feedback på en sådan tjänst och såg därför inga problem med att diskutera det här eftersom det berör "domännamn".

Citat:
I ditt inlägg är du exakt ute efter samma sak, fast du lägger fram det på ett annat sätt.
Annars skulle ditt inlägg inte vara i domännamnsforumet.
så du menar att det är mer reklam för att det ligger i domännamnsforumet? jag förstår inte riktigt ditt resonemang faktiskt.

Citat:
Ja, denna tråd ligger i fel kategori. Och denna tråd är i princip enbart reklam för din tjänst.
Om du vill ha feedback på din tjänst, ja då har du garanterat valt fel kategori.
det är 5% efterfrågan på åsikter från mig, 90% gnäll från dig och 5% feedback från foks. vilket var mycket relevant inlägg på min fråga.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-28, 00:43 #15
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
Klart att tråden ligger rätt!
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-28, 01:22 #16
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
My god säger jag bara

Orkade inte läsa igenom alla svar dom var för tjatiga

Men Marcuss din tjänst kan nog bli riktigt bra faktist. Tycker det verkar som ett bra alternativ till alla dåliga underdomäns tjänster som finns så fortsätt ditt arbete.
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-28, 01:47 #17
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by viper@Nov 27 2003, 23:22
Men Marcuss din tjänst kan nog bli riktigt bra faktist. Tycker det verkar som ett bra alternativ till alla dåliga underdomäns tjänster som finns så fortsätt ditt arbete.
tack för åsikten och uppmuntran

nackdelen för många som erbjuder subdomänstjänster ligger ju i att de använder (utgår?) från färdiga script i sin tjänst och då är relativt begränsade i jämförelse med 3W.se där jag själv har utvecklat allt från grunden. problemet är väl att det tar mycket tid och blir tungt att driva själv när det blir för omfattande.

förhoppningsvis hittar man väl även någon testpilot för det senaste projektet där domänägarna själva kan lägga in sin domän. men framtidsmässigt ser jag ju även att jag måste bygga ut funktionaliteten för domänägarna. bla. i form av översikt av de registrerade subdomänerna som finns under varje enskild domän. eventuellt möjlighet för ägaren av domänen att inaktivera/ta bort enskilda användares sidor som en försäkran om de skulle innehålla "dåligt" material (och avlasta mig =). kanske även att själva ha möjlighet att skicka ex. 1 "nyhetsbrev" i veckan just till de enskilda registranterna man "rår om". rent funktionsmässigt fungerar det ju redan idag men skulle antagligen vara uppskattat med lite mer features.

eftersom det inte finns något idé-forum ännu så får jag väl ta det här:
det jag är ute efter med det här inlägget är alltså att försöka få förslag på saker man som domänägare skulle efterfråga då man har sin domän registrerad via 3W.se förutom de jag redan funderat på:
- översikt av subdomäner under domänägarens domäner
- ta bort/inaktivera subdomäner under domänägarens domäner
- aktivera/inaktivera publik registrering av domänerna (dvs så ev. en registrerad domän kunde användas för subdomänregistreringar uteslutande av ägaren)
(- skicka (1/vecka?) nyhetsbrev till subdomänägarna under domänägarens domäner)

..alla förslag och åsikter uppskattas!
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-30, 07:52 #18
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
Kul grej!
Du har fått ett pm...
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-30, 18:47 #19
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
intressant tjänst, och det är väl klart att den ligger i rätt forum!
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-02, 02:16 #20
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av efa
Kul grej!
Du har fått ett pm...
visst, fast den är ju under startfasen fortfarande. därav småkrånglandet. har inte hunnit prova ut allt när det gäller fler användare. men det tar sig ju och nu är det mesta igång och fungerar som det ska hoppas jag.

Citat:
Ursprungligen postat av jake
intressant tjänst, och det är väl klart att den ligger i rätt forum!
jodå, fast frågan är kanske om det blir -för- många domäner att välja bland för användarna så dom inte riktigt kan avgöra än så länge är det ju bara 18st, men vi får väl se vart det leder. kul att du tycker det verkar intressant iaf!
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017